۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در مناطق محروم قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۶۱۸۷۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۴ ساعت: ۱۳:۱ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت روز مهندس؛

رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در مناطق محروم قزوین برگزار می‌شود

رزمایش جهادگران فاطمی با محوریت گروه‌های جهادی و تخصصی بسیج مهندسین عمران و معماری استان قزوین در بازه زمانی ۳۰ بهمن لغایت ۵ اسفند با هدف خدمت رسانی به مناطق محروم و در جهت نهادینه شدن کار جهادی، رفع محرومیت و تحقق عدالت و پیشرفت در حال اجرا است.

رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در مناطق محروم قزوین برگزار می‌شود
مصطفی قاسمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، از اجرای رزمایش جهادگران فاطمی به مناسبت روز مهندس خبرداد و اظهار کرد: این رزمایش با محوریت گروه‌های جهادی و تخصصی بسیج مهندسین عمران و معماری استان قزوین در بازه زمانی 30 بهمن لغایت 5 اسفند با هدف خدمت رسانی به مناطق محروم و به جهت نهادینه شدن کار جهادی، رفع محرومیت و تحقق عدالت و پیشرفت در حال اجرا است.

وی افزود: بسیج به بهانه‌های مختلف به دنبال خدمت‌رسانی به مردم است، در همین راستا به مناسبت روز مهندس از 30 بهمن با توجه به ابلاغیه سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مهندسین کشور این رزمایش به صورت سراسری در اقصی نقاط ایران در حال انجام است.

قاسمی خاطرنشان کرد: این رزمایش با هدف ارائه خدمات تخصصی در حوزه‌های مختلف عمرانی، پزشکی و دندانپزشکی، مشاوره حقوقی، مشاوره قبل از ازدواج، سبک زندگی، آسیب‌های اجتماعی، مشاوره کشاورزی، مشاوره خانواده، توزیع بسته‌های معیشتی، ساخت دو باب منزل محرومین، شناسایی مشاغل تحت حمایت توسط سازمان بسیج سازندگی صورت گرفته است.


مسئول بسیج مهندسین عمران و معماری قزوین ادامه داد: رزمایش جهادگران فاطمی در مناطق محروم و کم‌برخورداری همچون محله‌های راه آهن و مجاهد قزوین، هنرستان صالحین در اقبالیه، روستای چوزه بخش ضیاآباد، روستای قنبرآباد و جهان آباد بخش مرکزی تاکستان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: به مناسبت روز مهندس تفاهم‌نامه‌ همکاری بین سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان و دفتر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه به منظور طراحی المان شهدا گمنام معراج شهدا منعقد شد.

قاسمی برگزاری نشست‌ کارگروه‌های تخصصی بسیج مهندسین را از دیگر برنامه این سازمان به مناسبت روز مهندس برشمرد و افزود: هفت کارگروه تخصصی ذیل سازمان بسیج مهندسین فعالیت می‌کنند که شامل حوزه‌های آب‌ و محیط زیست، حمل‌و‌نقل و ترافیک، مدیریت شهری، صنف‌های نظام مهندسی، مسکن، عمران و توسعه منطقه‌ای، معماری و شهر سازی، هیئت اندیشه‌ورز(نخبگان) و بحران و پدافند غیرعامل است.

مسئول بسیج مهندسین عمران و معماری قزوین با بیان اینکه در بازه زمانی رزمایش چندین دیدار با خانواده محترم شهدا و جانبازان مهندس خواهیم داشت، گفت: به همین منظور از خانواده مهندس شهید پورمراد اولین شهید مدافع حرم استان قزوین تقدیر شد.

وی افزود: در اولین روز رزمایش در روستای قنبرآباد بخش مرکزی تاکستان تکمیل یک باب منزل محروم آغاز شد، همچنین کار جهادی ساخت یک چشمه سرویس بهداشتی در روستای حاج عرب شهرستان بوئین‌زهرا برای خانواده محروم به همت بسیج مهندسین عمران و معماری انجام شد.

قاسمی یادآور شد: برگزاری میزخدمت رزمایش جهادگران فاطمی با محوریت بسیج مهندسین عمران ومعماری درقالب مشاوره بسیج حقوقدانان، بسیج کشاورزی، بسیج عمران و معماری، بسیج پزشکی و دامپزشکی، مشاوره پیشگیری از اعتیاد و اشتغال خانگی توسط بسیج سازندگی، باحضور امام جمعه، بخشدار و مسئولین در روستای فارسجین برپا شد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف بسیج مهندسین، ۱۱هزار مهندس عضو نظام مهندسی است، ادامه داد: نقش ما در انجام پروژه‌های جهادی بیشتر در حیطه مشاوره تخصصی، طراحی و نظارت است، هر چند در حوزه آب شرب، مسکن محرومین و ساخت راه و دیگر حوزه‌های خدمت‌رسانی در کنار دیگر اقشار بسیج فعالیت می‌کنیم.

انتهای پیام/۲۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان