۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین میوه شب عید در قزوین تأمین و ذخیره‌سازی می‌شود
کد خبر: ۳۶۱۷۰۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۲۳ ساعت: ۱۳:۵۵ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از ستاد تنظیم بازار استان؛

میوه شب عید در قزوین تأمین و ذخیره‌سازی می‌شود

در جلسه ستاد تنظیم بازار قزوین که با حضور جمعی از مسئولان و متولیان امر در استانداری قزوین برگزار شد به تأمین و ذخیره سازی بخشی از میوه شب عید از جمله سیب و پرتقال پرداخته شد.

میوه شب عید در قزوین تأمین و ذخیره‌سازی می‌شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار استان قزوین ظهر امروز با حضور استاندار و مسئولان استانی در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

عزیزالله افضلی در این جلسه با اشاره به اقدامات نظارتی در حوزه کالاهای اساسی از ابتدای سال تا اواخر بهمن ماه سال جاری اظهار کرد: چهار هزار و 136 مورد در حوزه لوازم خانگی بازرسی انجام شده که از این میزان 55 مورد مربوط به شکایات واصله به سامانه پاسخگویی بوده است.

وی افزود: سه هزار و 978 مورد در لوازم یدکی بازرسی انجام شده که 159 مورد آن شکایات واصله به سامانه پاسخگویی و 119 مورد پرونده‌های تشکیل شده بوده است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: تعداد بازرسی‌های انجام شده برای مصالح ساختمانی یکهزار و 645 مورد بوده که از این میزان 78 مورد شکایات واصله به سامانه پاسخگویی و 28 مورد تعداد پرونده‌های تشکیل شده است.

افضلی عنوان کرد: تعداد بازرسی انجام شده در بازار لاستیک یکهزار و 598 مورد بوده که از این میزان 19 مورد مربوط به شکایات واصله به سامانه پاسخگویی و 21 مورد مربوط به پرونده‌های تشکیل شده بوده است.

بیش از 78 هزار بازرسی در سازمان صمت قزوین پذیرفته شده است

وی ادامه داد: دوهزار و 356 بازرسی در بازار میوه انجام شده و از این میزان یکهزار و 69 مورد مربوط به شکایات واصله به سامانه پاسخگویی و 96 مورد مربوط به تعداد پرونده‌های تشکیل شده بوده است.

این مسئول یادآورشد: مجموع بازرسی‌های انجام شده در حوزه گوشت، مرغ و تخم‌مرغ برابر چهار هزار و 459 مورد بوده که 282 مورد شکایات واصله به سامانه پاسخگویی و 123 مورد پرونده تشکیل شده است.

افضلی تصریح کرد: تعداد بازرسی‌های انجام شده برای محصول برنج برابر یکهزار و 503 مورد بوده که 40 مورد به شکایات واصله به سامانه پاسخگویی متصل شده و 37 مورد پرونده تشکیل شده است.

وی با اشاره به مجموعه اقدامات معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون اذعان کرد: در مجموع 78 هزار و 123 مورد بازرسی پذیرفته شده و 6 هزار و 423 پرونده تشکیل شده است.

این مسئول بیان کرد: تعداد بازرسی‌های صورت گرفته در بخش خرده و عمده فروشی برابر 57 هزار و 37 مورد، انبارها و سردخانه‌ها یکهزار و 780 مورد، خدماتی هشت هزار و 420 مورد، تولیدی صنفی 9 هزار و 263 مورد و تولیدی صنعتی یکهزار و 623 مورد بوده است.

ذخیره سازی بخشی از میوه شب عید در قزوین

افضلی عنوان کرد: تعداد پرونده‌های تشکیل شده برای بخش خرده و عمده فروشی برابر چهار هزار و 478 مورد، خدماتی 660 مورد، تولیدی صنفی یکهزار و 183 مورد و تولیدی صنعتی 12 مورد بوده است.

محمدحسین عطایی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه این جلسه از خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید خبر داد و اظهار کرد: بخشی از میوه شب عید از جمله سیب و پرتقال خرید و ذخیره‌سازی شده است.

وی افزود: باتوجه به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز 1402 نیاز مردم به خرما احصاء شده است و براین اساس مأموریت خرید و تأمین این محصول به تعاون روستایی واگذار شده است.

عطایی عنوان کرد: قیمت‌ها با تشدید نظارت و بازرسی بر واحدهای قصابی و اعمال قانون، تثبیت شده و این روال تا زمان حاکم شدن آرامش در بازار عرضه گوشت ادامه دارد.

این مسئول یادآور شد: باتوجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان و سال نو قرار داریم، نظارت و بازرسی بر کالاهای اساسی افزایش یافته و در ماه مبارک همچنان ادامه خواهد داشت.

میزان نیاز روزانه استان قزوین به گوشت مرغ گرم 80 الی 90 تن است

وی با اشاره به میزان گوشت قرمز و گوشت مرغ منجمد توزیع شده در استان قزوین اظهار کرد: در بهمن ماه سال جاری 85 تن گوشت قرمز منجمد و 5 تن گوشت مرغ منجمد توزیع شده است.

عطایی با اشاره به وضعیت تولید تخم مرغ در استان قزوین اظهار کرد: تعداد مرغ‌داری‌های مرغ تخمگذار موجود استان 75 واحد است که 67 واحد فعال بوده و ظرفیت تولید 9 میلیون و 206 هزار قطعه را به خود اختصاص می‌دهند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری 35 هزار و 500 تومان، عمده فروشی هر کیلوگرم 37 هزار و 700 تومان، مصرف‌کننده 43 هزار تومان و هر شانه 20 تایی با قیمت 85 هزار الی 90 هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ابراز کرد: میزان نیاز روزانه استان قزوین به گوشت مرغ گرم 80 الی 90 تن است.

عطایی با اشاره به خرید حمایتی زیتون روغنی سال جاری توسط سازمان تعاون روستایی در استان قزوین اظهار کرد: 881 هزار و 43 کیلوگرم معادل 21 میلیارد و 151 میلیون و دویست هزار تومان زیتون از کارخانجات استان خریداری شده و دستمزد زیتون کاران به طور کامل پرداخت شده است.

عبدالله دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این جلسه با اذعان به اینکه مشکلاتی در داروخانه‌ها وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶۹ داروخانه شرکت‌های پخش و داروخانه‌های بیمارستانی در استان وجود دارد که خدمات دارویی به شهروندان ارائه می‌دهند که فعالیت آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌‎گیرد.

سامانه 190 برای تخلفات دارویی به مردم خدمات ارائه می‌دهد

وی افزود: علی‌رغم تلاش‌های کارشناسان برای بازرسی از سطح داروخانه‌ها معضلاتی را شاهدیم که برای حل آن نیازمند مشارکت تمام دستگاه‌های نظارتی استان است.

دیدبان عنوان کرد: سامانه 190 برای رسیدگی به تخلفات دارویی فعال بوده و در سطح داروخانه‌ها نصب می‌شود.

دیدبان اضافه کرد: در حوزه دارو که اهمیت آن کمتر از نان نیست باید مشارکت همگانی برای ساماندهی آن صورت بگیرد تا کمترین مشکلات را داشته و تنها دغدغه مردم برای درمان بیماری باشد.

در ادامه این جلسه به مقایسه قیمت 100 قلم از کالاها در بازار قزوین با میانگین کشوری به تفکیک گروه‌های کالایی توسط اتاق اصناف مرکز استان به عنوان دستور جلسه دوم پرداخته شد.
 
ارائه گزارش حوزه بازرسی و نظارت سازمان صمت درباره پرونده‌های تشکیل شده و سامانه جامع تجارت، ارائه گزارش اتاق اصناف مرکز استان درباره نوسانات قیمت در بازار و کمبودهای احتمالی، ارائه گزارش اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره طرح کالابرگ الکترونیکی، ارائه گزارش دانشگاه علوم پزشکی درباره نظارت بر داروخانه‌ها، ارائه گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان از آخرین وضعیت تأمین، توزیع و نظارت بر کالاهای اساسی از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام/4006
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان