۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین ادارات و دستگاه‌های دولتی به انجام مصوبات جلسات متعهد باشند
کد خبر: ۳۶۱۱۹۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۰ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

دستگاه‌های دولتی به انجام مصوبات جلسات متعهد باشند/ گاهی عملکرد سازمان‌های شهرداری قابل دفاع نیست

مشکلات راه‌های روستایی استان قزوین همچنان جزو دغدغه‌های اصلی در زمان وقوع بارش برف سنگین است که منجر به مسدود شدن این راه‌ها می‌شود.

ادارات و دستگاه‌های دولتی به انجام مصوبات جلسات متعهد باشند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، استان قزوین در هفته‌های اخیر ایام سردی را تجربه کرده و در 25دی‌ماه هم بارش سنگین برف این استان را فرا گرفت که همانند تجربه‌های گذشته شهروندان با مشکلاتی مواجه شدند؛ همزمان هم به دلیل قطع واردات گاز از ترکمنستان و افزایش مصرف، بحث صرفه‌جویی جهت پیشگیری از افت فشار و قطعی گاز توسط مسئولان مورد تاکید قرار گرفت.

در ساعات اولیه بارش برف به دلیل مشکل دیرینه پایین بودن کیفیت جاده‌‎های روستایی استان قزوین، شاهد مسدود شدن این مسیرها بودیم به طوری که به گفته مدیرکل راهداری قزوین، 228 راه روستایی در اثر بارش برف مسدود که تا به امروز عملیات بازگشایی آن‎‌ها ادامه دارد.

در کنار این مشکلات، مردم شاهد نوعی بی‌برنامه‌گی و ضعف در خدمات‌رسانی توسط مدیریت شهری و نیروی راهور بودند که در این خصوص ابراز نارضایتی کردند و انتظار داشتند که دستگاه‌ها با جدیت و مدیریت بهتری فضای تردد را در شرایط بارش برف و لغزندگی جاده‌ها کنترل می‌کردند.


همچنین فرماندار قزوین با انتشار متنی در صفحه شخصی خود به جهت مشکلات پیش آمده و ناهماهنگی مدیریت شهری در بارندگی اخیر از مردم عذرخواهی کرد.

الگوی مصرف گاز به خوبی در استان مدیریت شد

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: در روز یکشنبه 25دی‌ماه همزمان با شدت بارش برف و برودت هوا نیز جلسه‌ای در استانداری قزوین با حضور مدیران و استاندار داشتیم که آمادگی ستاد بحران استان بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه بر تامین دستگاه‌های لازم برای برف‌روبی در سطح معابر و پاکسازی مسیر تردد شهروندان از برف و یخ و آمادگی استان برای پذیرایی مسافرانی که ممکن است در راه‌ بمانند و تامین سوخت، آذوقه و نان و اقلام خوراکی و اسکان آنها مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: تاکید شد تا تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان به صورت آماده‌باش در خدمت مردم باشند تا شاهد حوادث و سوانح نباشیم.

محمدبیگی اذعان کرد: باتوجه به برودت هوا و بارش برف و لغزندگی معابر بر این موضوع تاکید داشتیم تا نیروی راهور و پلیس برای کنترل ترافیک در صحنه حضور داشته باشند تا تردد در خیابان‌ها و جاده‌های استان بدون مشکل اتفاق بیفتد.

وی یادآور شد: بحث مصرف بهینه گاز با هدف جلوگیری از افت بار و فشار شبکه گازرسانی در شمال غرب کشور مورد توجه قرار گرفت.

این مسئول عنوان کرد: خوشبختانه با تصمیمات استانداری سعی شد تا مصرف گاز در ادارات و دستگاه‌ها مدیریت شود و توصیه می‌کنیم مردم هم در منازل صرفه‌جویی را مدنظر قرار دهند.

راه‌های روستایی قزوین نیازمند بودجه ویژه

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: همچنین تاکید شد بحث باز بودن فروشگاه‌ها و خدمات ارگان‌ها در تامین آذوقه مردم مورد توجه قرار گیرد تا مردم در روزهای برفی برای تهیه مایحتاج خود با مشکل روبرو نشوند.

محمدبیگی افزود: آمادگی کامل دستگاه سلامت استان از جمله بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و اورژانس برای ارائه خدمات به مردم مورد تاکید قرار گرفت چون بدون شک در شرایط بحرانی جوی با تصادفات یا افزایش بیماری‌های ویروسی مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه پایین بودن کیفیت راه‌های روستایی یکی از دغدغه‌های استان است؛ هرساله با هر بارش، داغ دل روستائیان تازه می‌شود و تقاضای زیادی در زمینه بازسازی، بهسازی و آسفالت و بازگشایی راه‌های روستایی در این ایام را داریم.

این مسئول تصریح کرد: وضعیت راه‌های روستایی را با استاندار مطرح کردیم که مقرر شد تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

محمدبیگی عنوان کرد: به استاندار پیشناد کردم تا با وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت راه‌های روستایی قزوین جلسه داشته باشیم تا از بودجه‌های ویژه دولت یک بودجه‌ای در اختیار استان گذاشته شود تا در فصل مناسب نیز به بهسازی و بازسازی راه‌ها بپردازیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: البته ما با مصوبه دو میلیون تومان قیر رایگان سالانه موفق شدیم نسبت به سال‌های گذشته کیلومترهای بیشتری را از راه‌های روستایی استان آسفالت کنیم و امسال هم این روند را ادامه می‌دهیم.



نقاط ضعف خدمات‌رسانی دستگاه‌ها بررسی می‌شود

وهاب میزانی مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به شرح وظایف این دفتر در زمان شرایط بحرانی جوی اظهار کرد: دفتر فنی و حمل و نقل استانداری ذیل معاونت هماهنگی حوزه عمرانی استانداری موضوع هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف اجرایی و سیاست‌گذاری‌ها و اتفاقاتی که در سطح استان رخ می‌دهد را پیگیری می‌کند.

وی افزود: اگر نقاط ضعف و قوتی در خدمات‌رسانی دستگاه‌ها مشاهده شود این موارد را منعکس می‌کنیم تا نقاط ضعف رفع و نقاط قوت هم تقویت شود.

این مسئول گفت: در شرایط نامساعد جوی طبیعتا ترافیک و تردد در جاده‌ها و خیابان‌ها از حالت عادی خارج می‌شود و لازم است تا نیروی انتظامی و راهور با حضور جدی در صحنه نسبت به کنترل این شرایط اقدام کند که البته طی بارندگی دو روزگذشته در استان قزوین نیز مردم گلایه‌‎هایی در این باره داشتند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین گفت: به ویژه رانندگان تاکسی در این زمینه گلایه داشتند که نیروانتظامی می‌توانست با حضور جدی‌تری به ترافیک معابر در شرایط بارش برف رسیدگی کند.

میزانی عنوان کرد: پیش‌از شروع فصل بارندگی جلسات شورای ترافیک برگزار شد و تمامی دستگاه‌های متولی حضور داشتند که همگی اعلام آمادگی کردند اما در عمل شاهد یکسری ضعف‌ها بودیم که امیدواریم برای شرایط بعدی رفع شود.

وی با بیان اینکه یکسری اقدامات پیشگیرانه باید پیش‌از وقوع بارندگی انجام شود، ابراز کرد: طی بارندگی‌های اخیر همه دستگاه‌ها زحماتی را متحمل شدند و پای کار بودند اما وقتی این فعالیت‌ها بدون برنامه و آمادگی قبلی نباشد و مردم حضور محسوسی را شاهد نباشند طبیعتا نارضایتی‌هایی ایجاد خواهد شد.


عذرخواهی رئیس شورای شهر قزوین 

علی فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز با تأیید نظر فرماندار، عملکرد شهرداری و سازمان‌های وابسته را ضعیف ارزیابی می‌کند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر؛ با بیان اینکه سیاست‌های شورا در راستای مدیریت سامانه بارشی را خیلی پیش از این ابلاغ کرده بودیم، اظهار کرد: باید بپذیریم این عملکرد قابل قبول نبوده و ضعیف بوده است.

فرمانی ادامه داد: عدم وجود تجهیزات به روز و مناسب، عدم نظارت بر عملکرد پیمانکاران و عدم هماهنگی مدیریت شهری باعث شد تا شهرداری قزوین نتواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

وی تصریح کرد: کار در معابر اصلی از همان ساعت اولیه شروع شد و سعی کردیم مشکل مردم در معابر اصلی حل شود اما در معابر فرعی واقعاً اقدام مثبتی صورت نگرفته است.

رئیس شورای اسلامی قزوین گفت: در نحوه مدیریت برفروبی شورا انتقادات شدیدی به شهرداری دارد و باید نقاط ضعف احصاء و با عواملی که توانایی لازم را نداشتند برخورد لازم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: از همه مردم و شهروندان عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم شاهد تکرار اینگونه اتفاقات در شهر نباشیم.



انتهای پیام/ 1300

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان