۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین در دیدار اهالی فرهنگ و هنر با وزیر ارشاد چه گذشت؟
کد خبر: ۳۶۱۶۵۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۲۳ ساعت: ۱۱:۳۰ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

در دیدار اهالی فرهنگ و هنر با وزیر ارشاد چه گذشت؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم در سفر یک روزه به استان قزوین ساعاتی پای دغدغه‌های جمعی از اهالی رسانه، فرهنگ و هنر نشست.

در دیدار اهالی فرهنگ و هنر با وزیر ارشاد چه گذشت؟
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیستم بهمن ماه سال جاری در سفر یک روزه خود به استان قزوین ضمن افتتاح پروژه‌های فرهنگی و حضور در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر، در جمع اهالی فرهنگ و هنر استان حاضر و طی یک جلسه چندساعته پای دغدغه‌های آن‌ها نشست.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خضری، امام جمعه موقت قزوین در این نشست اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند اکنون در یک پیچ تاریخی هستیم که باید با کمک جریان تقوا این مسیر را طی کنیم و اگر این فرصت را از دست دهیم وارد یک دالان تاریک خواهیم شد.

خضری ادامه داد: الگویی که امروز مقام معظم رهبری در شرایط امروز در پیش گرفته، برگرفته از آیه 29 سوره فتح است که می‌فرماید الگوی امت‌سازی و معیت ولی با امت محمد رسول‌الله است.

وی بیان کرد: زمانی که ولی خدا با امت معیت پیدا کنند قطعا دشمن اعصبانی خواهد شد.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: طرح مقام معظم رهبری برای الگوی امام و امت در عصر امروز گسترش حلقه‌های میانی است.

خضری در پایان گفت: مقام معظم رهبری در مجلس خبرگان می‌فرمایند؛ نرم‌افزارهای انقلاب باید تقویت شود و این نرم‌افزارها در حلقه‌های میانی بین امام و امت تعرف می‌شود که سبب ناکامی دشمن است.

تکلیف خبرنگارنماها مشخص شود

وحید مافی مدیرمسئول پایگاه خبری صبح قزوین در این جلسه اظهار کرد: صدور مجوز رسانه‌ها و موسسات ذیل ارشاد زمان‌بر و طولانی بوده و این فرآیند سبب دلسردی متقاضیان است.

وی بر لزوم آموزش خبرنگاران و توانمندسازی افراد در حوزه رسانه تاکید کرد: نیازمند قرارگاه‌های رسانه‌ای منسجم هستیم و ضعف جدی در بحث آموزش خبرنگاری وجود دارد.

این فعال رسانه‌ای استان گفت: آینده رسانه نیازمند توجه ویژه وزارت ارشاد است و وزارتخانه باید برنامه‌های ویژه‌ای برای آموزش و توانمندسازی خبرنگاران استانی تدوین کند.

وی عنوان کرد: ما در استان با پدیده‌ای با عنوان خبرنگارنماها روبه‌رو هستیم و این مسئله باعث شده که شاهد تعدد افراد در نشست‌های خبری باشیم در حالی که خروجی کار آنها مشاهده نمی‌شود.

مافی افزود: گام‌هایی از سوی مدیرکل جوان اداره ارشاد استان در جهت پایش خبرنگاران برداشته شد اما می‌طلبد این موضوع از سوی وزارتخانه حمایت شود و برنامه‌های جامعی در این جهت داشته باشند.

مدیرمسئول صبح قزوین با بیان اینکه چرا خبرنگاری جزو مشاغل زیان‌آور و سخت محسوب نمی‌شود، ابراز کرد: ساختار «سامانه جامع رسانه‌های کشور»‌ مشکلاتی دارد که برخی خبرگزاری‌های کشوری چون نمی‌توانند دفاتر استانی داشته باشند، خبرنگاران آنها هم نمی‌توانند در خانه مطبوعات عضو شوند که این موضوع باید حل شود.

وی در پایان گفت: آنچنان که شایسته است مدیران پای کار رسانه نیستند و لازم است که در این زمینه تعامل بیشتری با اهالی رسانه داشته باشند.

ضرورت احداث دانشکده تخصصی موسیقی در قزوین

پیمان ریاحی استاد موسیقی قزوین با اشاره به مشکلات این هنر در استان قزوین گفت: قزوین از نظر حوزه اجرا نیازمند یک سالن تخصصی تک منظوره و چند منظوره است که در شان مردم و اجراکنندگان باشد.

وی درخصوص حوزه آموزش موسیقی در استان بیان کرد: استان قزوین ظرفیت‌های خوبی از نظر پیشرفت در حوزه هنر دارد بنابراین اگر یک دانشکده هنر پایه‌ریزی و یا دانشکده موسیقی احداث شود، برای استان و کشور مزایای بسیاری خواهد داشت.

این استاد موسیقی با اشاره به مسائل حوزه صنفی عنوان کرد: اهالی این رشته هنری در رابطه با اوضاع زندگی، اشتغال، آینده کاری و بیمه نیاز به حمایت دارند.

وی نبود دانش‌نامه در حوزه پژوهش رشته موسیقی را از دیگر ضعف‌های استان دانست و گفت: براساس تحقیقاتی که از استان‌های گیلان، کردستان، اصفهان و کلان شهر تبریز انجام شده همه تحت نظر چندین ناظر توانستند دانش‌نامه‌ای برای استان خود جمع‌آوری کنند در حالی که در استان قزوین برای هنر و موسیقی هیچ دانش‌نامه‌ای تعریف نشده است.

تالار شهری که با 30 سال قدمت، همچنان نیمه کاره است

در ادامه کاظمی به نمایندگی از جامعه هنرهای تجسمی اظهار کرد: تالار شهر قزوین با قدمتی 30 ساله تاکنون به صورت نیمه کاره باقی مانده به طوری که اکنون پایه ساختمان هم در حال فرسوده شدن است.

وی با بیان اینکه تالار شهر برای جامعه هنرمندان استان اهمیت بالایی دارد، افزود: تقاضا داریم که ساخت این مکان در دستور کار قرار گیرد تا علاوه بر رفع دغدغه اهالی هنر از هدررفت بیت‌المال نیز جلوگیری شود.

دغدغه‌های حوزه هنری کودکان و نوجوانان جدی‌تر پیگیری شود

سمیه بکشلو یکی از فعالان فرهنگی در مورد حوزه کودک و نوجوان اظهار کرد: متاسفانه ما در برخی از موضوعات کودک و نوجوان به تعداد انگشتان دست هم اثر خوب و فاخر نداریم.

وی افزود: با توجه به تاکید دولت سیزدهم بر پشتیبانی از حلقه‌های میانی انتظار داریم نوع و شیوه حمایت از حلقه‌های میانی شفاف و ساختارمند باشد.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: امروز باید دغدغه‌های حوزه هنری کودکان و نوجوانان جدی‌تر پیگیری شود چه بسا که در موضوعات بحرانی اخیر هم در کشور شاهد بودیم که نسل جدید به واسطه مصرف رسانه‌ای و هنری دچار آسیب‌های جدی شده که اگر امروز جلوی آن‌ها گرفته نشود بعدها با مشکل مواجه خواهیم شد.

تصمیمات لازم در خصوص طرح صیانت و فضای مجازی شفاف‌سازی شود

بکشلو خطاب به وزیر ارشاد به عنوان عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: امروز باید مشخص شود که در حکمرانی حوزه فضای مجازی کشور چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ علت فیلترشدن برخی پلتفرم‌های فضای مجازی و سپس جریان یافتن فضاهای جمعی دیگر چیست؟

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که عدم اقناع افکار عمومی درباره تصمیم‌گیری‌هایی که در حوزه مجازی در حال رخ دادن است، هر نوع اتفاقی را با آسیب جدی مواجه کند.

این فعال فرهنگی بیان کرد: اگر رویکرد مشخصی در حکمرانی فضای مجازی و طرح صیانت وجود دارد باید توسط شورای عالی فضای مجازی کشور تشریح شود.

بکشلو اذعان کرد: در حوزه قوانین فضای مجازی نیز همین نقد وارد است و به نظر می‌رسد که اگر بازنگری لازم صورت گیرد می‌تواند اهداف لازم را برای ادامه مسیر مشخص کند.

بیمه و عدم داشتن آینده کاری از مهمترین دغدغه هنرمندان

حسام ساروخانی فعال حوزه موسیقی و سرود اظهار کرد: مشکلات بیمه و مالیات، نبود کارگزار فعال و توانمند در حوزه مشورت مالی، اقتصادی و حقوقی برای فعالان هنری، نبود زیرساخت‌های اصلی و اولیه فرهنگ و هنر از مشکلاتی است که بر سر راه شرکت‌های فرهنگی و هنری وجود دارد.

وی با بیان اینکه سالن‌های تخصصی و مجهز در قزوین وجود ندارد، گفت: متاسفانه‌ جلوه‌های بصری نمی‌توانند فیلم‌های خود را در یک سینمای با کیفیت تماشا کنند و یا موسیقی‌دانان ما نمی‌توانند آثار خود را در سالن‌های موسیقی با کیفیت مناسب بشنوند.

این فعال حوزه موسیقی ادامه داد: متاسفانه ما در حوزه وضع قوانین دچار چالش‌های جدی هستیم و قوانین به روز و کارآمدی نداریم.

وی افزود: متاسفانه در کشور و شهر ما اصناف فرهنگی و هنری به صورت عمیق و با زیر ساخت پیش‌برنده، شکل نگرفته، گرچه گام‌های خوبی در حال برداشته شدن است که امیدواریم با شتاب و سرعت بیشتری به مسیر خود ادامه دهند.

 ساروخانی خدمت سربازی را یکی دیگر از چالش‌های اهالی هنر عنوان کرد و گفت: شرکت‌های بسیار زیادی در سراسر کشور و در استان قزوین وجود دارند که می‌توانند پذیرای سربازان درعرصه فرهنگ و هنر باشند تا این مشکل پیچیده و بازدارنده را مرتفع نمایند.

بازی‌های رایانه‌ای نیازمند سخت‌افزارهای جدید است

رسول شاه‌محمدی مدیر خانه دیجیتال استان قزوین و فعال در عرصه بازی‌های رایانه‌ای نیز اظهار کرد: مرکز رسانه‌ای دیجیتال در سال 86 در استان تاسیس شده و علی‌رغم حمایت‌هایی که از سوی متولیان و مدیران وجود دارد همچنان با مشکلاتی نظیر سخت افزارهای صحنه‌سازی و نوسازی تجهیزات همراه است.

وی با بیان اینکه عرصه بازی‌های رایانه‌ای نیازمند سخت‌افزارهای جدید است، گفت: قزوین به واسطه نزدیکی به پایتخت و نیروی انسانی با استعداد و زیرساخت‌های دانشگاهی که دارد، می‌تواند زمینه لازم برای آموزش را فراهم آورد اما به دلیل محدود بودن سخت‌افزار این امکان وجود ندارد.

شاه‌محمدی مشکل بیمه هنرمندان را از دیگر دغدغه‌های این عرصه خواند و بیان کرد: متاسفانه مشکلات سرعت اینترنت به عنوان چالشی دیگر در این عرصه است به طوری که علاوه بر تحمل مشکلات تحریم‌ها باید درگیر اینترنت پرسرعت نیز باشیم به همین دلیل بسیاری از فعالان این حوزه مهاجرت می‌کنند.

وی در پایان گفت: متاسفانه امروز با توجه به مشکلاتی که وجود دارد مارکت‌های مجازی از جمله «بازار» خالی از محتوا شده و بیشتر جنبه سرگرمی دارد.

استان قزوین، زیست بوم پیشگام در عرصه فرهنگ و هنر

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در این نشست با اشاره به جایگاه قزوین در خوش‌نویسی اظهار کرد: سال گذشته شاهد به رسمیت شناختن هنر خوشنویسی ایرانی به عنوان میراث ماندگار در عرصه جهانی شدیم.

وی افزود: استان قزوین یک زیست بوم پیشگام در عرصه فرهنگ و هنر دارد؛ زنان و مردان هنرمند قزوینی برای توسعه کار خود به فضا و زیرساخت نیازمند هستند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس با انتقاد از طرح مولدسازی بیان کرد: نگران هستیم که جریان مولدسازی سبب آسیب به پروژه کتابخانه مرکزی قزوین باشد در حالی که استان قزوین طی دو دهه‌ به دنبال برخورداری از تالار مرکزی کتابخانه است اما برای از بودجه‌ای برخوردار نیست.

محمدبیگی تصریح کرد: متاسفانه امروز تالار شهر قزوین نگارخانه‌ای برای نقاشی و هنرهای تجسمی، موسیقی و هنرها و صنایع دستی ندارد.

وی اضافه کرد: زنان ما مظهر عشق و محبت در خانواده‌ها هستند اما ما مکانی برای آموزش هنرها و صنایع دستی آن‌ها وجود ندارد؛ ‌تنها یک هنرستان داریم که اخیرا با توجه به همت دولت سیزدهم و فراهم کردن تجهیزات، برخی هنرهای دستی در آن آموزش داده می‌شود که برای قزوین با سبقه چند ده هزار ساله، بسیار ناچیز است.

باز طراحی کتابخانه‌های شهر قزوین نیازمند اعتبار است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک اذعان کرد: ما جهت بازطراحی کتابخانه‌های شهر قزوین نیازمند اعتبار هستیم چه بسا که سرانه فضای کتابخانه‌ای ما جزو پنج استان آخر است درحالیک ه سرانه مطالعه قزوین در حوزه انسانی جزو سه استان برتر است.

وی عنوان کرد: اکنون فعالیت‌های ویژه‌ای در حوزه عفاف و حجاب در حال انجام است که نیاز به پشتیبانی دارند درحالی که متأسفانه موسسات عفاف و حجاب و قرآنی ما مکان ثابت برای فعالیت ندارند.

محمدبیگی با بیان اینکه سینماهای قزوین سالن‌های مناسبی ندارد، گفت: ما برای موضوعات مربوط به کودک و نوجوان نیازمند هدایت، حمایت و پشتیبانی وزارت فرهنگ و ارشاد هستیم.

لزوم در نظر گرفتن ردیف‌های ویژه مسکن ملی برای هنرمندان و فعالان قرآنی

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک با بیان اینکه ارتقاء وضعیت هنرمندان، فعالان قرآنی و مداحان و ستایشگران باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: مشکلات بسیاری در این حوزه وجود دارد که به عنوان نماینده مردم این استان معذورم از اینکه بگویم هنرمندان ما در وضعیت معیشتی خوبی به سر نمی‌برند لذا از دولت درخواست دارم که در مسکن ملی ردیف‌های ویژه برای این افراد فراهم کند.

این نماینده ابراز کرد: اردوهای راهیان نور یکی از راه‌های مناسب برای ترویج جهاد تبیین و آشنایی مردم با فرهنگ دفاع مقدس است که برای آن‌ سرانه دانشگاهی در نظر گرفته شده اما متأسفانه اخیرا شاهد کارشکنی و استنکاف از سوی وزارت علوم و همراهی مسئولین هستیم.

وی افزود: متأسفانه در حوزه رسانه، حضور خبرنگارنماهای آسیب‌زننده است به طوری که برخی رسانه‌ها به دنبال گرفتن ماهی از آب گل‌آلود هستند و شفافیت و امیدآفرینی ندارند؛ این رسانه‌ها باید شناسایی و مورد بررسی قرار گیرند.

محمدبیگی ادامه داد: به عنوان نماینده مردم درمجلس نسبت به این موضوع انتقاد دارم که چرا رسانه‌های انقلابی و مطالبه‌گر که می‌توانند در رسیدن به اهداف تعالی موثر باشند با یک انتقاد از دولت حذف می‌شوند؛ این یک موضوع کشوری است که نیاز به پیگیری دارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک گفت: صادرات خدمات هنری و یا صنعت هنر که قزوین یکی از پایه‌های تمدنی آن است باید جدی گرفته شده و برای آن زیر ساخت در نظر گرفته شود.

راه‌اندازی شهرک تولید محتوا با سرعت بیشتری در وزارت ارشاد دنبال شود

در ادامه محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین اظهار کرد: استان قزوین در تمامی حوزه‌های قابل تصور مانند اقتصاد، موقعیت جغرافیایی، نخبگانی، فرهنگی و غیره مزیت‌های متعددی دارد که این مزیت‌ها موقعیت استان را در موضوعات مختلف بسیار برجسته کرده است.

وی افزود: مزیت مطلق قزوین نسبت به سایر مناطق کشور، فرهنگ مردم این استان است که متأثر از شرافت، نجابت و اصالت مردم خوب قزوین است که در تاریخ پرافتخار قزوین در هرجا که نیاز به نقش آفرینی در مسیر حق و آرمان متعهد انسانی بوده، بدون درنگ حضور داشته‌اند.

اعلایی گفت: استان قزوین باید به عنوان ذخیره استراتژیک فرهنگی برای اهالی اهل فرهنگ باشد که خوشبختانه در سطح ملی و استانی همین نگاه وجود دارد و باید روز به روز تقویت شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: شخصیت‌های موثری در این استان هستند که هنوز هم به صورت گمنام در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی در سطح کشور در حال فعالیت هستند که نشان‌دهنده غنای قزوین در نیروی انسانی است.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان قزوین راه‌اندازی شهرک تولید محتوا در استان به تصویب رسید که پیشران توسعه فرهنگی است و متولی آن وزارت فرهنگ و ارشاد است که درخواست داریم با سرعت بیشتری پیگیری شود؛ استان از نظر موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های انسانی بسیار سطح بالا است و راه‌اندازی این شهرک می‌تواند در سطح کشور و استان موثر باشد.

هیچ بهانه‌ای از سوی مسئولین برای کم‌کاری در حوزه‌های فرهنگی قابل قبول نیست

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پس از شنیدن دغدغه‌های فعالان حوزه هنر و مسئولین استان ابراز کرد: حکومت اسلامی رشد فضائل اخلاقی را در کنار رشد اقتصادی در نظر می‌گیرد در حالی که دشمن سعی دارد با سنگ ‌اندازی در جامعه تفرقه ایجاد کند اما حاکمیت با عقلانیت این مشکلات را مدیریت خواهد کرد.

وی با تشریح برنامه‌های اجرایی وزارت ارشاد گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم ۱۲۵ اقدام برای اصلاح رویه‌های حاکم بر وزارت ارشاد در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است.

منکر وجود مشکلات و کاستی‌ها نیستیم

وی با بیان اینکه منکر وجود مشکلات و کاستی‌ها نیستیم تصریح کرد: هیچ مانع و بهانه‌ای برای کم‌کاری و عدم فعالیت در حوزه‌های فرهنگی از مسئولین قابل قبول نیست چراکه مسئولین با علم به سختی‌ها وارد میدان شده‌اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ما باید ریل سیاسی و فرهنگی کشور را تغییر دهیم که نتیجه این هدف طی یک سال و نیم گذشته اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها فراتر از حد انتظارات و پیش‌بینی‌ها بوده است.

اسماعیلی تاکید کرد: البته در اجرای تمام این برنامه‌ها، منتی بر کسی نیست بلکه خدمت کردن وظیفه اصلی مسئولین است.

وی امنیت اخلاقی و حفظ بنیان خانواده را دو رویکرد دولت برای اصلاح وضعیت جامعه دانست و تصریح کرد: به جای حساس کردن و دل‌زدگی جامعه از عفاف و حجاب باید کلیدواژه "خانواده خوب" را برای اصلاح جامعه به کار بگیریم.

وزیر فرهنگ در پاسخ به اقدامات وزارت فرهنگ و اسلامی در حوزه عفاف و حجاب ابراز کرد: دشمن به دنبال ایجاد دوقطبی در جامعه است و جامعه دو قطبی آماده التهاب و اشتعال است بنابراین حاکمیت نباید اجازه التهاب به جامعه را بدهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ورود حاکمیت برای جلوگیری از التهاب در جامعه به معنای عقب‌نشینی و کوتاه آمدن نیست بلکه باید تلاش کرد مسائل را با گفتگوی اجتماعی حل کرد.

وزیر ارشاد با بیان اینکه جامعه قوی نیارمند اتحاد و انسجام  تمام مردم است، تاکید کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اکثریت جامعه ما انقلابی است لذا نباید اجازه داد که گروهی از افراد، جامعه را با عناوین مختلف طبقه‌بندی کرده و گسل ایجاد کنند.

اسماعیلی، تفاوت حاکمیت اسلامی با حکومت‌های لیبرالیستی را تلاش برای سعادت اخروی در کنار رشد امور دنیوی دانست و افزود: دشمن در مسیر رشد همزمان مادی در کنار فضائل اخلاقی سنگ‌اندازی می‌کند و حاکمیت باید با عقلانیت، مشکلات به وجود آمده را مدیریت و برطرف کند.

دولت حمایت از موسسات مردم نهاد را وظیفه خود می‌داند

وزیر فرهنگ با اشاره به ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب از رویکردهای دولت در یک سال گذشته ابراز کرد: جبهه فرهنگی انقلاب برای تقویت و توانمندسازی موسسات مردمی بودجه مناسبی در نظر گرفته است.

وی افزود: دولت از حوزه تصدی‌گری به حوزه تسهیل‌گری و نظارت بر موسسات مردمی و کنشگری فرهنگی مردمی ورود پیدا کرده و حمایت از موسسات مردمی را وظیفه خود می‌داند.

در حوزه هنر عقب ماندگی داریم اما برای ایجاد تحول در این حوزه آماده هستیم

این مقام مسئول با نوید افزایش سهم فرهنگ از برنامه هفتم بودجه اظهار کرد: دولت در حوزه مسئولیت اجتماعی و حمایت از اجرای مهندسی فرهنگی توسط موسسات، بودجه استان‌ها را افزایش داده است.

وی با اشاره به پیشرفت اینترنت ملی در یک سال گذشته تصریح کرد: کندی سرعت اینترنت را که به دلیل کمبود نیازهای زیرساخت داخلی آن است، می‌پذیریم اما بر بازگشایی گره‌های آن اهتمام داریم.

اسماعیلی افزود: با نگاه فرصت محور و با توجه به اتفاقات اخیر برای اینکه آئین نامه‌ها با تغییر دولت‌ها تغییر نکند مصوبه‌هایی را در شورای عالی فضای مجازی تصویب کرده‌ایم.

وی به پیگیری پروژه و طرح‌های فرهنگی استان پرداخت و خاطرنشان کرد: نسبت به پرورش و تربیت نیروی انسانی توجه داریم و با هدف تامین امنیت شغلی و معیشتی هنرمندان؛ بیمه اهالی هنر و عضویت در صندوق هنرمندان را تسهیل می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اقتصاد هنرمحور را بهترین شیوه توسعه دانست و گفت: اگرچه عقب ماندگی‌ها در حوزه هنری انقلاب را قبول داریم اما برای تحول در حوزه فرهنگ و هنر به نفع ارزش‌های اصیل ملت ایران آماده هستیم.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان