۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین پرداخت یارانه جدید برای مردم به مناسبت ۲۲ بهمن ۱۴۰۱؟
کد خبر: ۳۶۱۵۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۱۲ ساعت: ۱۶:۴۰ ↗ لینک کوتاه

پرداخت یارانه جدید برای مردم به مناسبت ۲۲ بهمن ۱۴۰۱؟

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید ۳ میلیون تومانی در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ خبر داد.

پرداخت یارانه جدید برای مردم به مناسبت ۲۲ بهمن ۱۴۰۱؟
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین به نقل از سلام نو، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید ۳ میلیون تومانی در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ خبر داد.

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار دی ۱۴۰۱، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند.

اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت یارانه نقدی معیشتی ادامه پیدا می‌کند.

همچنین در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ که توسط رئیس‌جمهوری به مجلس ارائه شده است، به دریافتی مستمری بگیران توجه ویژه‌ای نشده و این میزان مناسب وضعیت مستمری بگیران نیست.

بر اساس این گزارش عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ کشور گفت: دریافتی معلولان و دیگر مستمری بگیران دو سازمان بهزیستی و کمیته امداد در لایحه بودجه سال آینده ۳۸ درصد افزایش یافته است.

طبق پیگیری‌ها از لایحه مصوب دولت که اوایل دی ماه طی نامه رسمی رئیس‌جمهوری به مجلس ارائه شد، نشان می‌دهد که میزان یارانه‌های نقدی در سال آینده نسبت به امسال تغییری نخواهد کرد؛ بنابراین یارانه‌های ۳۰۰ هزار تومانی و ۴۰۰ هزار تومانی که از ماه‌های ابتدایی امسال کلید خورد، در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی سال آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد.

گفت: با کمیسیون تلفیق و دیگر کمیسیون‌های وابسته مجلس در حال گفت‌وگو و چانه زنی هستیم تا بتوانیم درصد کمک‌ها به مستمری بگیران در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور را افزایش دهیم.

واریز یارانه نقدی ۹۴۵ هزار تومانی در دهه فجر

اگر قرار باشد مرحله ۱۴۳ یارانه نقدی طبق روال ماه‌های قبل پرداخت شود، انتظار می‌رود در هفته سوم و احتمالا از بیستم بهمن ماه یارانه نقدی به دست سرپرستان خانوار برسد.

در حالی که قرار بود یک خانوار پنج نفره ماه قبل یارانه نقدی جدید و معیشتی بنزین دریافت کند، با خلف وعده دولت فقط ۲۰۵ هزار تومان به حساب آنها واریز شد.

در حالی این یارانه جدید پرداخت نمی‌شود که براساس پیگیری‌، نهادهای مرتبط با واریز یارانه‌ها آمادگی انجام آن را داشتند و منتظر دستور رئیس دولت بودند.

براساس اخبار منتشر شده، به نظر می‌رسد دولت تغییراتی را برای پرداخت یارانه جدید در نظر گرفته است. آنطور که همشهری گزارش داده، دولت تصمیم گرفته پرداخت پلکانی یارانه‌ها را فعلا کنار بگذارد و به جای آن به‌صورت یکسان به ۶۶ میلیون نفر ماهانه ۱۵۰ هزار تومان یارانه نقدی بیشتر پرداخت کند.

یعنی یک خانوار پنج نفره علاوه بر یارانه معیشتی ۲۰۵ هزار تومانی و یارانه نقدی ۲۲۷ هزار تومانی؛ مبلغ ۷۵۰ هزار تومان نیز به عنوان یارانه جدید دریافت می‌کند. احتمالا در این ماه یارانه یک خانوار پنج نفره به ۹۴۵ هزار تومان در ماه برسد.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان