۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین پیوست رسانه‌ای در انتصابات و تصمیمات مدیران جایگاهی ندارد
کد خبر: ۳۶۰۹۵۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ساعت: ۱۲:۲۹ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از الوند پرحاشیه؛

پیوست رسانه‌ای در انتصابات و تصمیمات مدیران جایگاهی ندارد/ سرپرست جدید شهر صنعتی البرز بزودی معرفی می‌شود

به نظر می‌رسد بی‌تدبیری برخی از متولیان امر سبب شده تا مسائل و مشکلات شهری الوند در طول سالیان گذشته همچنان نادیده گرفته شود و دود آن به چشم مردم و مدیریت شهری برود.

پیوست رسانه‌ای در انتصابات و تصمیمات مدیران جایگاهی ندارد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ استقرار شهر صنعتی و سکونت جمعیت شهری قابل توجه در شهر صنعتی البرز موجب شده تا مدیریت این شهر و استفاده بهینه از ظرفیت‌های آن در جهت بهره‌مندی شهروندان و مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

با این تفاسیر اما در ماه‌ها و روزهای اخیر دو پست مهم مدیریتی در این شهر یعنی شهردار و مدیرعامل شهر صنعتی البرز با مشکلاتی مواجه شده است.
 
به نظر می‌رسد یک بام و دوهوای برخی از مسئولان و مدیران سبب شده تا مسائل و مشکلات شهری الوند در طول سالیان گذشته همچنان نادیده گرفته شود و دود این بی‌تدبیری‌ها به چشم مردم برود.

در شرایطی که مردم نیازمند حمایت و کمک از جانب مسئولان هستند بی‌ثباتی در فضای مدیریتی شهر صنعتی البرز سبب شده تا رسیدگی به امور مردم با کُندی پیش برود و مدیران به جای پیشبرد کارهای بزرگ و مهم در این شهر بیشتر درگیر حواشی باشند.

انتخاب شهردار الوند همچنان در بلاتکلیفی

حکم انتصاب حسین هاشمی به عنوان شهردار این شهر در آذرماه سال گذشته در حالی توسط استاندار قزوین ابلاغ شد که وی در 29 آبان ماه سال‌ جاری بعد از گذشت یک سال از سکانداری مدیریت شهری الوند کناره‌گیری کرد و با انتشار نامه‌ای استعفای خود را به شورای شهر الوند ارائه داد.

حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن انتخاب شهردار الوند این بار هم بهانه‌ای شد تا هاشمی در علت استعفای خود، فشارهای پیدا و پنهان و دخالت‌های نابه‌جای افراد ذی‌نفوذ و زیاده‌خواه در امور مدیریت شهری الوند ذکر کند البته این موضوع با تکذیب شورای شهر الوند روبه‌رو شد و ماحصل این حاشیه، پذیرفته شدن استعفای وی در صحن شورا بود.

هرچند هم‌اکنون محمد ذوالقدری‌ها معاون شهردار الوند به عنوان سرپرست شهرداری از سوی اعضای شورا انتخاب شده تا گزینه نهایی شهرداری معرفی شود و گمانه‌زنی‌هایی در خصوص گزینه‌های شهردار الوند وجود دارد اما آنچه که امروز باید مد نظر متولیان امر قرار بگیرد پایان دادن به قائله ناتمام حاشیه‌های شهردار الوند و توجه به حقوق شهروندی و مدیریت شهری است.

گمانه‌زنی‌های بسیاری برای گزینه‌های احتمالی انتخاب شهردار الوند وجود دارد اما اولویت مهم این گزینه‌ها توجه ویژه به شهر الوند و البته شهر صنعتی البرز و شهرک صنعتی آن با ظرفیت‌های قابل توجه صنعتی است.

انتخاب مدیرعامل شهرک صنعتی البرز هم مانند انتخاب شهردار الوند اکنون در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته چراکه طی روزهای اخیر با برکناری مدیرعامل این شهرک صنعتی نیز حجت الاسلام خمسه به عنوان سرپرست این شرکت انتخاب شده که با حاشیه‌های رسانه‌ای همراه بوده است.

طبق بررسی‌های میدانی و گفته‌های غیررسمی؛ شهر صنعتی البرز در سه مدیریت قبلی خود با مشکلاتی مواجه بوده و برخی تخلفات در این شرکت رخ داده است که اکنون توسط دستگاه قضایی در دست بررسی است با توجه به این وضعیت و عدم اعتماد و اهلیت برای انتخاب مدیر جدید در یک فرصت کوتاه نیز با تصمیم هیئت رئیسه نیز حجت الاسلام خمسه به عنوان سرپرست شرکت انتخاب شده که خود هم عضو هیئت مدیره بوده و هم حراست شرکت را برعهده دارد.

وقتی جای پیوست رسانه‌ای امور خالی است

این انتخاب باتوجه به مورد اعتماد بودن خمسه از سوی هیئت مدیره اتفاق افتاده تا اینکه در فرصتی مقتضی و با تمرکز بیشتر درباره مدیریت جدید انتخاب شود.

با این وجود خلا نبود پیوست رسانه‌ای و نبود مشاور رسانه‌ای در انجام چنین اموری احساس می‌شود که به دلیل عدم شفافیت اتفاقات رخ داده منجر به ایجاد ابهام و شبهه در اذهان عمومی و رسانه‌ها می‌شود لذا توصیه می‌شود مدیران و سازمان‌ها در تغییرات مهم از استفاده از ظرفیت رسانه‌ها غافل نشوند.

اباذر عالمی رئیس شورای اسلامی شهر الوند در آخرین گفت‌وگوی اختصاصی با صبح قزوین در اواخر آذرماه سال‌جاری در حالی از نهایی شدن انتخاب شهردار الوند خبر داده بود که بعد از گذشت تقریبا سه هفته از این خبر هنوز از روی کارآمدن شهردار جدید خبری نیست و گویا شهردار الوند همچنان در بلاتکلیفی است.

این عضو شورای اسلامی شهر الوند دقایقی پیش در مصاحبه تلفنی با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: انتخاب شهردار هنوز نهایی نشده و زمان آن فعلا نامشخص است.

وی با اشاره به علت تأخیر در انتخاب شهردار الوند بیان کرد: عدم رای‌آوری گزینه‌های تصدی شهردار موجب تأخیر در انتخاب شهردار شده است.

عالمی یادآور شد: گزینه‌های شهردار الوند همان گزینه‌های قبلی است و گزینه جدیدی هنوز برای ارائه سوابق به شورای اسلامی شهر مراجعه نکرده است.

علت انتصاب سرپرست شهر صنعتی البرز چه بود؟

رئیس شورای اسلامی شهر الوند اذعان کرد: هم‌اکنون محمد ذوالقدری‌ها معاون شهردار الوند و جواد خطمی عضو شورای اسلامی شهر الوند به عنوان شهردار مطرح هستند اما هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیدیم.

وی تصریح کرد: جلسات مختلفی برای انتخاب شهردار الوند برگزار شده و بیش‌از 25 نفر رزومه ارائه داده‌اند که در جریان بررسی گزینه‌ها نیز افراد از 16 نفر به 7 نفر و در نهایت به یک نفر می‌رسند.

عالمی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخاب مدیرعامل شرکت شهر صنعتی البرز و حاشیه‌های این انتخاب گفت: باتوجه به بروز برخی مشکلات در مدیریت سابق شهر صنعتی البرز تصمیم بر این شد تا برای رسیدگی بهتر دستگاه‌های نظارتی و قضایی به مسائل شهر صنعتی نیز مدیر قبلی را عزل و حجت الاسلام خمسه ای را که از اعضای هیئت رئیسه و مسئول حراست شرکت هستند را به عنوان سرپرست انتخاب کنیم تا به گزینه نهایی و انتخاب مدیر جدید برسیم.

وی اذعان کرد: انتخاب سرپرست شرکت شهر صنعتی البرز بر عهده اعضای هیئت مدیره است و شخص دیگری نمی‌تواند در این بین تصمیم‌گیری کند.

عالمی گفت: حجت الاسلام خمسه‌ای براساس سوابقی که در بخش حراست داشته  و موقتاً در این سمت معرفی شده است زیرا در مواردی که تخلف و اختلافی در مجموعه‌ای پیش بیاید حراست به عنوان محرم‌ترین فرد است تا به خوبی از سازمان حراست کند و آقای خمسه‌ای از این قاعده مستثنی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر الوند گفت: شرکت شهر صنعتی البرز متشکل از هفت هیئت مدیره است که چهار عضو آن از سوی شهردار و سه عضو دیگر توسط سهامداران دیگر مانند سهام عدالت و بنیاد مستضعفین معرفی می‌شوند.
 
به گزارش صبح قزوین، در شرایط کنونی مسئله‌ای که باید مد نظر قرار بگیرد عمل به قانون و رضایتمندی مردم و شهروندان شهرستان البرز و شهر الوند است و برای تحقق این امر می‌طلبد متولیان امر برای جلوگیری از ایجاد حواشی در الوند و البته شهر صنعتی البرز نسبت به تصمیم‌گیری و حل مشکلات این شهر و مدیریت شهری آن اقدام جدی کنند تا کمتر شاهد حاشیه‌هایی در این شهرستان و شهر باشیم.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان