۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین قزوین جزو سه شهر گران کشور در حوزه زمین
کد خبر: ۳۶۱۰۵۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ساعت: ۱۵:۲۳ ↗ لینک کوتاه

فرماندار قزوین عنوان کرد

قزوین جزو سه شهر گران کشور در حوزه زمین

فرماندار قزوین گفت: قزوین جزو سه شهر گران کشور در حوزه زمین شناخته شده که عمده دلیل آن هم مسئله زمین است.

قزوین جزو سه شهر گران کشور در حوزه زمین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ عباس کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری شهرستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان قزوین دارای جمعیت 640 هزار و  564 نفر است که از این میزان 559هزار و 100 نفر معادل 87 درصد جمعیت شهری و مابقی جمعیت روستایی است.

وی افزود: در سال جاری 5هزار و 14 مورد ولادت، 3هزار و 552 مورد فوت، 3هزار و 112 مورد ازدواج و یکهزار و 178 مورد طلاق در شهرستان قزوین رخ داده است.

فرماندار قزوین درباره خدمات‌رسانی به شهرستان گفت: عملیات جدید گاز‌رسانی به روستاها با اعتباری بالغ‌بر 27 میلیارد تومان انجام شده و درحال حاضر 201 روستای شهرستان از نعمت گاز برخوردارند و در سال 1401 بیش از 5هزار و 500 اشتراک جدید در شهرستان ایجاد شد.

این مسئول درباره خدمات حوزه برق گفت: 43 کیلومتر خط توزیع برق جدید در شهرستان انجام و 5هزار و 300 مشترک جدید اضافه شده و در راستای حل مشکل روشنایی معابر 6هزار و 190 چراغ روشنایی نصب شد.

کاظمی گفت: توزیع 418 تن آسفالت گرم در جاده‌ها، 510مورد نصب علائم راهنمایی و رانندگی راه‌ها و 325 مورد خاک‌ریزی دهانه پل‌ها از دیگر خدمات در حوزه راهداری شهرستان بوده است.

وی بیان کرد: توزیع بیش‌از 42 میلیون و 900 هزار متر مکعب آب، ساخت و تجهیز سه مجتمع آب رسانی با 80 درصد پیشرفت فیزیکی، توسعه خطوط انتقال آب با 66 کیلومتر، توسعه شبکه توزیع آب به متراژ 14 کیلومتر، ساخت مخزن 750 متر مکعب و آبرسانی سیار به روستاها در 70 روستای دارای تنش آبی از خدمات رسانی در حوزه آب در سطح شهرستان بوده است.

پرداخت 697 مورد تسهیلات مسکن روستایی

این مسئول با اشاره به پرداخت 697 مورد تسهیلات مسکن روستایی، بیان کرد: احداث 4هزار و 253 مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن، بازنگری 29مورد طرح هادی و اجرای 25مورد طرح هادی و بهسازی معابر روستایی با بیش‌از 13 میلیارد تومان از اقدامات در حوزه مسکن روستایی بوده است. 

وی افزود: همچنین اجرای آسفالت معابر روستایی در 46 روستا با بیش‌از 170 هزار متر مربع و صدور 980 مورد اسناد مالکیت روستایی از دیگر اقدامات در سطح شهرستان بوده است.

فرماندار قزوین با بیان اینکه 10هزار و 680 نفر تعهد اشتغال شهرستان قزوین بوده است، گفت: اشتغال ثبت شده در سامانه ملی رصد برای شهرستان قزوین 9123 نفر بوده که نشان‌دهنده تحقق 85درصدی است.

این مسئول با بیان اینکه امسال 107درصد خرید تضمینی گندم از کشاورزان شهرستان انجام شده و صددرصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است، عنوان کرد: امسال برای اولین بار خرید تضمینی زیتون در بخش طارم اتفاق افتاد که در رقابت با دو استان زنجان و فارس هستیم و در تولید زیتون در مقام دوم کشور ایستادیم.

کاظمی درباره وضعیت مسکن شهرستان گفت: قزوین جزو سه شهر گران کشور شناخته شده که عمده دلیل آن هم مسئله زمین است؛ که با حل مشکل 20ساله شهرک اندیشه و اکنون حل مشکل زمین‌های عظیمیه و بعد از آن اسماعیل آباد و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این زمینه افزایش تولید مسکن را خواهیم داشت.

شهر مهرگان سایت اصلی بارگذاری مسکن قزوین 

وی اذعان کرد: در حال حاضر شهر مهرگان مرکز بارگذاری مسکن شهرستان محسوب می‌شود که البته در آینده قدم‌هایی برای الحاق زمین به قزوین برداشته خواهد شد که توسط دستگاه‌های مربوطه اطلاع‌رسانی می‌شود.

فرماندار قزوین درباره آخرین وضعیت ساخت کتابخانه مرکزی قزوین ابراز کرد: زمین کتابخانه مرکزی قزوین با مسائلی مواجه بوده و اکنون به زمانی رسیده که دولت برای ساخت مسکن در اولویت قرار داده است.

وی با بیان اینکه گسترش کتابخانه‌های قزوین در دستور کار است، ابراز کرد: این موضوع را متعهد شدیم که سهم نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها که باید به کتابخانه‌ها تخصیص یابد را محقق کنیم و شهرداری معلم کلایه در این زمینه پیش‌قدم بوده است.

این مسئول یادآور شد: در بحث نانوایی‌ها هدررفت ۳۷درصدی داشتیم که اکنون با اجرای طرح هوشمند به ۱۶ درصد رسیده است و ۱۴ تخلف را شناسایی کردیم که در صورت شناسایی نیز حمایت‌ها برای نانوایی متخلف لحاظ نمی‌شود.

وی در پایان گفت: نظارت بر بهداشت و کیفیت نان را از همین هفته تقویت خواهیم کرد و مطمئن هستیم و وقتی بازار رقابتی ایجاد شود بدون شک مشکل کمیت و کیفیت نان هم حل خواهد شد.

انتهای پیام/ 1300
 
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان