۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین واقعیت های جهان امروزی؛ پیشرفت یا عقب رفتگی
کد خبر: ۳۶۰۸۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معرفی کتاب

واقعیت های جهان امروزی؛ پیشرفت یا عقب رفتگی

کتاب واقعیت های جهان امروزی(پیشرفت یا عقب رفتگی) کتابی مستند و همه جانبه از علل و عوامل بی رحمانه ترین فجایع انسانی و زیست محیطی جهان امروز است.

واقعیت های جهان امروزی؛ پیشرفت یا عقب رفتگی
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین، کتاب واقعیت های جهان امروزی(پیشرفت یا عقب رفتگی) کتابی مستند و همه جانبه از علل و عوامل فجایع انسانی و زیست محیطی جهان امروز است که شامل مقالات، اطلاعات و مستندات دقیق نویسنده و سایر منابع معتبر می باشد که مؤلف موفقیت خود را در کار، تجربیات زندگی و تألیف این کتاب، مرهون موقعیت ها و عوامل و فعالیت های خود در زندگی می داند که در کتاب شرح داده است.
منوچهر دبیر سیاقی با توجه به روند رو به رشد و توسعه مسائل و اعمال ضد انسانی، کم رنگ شدن نقش سنن ملی و مذهبی در زندگی انسان ها و تخریب محیط زیست که فاجعه انسانی و زیست محیطی برای عالم بشریت به دنبال دارد،آن هم در جهان امروزی که ظاهرا به جهانی پیشرفته، مترقی و متمدن نام گرفته است، به سهم انسانی خود و از منظر انسان دوستی برپایه اعتقادات مذهبی در مقابله با این روند، برای شفاف شدن واقعیت های جهان امروزی صرفا از جایگاه محقق و پژوهشگر بدون هر گونه تعصبات مالی و مذهبی و برپایه اطلاعات و تجربیات و مشاهدات عینی در بیش از 40کشور جهان در تمامی زمینه ها از دیدگاه حفظ ارزش های انسانی انسانیت و محیط زیست این کتاب را تقدیم خوانندگان نموده اند.
مؤلف در دو فصل اصلی این کتاب؛"فاجعه انسانی" و"فاجعه زیست محیطی" سعی نموده صرفا از جایگاه محقق و پژوهشگر و در نقش دادستان(مدعی العموم)، مقالاتی بر پایه مستندات، تحقیقات و اطلاع رسانی از منابع موثق بین المللی را که در 20 سال اخیر، در مورد چگونگی انسانیت بر باد رفته که فاجعه انسانی به دنبال دارد و صدمات به محیط زیست که فاجعه از این بابت سیستم اکولوژی کره زمین و در نهایت زندگی روی آن رابه فروپاشی و نابودی تهدید می کند، همراه با اثرات آنها در ایران ارائه کند.
ارزیابی از این جهان در فصل های سوم و چهارم آمده که خود منتشر و یا از منا بع و دیگر نویسندگان به طور گلچین اقتباس نموده است و چگونگی پیشرفت یا عقب رفتگی جهان امروزی را از بابت این مقولات مورد قضاوت خوانندگان این کتاب(البته با دیدگاه های حفظ ارزش های انسانی و زیست محیطی)قرار می دهد.
  IMG_0098   در بخشی از مقدمات کتاب بیان شده است:امروزه مرتبا شاهد ادامه و افزایش جنایات بشری به فجیع ترین و بی رحمانه ترین وضع در نقاط مختلف جهان هستیم، آن هم همچنان توسط قدرت های سلطه گر جهانی و دول وابسته که خود را بی شرمانه و وقیحانه حافظ حقوق بشر، مترقی و متمدن جلوه می دهند، صورت گرفته است.
تاریخ نشان داده که بشر قدرت و توان تغییر حتی 180 درجه ای وضع نامناسب و بحرانی خود را دارد و آن چه در دهه های اخیر با انقلاب اسلامی ایران، جنبش طرفداران محیط زیست(سبزها) در غرب با شعار"نه غربی و نه شرقی" و در سال های اخیر جنبش های ضد نظام سرمایه داری غرب در کشورهای غربی با شعار " ما 99درصد مردم هستیم" و "1% سرمایه داران و حامیان آن ها بر ما حکومت می کنند" وجنبش های اسلامی عربی یا به قول رسانه های غربی" بهارعربی" که برای سرنگونی دولت های وابسته به غرب و برقراری حکومت اسلامی به وجود آمد و به خصوص با توجه به اینکه تمام ایدئولوژی ها و سیستم های سیاسی که تاکنون وجود داشته و دارند، به علت نارسایی ساختاری و همه جانبه نبودن، به ویژه از بابت حفظ ارزش های انسانی و زیست محیطی با شکست مواجه یا ناموفق بوده اند.
اسلام با ساختارهمه جانبه مناسب هر مکان و زمانی به جهت الهی بودن آن که متضمن حفظ ارزش های انسانی و زیست محیطی و عدالت بین المللی است، برای رهایی بشر از بحران های کنونی در دسترس می باشد، روزنه های امیدی از این بابت و دلالت بر این امر دارد.
گرچه به گونه ای که شاهد هستیم، قدرت های سلطه گر جهانی در داخل کشورهای خود و در سطح جهانی به طرق مختلف" نرم و سخت" سعی در مقابله، سرکوبی، رکود و متلاشی کردن این تحرکات را داشته و دارند! اما فاجعه زیست محیطی، جریانی به کلی متفاوت و بعید به نظر می رسد که بشر توانمندی آن را داشته باشد که از این فاجعه جلوگیری و جبران صدمات و ضایعات را بنماید؛ زیرا که تاکنون بشردر اثر صدمات به محیط زیست، موجب از بین رفتن و تغییرات در طبیعت و محیط زیست شده، نظیر: آب شدن یخ های قطبی، بالا آمدن سطح آب ها، تغییر مسیر بادهای استوایی و موسمی، افزایش دمای کره زمین و تغییرات آب و هوایی، انقراض گونه های مختلف جانوران، پرندگان، حشرات، آبزیان و گیاهان، مواردی نیستند که بشر بتواند آن ها را جبران یا جایگزین کند.
مگر آن که در آخر با جلوگیری از ادامه صدمات، به آن چه از طبیعت و محیط زیست باقی مانده اکتفاکند و برای ادامه زندگی"در صورت امکان"، خود را با آن وفق دهد.
شایان ذکر است؛ مولف در این کتاب به دور از هرگونه تعصبات ملی و مذهبی، صرفا از جایگاه محقق و پژوهشگر، با دیدگاه حفظ ارزشها و سلامتی انسانهاو محیط زیست، واقعیت های جهان امروزی را در تمامی زمینه ها؛از منابع موثق بین المللی با ذکر مأخذ در قالب مقالات ارائه نموده است.
همچنین با توجه به بی رحمانه ترین فجایع انسانی و تخریب بنیانی محیط زیست که در جریان است، جهان امروز را در پیشگاه خوانندگان مورد قضاوت قرار داده است، که پیشرفته ترین و متمدن ترین دوران خود را می گذارند یا در متوحش ترین روزگار خود به سر می برد؟! مشخصات کتاب نام کتاب: واقعیت های جهان امروزی(پیشرفت یا عقب رفتگی) نویسنده: سید منوچهر دبیر سیاقی ناشر: مهرگان دانش- ناشرهمکار: سایه گستر نوبت چاپ: اول- 1393 تعداد صفحه: 532 قیمت: 22000 انتهای پیام/3007

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان