۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین بیش‌از ۲۰۰ زندانی با برقراری صلح‌وساز در قزوین آزاد شدند
کد خبر: ۳۶۱۹۱۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۷ ساعت: ۸:۴۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین:

بیش‌از ۲۰۰ زندانی با برقراری صلح‌وساز در قزوین آزاد شدند

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین گفت: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۲۲۴ نفر از زندانیان شعب اجرای احکام شوراهای حل اختلاف استان با تلاش همکاران در راستای صلح و سازش از زندان آزاد شدند.

بیش‌از ۲۰۰ زندانی با برقراری صلح‌وساز در قزوین آزاد شدند
حجت الاسلام والمسلمین محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در تشریح اقدامات و عملکرد مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین، گفت: 53 درصد از پرونده‌های قابل سازش شورای حل اختلاف استان با تلاش همکاران قضایی و اداری منجر به مصالحه شد، که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده افزایش 11 درصدی است.

وی در خصوص پرونده‌های معوق بیان کرد: در سال گذشته 60 فقره پرونده قضایی معوق در شعب شورای حل اختلاف در جریان بود که این پرونده‌ها به قید فوریت مورد رسیدگی قرار گرفت و این تعداد به 11 فقره کاهش یافت و قطعاً تعیین تکلیف سایر موارد نیز در دستور کار قرار دارد.

این مقام قضایی استان افزود: در 10 ماهه نخست سال جاری 224 نفر از زندانیان شعب اجرای احکام شوراهای حل اختلاف استان با تلاش همکاران در راستای صلح و سازش از زندان آزاد شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد افزایش داشته است.

حیدری یادآور شد: در ساماندهی شعب اجرای احکام شورای حل اختلاف نیز حدود 10 هزار پرونده مختومه موقت پالایش و به بایگانی راکد ارسال شد.

وی ادامه داد: مقوله آموزش همکاران شورای حل اختلاف همیشه مورد تاکید و توجه بوده و بر همین اساس از ابتدای سال 180 دوره آموزشی در قالب کلاسی و کارگاهی در شعبه به میزان حدود چهارهزار نفر ساعت انجام شده است، که این موضوع نیز نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجه داشته است و همچنین چهار دوره آموزشی ویژه صلح یاران، مشاورین املاک و نمایشگاه داران خودرو به میزان حدود سه هزار نفر ساعت برگزار شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: با توجه پرونده‌های مربوط به اتباع بیگانه و به مناسبت دهه مبارک فجر، شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های قضایی اتباع کشور افغانستان در شهر اقبالیه راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان