۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین افزایش تقاضا مشکل مرغداران را برطرف کرد
کد خبر: ۳۶۰۶۴۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۲۰ ساعت: ۱۲:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان قزوین:

افزایش تقاضا مشکل مرغداران را برطرف کرد

یوسف جلوخانی با اشاره به کاهش زیان مرغداران به‌دنبال این خرید حمایتی از سوی مردم گفت: خوشبختانه مردم همواره با برنامه‌ها و طرح‌های دولت همراه بودند و اکنون تقریبا عرضه مرغ با تقاضا تناسب دارد.

افزایش تقاضا مشکل مرغداران را برطرف کرد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، مدتی است که قیمت مرغ از قیمت تنظیم بازار پایین‌تر آمده به طوریکه قیمت مرغ تنظیم بازار که 63 هزار تومان بود به دلیل جوجه‌ریزی بالای مرغداران کاهش یافته و اکنون به 54 هزار تومان رسیده است.

تولیدکنندگان به‌دنبال افزایش زیان خود از مردم خواستند با توجه به کاهش شدید قیمت، مرغ مورد نیاز خود را خریداری و ذخیره کنند تا مازاد تولید کاهش یابد.

یوسف جلوخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به کاهش زیان مرغداران به‌دنبال این خرید حمایتی از سوی مردم اظهار کرد: خوشبختانه مردم همواره با برنامه‌ها و طرح‌های دولت همراه بودند و اکنون تقریبا عرضه مرغ با تقاضا تناسب دارد.

وی افزود: در طول هر ماه حدود 2 میلیون و500 هزار جوجه‌ریزی صورت می‌گیرد اما گاهی مصرف با تولید تناسب ندارد؛ به طور کلی زمانی که عرضه بیشتر می‌شود قیمت مرغ کاهش یافته و مرغداران متضرر می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان قزوین از احتمال نیاز به ذخیره‌سازی مرغ خبر داد و بیان کرد: اگر تقاضا به همین منوال ادامه پیدا کند، عرضه و تقاضا از یک منطق برخوردار خواهد شد، اما اگر میزان تقاضا دوباره کاسته شود باید مرغ را ذخیره‌سازی کنیم.

جلوخانی در پایان گفت: دولت به منظور حمایت از تولیدکنندگان در صورتی که مرغ از قیمت تمام‌ شده مرغداران ارزانتر شود، ورورد پیدا کرده و از طریق شرکت پشتیبانی امور دام و مازاد مرغ را خریداری می‌کند و با افزایش قیمت از میزان مشخص، مرغ‌های خریداری شده راجهت تنظیم بازار وارد بازار خواهد کرد.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان