۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین راهپیمایی با شکوه ۲۲بهمن، مظهر اتحاد و وحدت ملی است
کد خبر: ۳۶۱۶۶۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۲۱ ساعت: ۱۳:۵۸ ↗ لینک کوتاه

گزیده‌ای از خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های قزوین؛

راهپیمایی با شکوه ۲۲بهمن، مظهر اتحاد و وحدت ملی است

ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین طی این هفته در خطبه‌های نماز جمعه ضمن ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم را به حضور باشکوه در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن‌ماه دعوت کردند.

راهپیمایی با شکوه ۲۲بهمن، مظهر اتحاد و وحدت ملی است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین طی این هفته در خطبه‌های نماز جمعه ضمن ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛ مردم را به حضور باشکوه در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن‌ماه دعوت کردند.

آیت‌الله علی اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان تاکستان با اشاره به وابستگی، مزدوری و وجود فسادهای گوناگون در رژیم منحوس پهلوی اظهار کرد: وضعیت فعلی ایران اسلامی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست گرچه متاسفانه ضعف و کاستی‌هایی در بعضی قسمت‌ها به لحاظ نفوذ ودشمنی‌ها مشاهده می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه از لحاظ دفاعی پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم به طوری که در حال حاضر ۹۰ درصد از کشورها خواستار خرید پهبادهای تولیدی ایران هستند.

امام جمعه شهرستان تاکستان بیان کرد: به جوانان توصیه می‌کنیم که غرور ملی خود را از دست ندهند گرچه تمام این غرور، افتخار، عزت و قدرت از انقلاب اسلامی است.

اسلامی ادامه داد: ایران دوران منحوس پهلوی بله قربان‌گوی کشورهای استکباری و صهیونیست بود و در برابر تصمیماتی که برای انتخاب وزرا و نمایندگان مجلس از سوی سفارت کشورهای انگلیس وآمریکا انجام می‌شد، تسلیم محض بود.

وی ابراز کرد: عمران وآبادانی و دستاوردهای بسیار گسترده‌ای که بعد از انقلاب نصیب مردم شده است، درحوزه‌هایی مانند بهداشت و درمان،  راه و سدسازی و سایر عرصه‌ها بسیار ملموس وقابل مشاهده است.

اسلامی ادامه داد: پیش از انقلاب ۴۵ کیلومتر اتوبان داشتیم و اکنون از مرکز تا همه مراکز استان‌ها و شهرهای مرزی  شاهد نقاط مواصلاتی شهرهای کشور هستیم.

امام جمعه تاکستان با بیان اینکه آشوب‌ها و فتنه‌های دشمنان به خاطر موفقیت انقلاب اسلامی و تاثیرگذاری این انقلاب بر سایر کشورهای جهان است، گفت: به منظور عزت هرچه تمامتر و استقلال کشور و عقب‌نشینی استکبارودشمنان این نظام و انقلاب در راهپیمایی ۲۲ بهمن  حضور گسترده وپویایی داشته باشید.

22 بهمن روز طلائی ملت ایران است

حجت‌الاسلام اکبر شعبانلی امام جمعه موقت آوج در خطبه‌های نماز ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: یکی از برکات معنوی انقلاب حضور جوانان در مراسم معنوی اعتکاف بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی  با رهبری الهی امام امت، توانست حکومت شاهنشاهی پهلوی را کنار گذاشته و روی پای خود بایستد.

امام جمعه آوج ۲۲ بهمن را روز طلائی ملت ایران دانست و گفت: لبیک گفتن به ندای امام و شهداء و همین حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن‌ماه، بار دیگر حماسه و بهمن تماشایی را رقم خواهند زد.

مکتب انقلاب، مکتب تربیت انسان‌های طراز انقلاب است

شعبانلی مکتب انقلاب را مکتب تربیت انسان‌های طراز انقلاب دانست و گفت: شهید سردار سلیمانی‌ها، رجایی و باهنرها به واسطه همین مکتب تربیت شده‌اند.

امام جمعه موقت آوج  تاکید کرد: در روز ۲۲  بهمن دوربین رسانه‌های دنیا نظاره‌گر حضور  پرشور مردم خواهد بود تا بار دیگر مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان بزنیم.

شعبانلی با اشاره به سالروز مرتد اعلام شدن سلمان رشدی گفت: آن شخص از روزی که اقدام به نوشتن کتاب آیات شیطانی کرده، روز خوش به خود ندیده؛ این عمل ننگین او باید مایه درس عبرتی باشد برای کسانی که بخواهند بر علیه اسلام، نظام، انقلاب و شهداء صحبت کنند.

راهپیمایی با شکوه ۲۲بهمن، مظهر اتحاد و وحدت ملی است

حجت‌الاسلام‌ مهدوی امام جمعه شهر الوند در خطبه‌های نمازجمعه این شهر ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهارکرد: ویژگی‌هایی که قرآن برای یاوران راستین اسلام، مشخّص کرده یقیناً همان ویژگی‌های یاران امام زمان (عج) در حکومت جهانی آن حضرت است و در واقع وجه اشتراک مهم انقلاب اسلامی ایران و انقلاب جهانی امام عصر(عج) همین ویژگی‌هایی است که قرآن به آن اشاره می‌کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران بزرگترین اتفاق قرن بیستم و بسیار باعظمت است و لذا محل‌ هجمه‌ بزرگترین جنگ ترکیبی و شناختی تاریخ توسط دشمنان داخلی و خارجی است.

عفو و بخشودگی محکومین اغتشاشات،  تلاش رسانه‌های دشمن برای ایجاد فضای دوقطبی را مختل کرد

امام جمعه الوند بیان کرد: عفو و بخشودگی محکومین اغتشاشات، یک بار دیگر نگاه پدرانه، دلسوزانه و توام با رافت اسلامی نظام جمهوری اسلامی و در راس آن، امام خامنه‌ای را به جهانیان نشان داد؛ این اقدام هوشمندانه، تلاش رسانه‌های دشمن برای ایجاد فضای دوقطبی و شکاف در بین مردم و جامعه‌ ایرانی را به شدت مختل نمود.

مهدوی ادامه داد: راهبرد دشمن ایجاد اختلاف، ایجاد بی‌اعتمادی در جامعه و عمده‌ تاکتیک آنان دروغ‌پردازی و شایعه‌سازی است.

رفتار دوگانه غربی‌های مدعی حقوق بشر، در زلزله سوریه و ترکیه، مایه تأسف است

وی عنوان کرد: توصیه‌‌ رهبر معظم انقلاب به همه‌ی آحاد ملت این است که سعی کنند راه‌پیمایی با شکوه ۲۲بهمن را  مظهر اتّحاد ملّی و وحدت ملّی قرار دهند و این پیام را به طور صریح به دشمن برسانند که تلاش آنان برای از بین بردن اتحاد ملّی، تلاش خنثی‌شده‌ وشکست خورده است.

امام جمعه الوند ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به دو ملت مسلمان سوریه و ترکیه بواسطه زلزله مهیب در این دو کشور عنوان کرد: رفتار دوگانه غربی‌های مدعی حقوق بشر، دراین زلزله، مایه تأسف است.

استقلال، مهمترین شاخص‌‌ ارزیابی قوت حکمرانی در نظام‌های سیاسی هر کشور است

حجت‌‌الاسلام رضوانی امام‌ جمعه شهرستان بوئین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر اظهار کرد: از ویژگی‌های انسان مومن و با تقوا مطالعه تاریخ و اطلاع از گذشته کشور و آگاهی از میزان غارت‌ها و چپاول‌های بیگانگان از منابع و اموال ملت است.

وی افزود: استقلال از مهمترین شاخص‌‌های ارزیابی قوت حکمرانی در نظام‌های سیاسی هر کشور است که در زمان طاغوت از این نعمت بی‌بهره بودیم.

امام جمعه بوئین‌زهرا بیان کرد: حکومت دست‌نشانده پهلوی بی‌کفایتی و ناکار آمدی را به اوج رساند تا حدی که حتی پایتخت ایران بدون کمترین مقاومت‌ به اشغال بیگانگان درآمد.

رضوانی ادامه داد: دوران پهلوی دوم مؤسسه فرانکلین تاسیس می‌شود با این هدف که مدیریت فرهنگ جامعه را به دست گرفته و تغییراتی در آن ایجاد کند.

امام جمعه بوئین‌زهرا اذعان کرد: آن چیزی که امروز دشمنان و نظام سلطه را ناراحت و عصبانی کرده این است که ما براساس حکمت، عزت و مصلحت کشور و ملت تصمیم می‌گیریم.

وی اضافه کرد: ملت عزیز ما حساسیت حضور در جشن ۲۲ بهمن را به خوبی درک می‌کنند و به صورت دشمن شکن و با وحدت و همدلی در این روز به یاد ماندنی شرکت‌ خواهند کرد.

مردمی‌ترین انقلاب در دنیا متعلق به جمهوری اسلامی ايران است

حجت الاسلام حسینی‌میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تاکید بر حضور گسترده آحاد ملت در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن ماه اظهار کرد: بنای انقلاب ما بر اساس آموزهای اسلامی در به حرکت در آوردن آحاد مردم بوده است و ادامه آن نیز باید با حضور فعال مردم باشد.

وی افزود: وجه تمایز انقلاب ما با سایر حرکت‌های انقلابی دنیا در این است که آحاد ملت حول محور اسلام به حرکت در آمدند و انقلاب اسلامی، سالانه حیثیت بقای خود را به حضور مردمی در سالگرد پیروزی خود،  گره زده است.

امام جمعه شهرستان آبیک اظهار کرد: بر اساس مصداق آیه (تعاونوا علی البر و التقوی) به تمام مسئولین خدمتگزار توصیه می‌کنیم که مشارکت اجتماعی و به حرکت در آوردن مردم در قالب‌های مختلفی همچون بسیج، ثمن‌های اجتماعی و نظیر این‌ها را فعال کنند تا بتوانیم بر این اساس ایجاد تمدن اسلامی را پایه‌گذاری کنیم.

وی در ادامه گفت: سردار سلیمانی نگاه حداکثری داشت و مرز ما را از ایران به سوریه و لبنان و یمن برد و حداقل ها را حفظ کرد و خداوند نیز حداکثرها را به او عطا کرد در حالیکه برخی در ماجرای برجام به حداقل‌ها بسنده کردند اما آن را هم از دست دادند.

حسینی‌میرامینی با تاکید بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه اظهار کرد: مردمی‌ترین انقلاب در دنیا متعلق به جمهوری اسلامی ايران است و چهل و‌چهار سال است در همه وقایع کشور مردم در صحنه حاضرهستند.

امام جمعه آبیک تاکید کرد: مبنای اسلام در خدمت رسانی به حرکت درآوردن آحاد مردم است و مسئولان ما باید با حل مشکلات مردم، نظام را به سمت الگوی تمدنی اسلام حرکت دهند.

وی گفت: امام (ره) به ما عزت بخشید و امیدواریم به فضل الهی و همت مسئولان ما مشکلات معیشتی و اجتماعی برطرف شود تا مردم بیش از قبل عزت و لذت زندگی در انقلاب اسلامی ایران را بچشند.

امام جمعه شهرستان آبیک در پایان گفت: آمریکا چون ذلیل و ضعیف شده و نمی‌تواند ضعف‌های خود را برطرف کند اروپا و روسیه را درگیر می‌کند تا خودش ابرقدرت بماند.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان