۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین یخبندان شدید در تمامی محورهای استان حاکم است
کد خبر: ۳۶۱۱۶۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ساعت: ۲۳:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس راه استان قزوین:

یخبندان شدید در تمامی محورهای استان حاکم است

رئیس پلیس‌راه استان قزوین با بیان اینکه تمامی محورهای استان بسیار لغزنده و پوشیده از برف و یخ است، گفت: در حال حاضر دمای قزوین هشت درجه زیر صفر است و تا نیمه‌شب به ۱۱ درجه زیر صفر خواهد رسید.

یخبندان شدید در تمامی محورهای استان حاکم است
سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: امروز علی‌رغم بارش شدید برف، لغزندگی معابر و کاهش دید افقی، تمهیدات ترافیکی لازم اندیشیده شد و پلیس در آماده‌باش صددرصد بود و در تمامی محورها حضور داشت.

وی افزود: تصادف‌های امروز کاملاً جزئی بودند و هیچ‌گونه گره ترافیکی نداشتیم، همچنین تمامی خدمات و امدادرسانی‌ها توسط پلیس برای در راه‌ماندگانی که به‌دلیل نقص فنی خودروها و مشکلات دیگر در راه مانده بودند انجام شد و هیچ مسافر در راه مانده‌ای نداشتیم.

رئیس پلیس‌راه استان قزوین عنوان کرد: امروز خوشبختانه حجم ترددها کم بود و شهروندان توصیه‌های پلیس مبنی بر اجتناب از سفرهای غیرضروری را جدی گرفته بودند.

این مسئول انتظامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دمای قزوین هشت درجه زیر صفر است و مطابق پیش‌بینی‌ها تا نیمه‌شب به 11 درجه زیر صفر خواهد رسید، یعنی ممکن است حتی نمک‌پاشی‌ها هم جوابگو نباشد.

سرهنگ ذاکری‌منش بیان کرد: تمامی محورهای استان بسیار لغزنده و پوشیده از برف و یخ است، توصیه می‌کنیم رانندگان عزیز در چنین شرایطی ضمن روشن کردن چراغ‌های مه‌شکن، احتیاط را رعایت کرده و کاملاً آهسته حرکت کنند.

وی تأکید کرد: رانندگان محترم از هرگونه تغییر مسیر ناگهانی، بازی کردن با فرمان خودرو و ترمز ناگهانی پرهیز کنند، چراکه تمامی این موارد منجر به بروز حادثه خواهد شد.

ذاکری منش تصریح کرد: رعایت فاصله طولی از دیگر نکات حائز اهمیت است، هموطنان عزیز امشب و فردا از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، پلیس نیز جهت خدمت به شهروندان در آماده‌باش کامل به سر می‌برد.

رئیس پلیس راه استان قزوین اذعان کرد: همراه داشتن زنجیر چرخ برای رانندگان عزیز الزامی است، با توجه به اینکه محور الموت پیچ‌وقوس‌های متعدد و شیب دارد و هنوز ایمن‌سازی‌های لازم انجام نشده، حتی‌الامکان از رفتن به کوهستان و عبور در این محورها اجتناب شود.

سرهنگ ذاکری‌منش در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای بارش برف تاکنون تمامی محورهای استان باز بوده و هیچ‌گونه مسدودی در محورها نداشته‌ایم.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان