۰۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۱ جمعه

صبح قزوین مروری بر حادثه یازده سپتامبر
کد خبر: ۳۶۰۲۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مناسبت روز؛

مروری بر حادثه یازده سپتامبر

در این حادثه حدود ۳ هزار انسان کشته شدند که ۲۹۷۴ نفر تعداد قربانیان و ۱۹ نفر تعداد هواپیما رباها و ۲۴۶ نفر مسافران چهار هواپیما بودند که در فهرست نهایی قربانیان یازده سپتامبر نام ۲۴ نفر گمشده نیز دیده می شود.

مروری بر حادثه یازده سپتامبر
به گزارش خبرنگار صبح قزوین: یازده سپتامبر سال 2001 در ساعت 8:45 به وقت محلی یك هواپیمای مسافربری برخواسته از فرودگاه "بوستون" با طبقه‌ی هفتاد و پنجم ساختمان شمالی برج‌های دوقلوی مركز تجارت جهانی در "محله‌ منهتن" برخورد کرد، حدود نیم ساعت بعد یعنی در ساعت 9:03 هواپیمای دوم به طبقه‌ شصتم برج جنوبی ساختمان‌های دوقلو اصابت كرد، 35 دقیقه بعد هواپیمای سوم، ضلع‌ جنوبی پنتاگون را منهدم كرد.
مدتی بعد اعلام کردند كه هواپیمای چهارم كه قصد انهدام كاخ سفید یا كنگره‌ آمریكا را داشته در ساعت 10 صبح در پنسلوانیا سقوط كرده است.
کمی بعد از اولین برخورد، مردم گرفتار آمده در برج‌ها شروع به پریدن کرده بودند تا گرفتار دود و آتش نشوند، آنها از پنجره‌های شکسته شده یا پنجره‌هایی که خود می‌شکستند، خود را به زمین می‌انداختند.
گزارش شده که حتی بعضی‌های ناامیدانه به مانند چتربازها با به دست گرفتن چیزهایی مثل پارچه رومیزی می‌پریدند.
09-11-2013-12-26-10-PM برآورد می‌شود که حدود ۲۰۰ نفر در روز ۱۱ سپتامبر با پریدن از بالای برج‌های دوگانه تجارت جهانی به زندگی خود خاتمه داده باشند که معادل ۷ تا ۸ درصد کل قربانیان آن روز می‌شود.
حادثه ای که باعث شد جهان انگشت به دهان بماند.
چراکه کسی انتظار چنین فاجعه ای را نداشت، در این حادثه حدود 3 هزار انسان کشته شدند که 2974 نفر تعداد قربانیان و 19 نفر تعداد هواپیما رباها و 246 نفر مسافران چهار هواپیما بودند که در فهرست نهایی قربانیان یازده سپتامبر نام 24 نفر گمشده نیز دیده می شود.
پس از وقوع این حادثه همه به دنبال عاملان این جنایت بودند، متهم کردن مسلمانان که سبب ممنوعیت ساخت مسجد در آن منطقه شد و یا نقشه از پیش طراحی شده القاعده از جمله حدس هایی بود که برای عاملان این جنایت می زدند.
جنبش حقیقت 11 سپتامبر به راه افتاده و سعی میلیون ها نفر بر این بود که بر مردم آمریکا و جهانیان روشن کنند که یازده سپتامبر نمونه آمریکایی آتش سوزی رایشتاگ بوده است.
رسانه‌هاي شرکتي جريان اصلي و همچنين رسانه‌هاي شبه جايگزين ساختگي حاضر به گزارش حقايق در مورد حادثه ۱۱ سپتامبر نشدند.
بين ۲۰۰ ميليون امريکايي ديگر که در خط مقدم ترديد کنندگان در مورد گزارش رسمي حادثه ۱۱ سپتامبر نيستند، اين حس مبهم و فراگير وجود دارد که يک جاي کار اصطلاحا مي‌لنگد و رسانه‌ها و سياستمداران حقيقت را نمي‌گويند.
نزديک به ۱۰۰ ميليون امريکايي غول‌هاي رسانه‌اي را دروغگوياني بيمار قلمداد مي‌کنند.
نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد ۳۶ درصد مردم امريکا - تقريبا ۱۰۰ ميليون نفر از جمعيت اين کشور- احتمال مي‌دهند که حادثه ۱۱ سپتامبر حمله‌اي داخلي و طراحي شده از داخل بوده است.
بسياري از اين حقيقت جويان درحقيقت دانشمندان، مهندسان، مقامات نظامي و اطلاعاتي و ديگر کارشناسان بسيار سرشناس و مجرب هستند.
نظرسنجي اخير مرکز پيو (Pew) نشان مي‌دهد که اعتماد مردم امريکا به دولت به پايين‌ترين سطح خود رسيده است: کمتر از يک سوم امريکايي‌ها به دولت کشور خود اعتماد دارند و بيش از دو سوم اعتمادي ندارند.
50477_489 ماجرای پرچم دروغین ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در ابتدا به عنوان روز بزرگ‌ترين عمليات ويژه در تاريخ امريکا طراحي شده بود؛ عملياتي که طي آن ۴۶ رزمايش و مانور از پيش طراحي شده از جمله مانور حرکت ۵ هواپيما به سمت ساختمان‌ها در نظر گرفته شده بود.
که این رزمایش به یک حمله واقعی تبدیل شد.
وبستر تارپلي در کتاب خود به نام «ترور ساختگي ۱۱ سپتامبر: ساخت امريکا» مي‌نويسد حملات پرچم دروغين مانند حادثه ۱۱ سپتامبر و حملات سال ۲۰۰۵ لندن، به عنوان رزمايش‌ها و مانورهايي طراحي شدند که ناگهان «تبديل به عملياتي واقعي شوند.
» اين روش به عاملان داخلي اين حملات اجازه مي‌دهد که تحت لواي رزمايش و مانور، حملات را انجام دهند و طي آن «گروه ب» متشکل از «آدم بدها» وانمود کنند که اين حملات را انجام داده‌اند.
انفجارهاي بوستون مهم‌ترين عنصر يک عمليات پرچم دروغين را در خود جاي داده‌اند.
پيتر پاور، مشاور ضد تروريسم لندن در پخش مستقيم تلوزيوني در ۷ جولاي سال ۲۰۰۵ خبر داد: رزمايشي تروريستي صورت گرفت که تبديل به عملياتي واقعي شد.
، بزرگترين ، بمب‌هايي که در آن روز در لندن منفجر شدند دقيقا در همان تاريخ و همان مکان‌هايي که براي رزمايش در نظر گرفته شده بود، به انفجار رسيدند.
انفجارهاي بوستون نيز مانوري بود که رنگ واقعيت به خود گرفت.
نشريه بوستون گلوب در ساعت ۱۲:۵۳ دقيقه ظهر در توييتر نوشت: «انفجاري کنترل شده روبروي کتابخانه در بخشي از فعاليت گروه‌هاي متخصص بمب رخ خواهد داد.
» تقريبا دو ساعت بعد در ساعت ۲:۵۰ دقيقه بعد از ظهر بمب‌هايي در نزديکي خط پايان مسابقه دوندگي بوستون منفجر شد و در پي آن ۳ نفر کشته و بيش از ۱۰۰ نفر زخمي شدند.
وينسنت وينسيگوئرا، يکي از عاملان حملات تروريستي «عمليات گلاديو» مي‌گويد: شما بايد به غيرنظاميان، مردم، زنان، کودکان، افراد بي‌گناه، مردم ناشناس و کسانی که دور از بازی‌های سياسی هستند، حمله کنيد.
دليل اين امر کاملا واضح است تا مردم را وادار کنيد که از دولت بخواهند دست به اقدامات شديدتر امنيتی بزند.
شایعه پیش بینی یازده سپتامبر در قرآن شایعه ای مبنی بر اینکه این حادثه در سوره توبه قرآن کریم پیش بینی شده که برخی انسان های زود باور نیز به گسترش این شایعه دامن زدند.
در واقع می توان گفت آمریکا با متهم کردن مسلمانان به دست داشتن در این ماجرا , بهانه حضور در خاور میانه را یافته و حضورشان در افغانستان و شاید عراق به همین بهانه صورت گرفت که القاء کند آنان به پیش بینی قرآنشان عملکرده و برجها را منهدم کرده اند .
یادبود های یازده سپتامبر اولین یادبودهای قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ به صورت اینترنی شکل گرفت.
صدها کاربر اینترنت نظرات خود، پیوند به صلیب سرخ و دیگر نهادهای نجات‌دهنده، تصاویر و مشاهدات عینی شاهدان را در فضای اینترنت پخش کردند.
ظرف چند ساعت پس از وقوع حملات، یادبودهای برخط متعددی برای ۱۱ سپتامبر ایجاد شد، اگرچه تعداد زیادی از آن‌ها تنها به صورت موقتی در دسترس بودند.
800px-Sept_11_monument_in_NYC_-_August_2004 تکریم در نور نخستین یادبود فیزیکی مهم در محل مرکز تجارت جهانی بود.
به عنوان بخشی از طراحی دوبارهٔ کل مرکز تجارت جهانی، یکی از مکان‌هایی که یادبودهای زیادی در آن برگزار یا ساخته شد، اسکلهٔ آ در هبکون، نیوجرسی بود که مردم بسیاری از آن‌جا وقایع ۱۱ سپتامبر را مشاهده نمودند (اسکلهٔ آ دید خوبی نسبت به مرکز تجارت جهانی دارد).
در اسکلهٔ آ، مردم چندین بار با تجمع و روشن کردن شمع یاد قربانیان را گرامی داشتند.
هم‌چنین یادبودی در غروب ۱۱ مارس ۲۰۰۲ و به هنگامی که اولین بار تکریم در نور روشن شد در اسکلهٔ آ برگزار گردید تا اولین نیم-سالگرد حملات تروریستی را گرامی بدارد.
42 در سرتاسر جهان سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های ایالات متحده تبدیل به یادبودهای موقتی برای مردمی شده بود که برای ابراز احترام به قربانیان حملات بیرون آمده بودند.
بسیاری از سفرای آمریکایی گفته‌اند که هیچ‌گاه خیل عظیم مردمی که همدردی خود با مردم آمریکا و مخالفتشان با تروریسم را ابراز می‌کردند، فراموش نخواهند کرد.
ساخت یک یادبود و موزهٔ دائمی به نام یادبود و موزهٔ ملی ۱۱ سپتامبر.
این یادبود شامل دو استخر بزرگ در محل دقیق قبلی برج‌های دوقلو خواهد بود که آبشارهایی به ارتفاع ۹٫۱ متر از اطراف آن فرو می‌ریزند.
نام قربانیان حملات در اطراف لبه‌های آبشارها حکاکی شده است.
190006_670 هشتاد و یک خیابان در نیویورک سیتی، اغلب در استاتن آیلند، یه یاد قربانیان مجدداً نام‌گذاری شد و جورج کلونی یک کنسرت خیریهٔ تلویزیونی ترتیب داد که آمریکا: تکریم قهرمانان نام داشت و تنها ده روز پس از وقایع در تلویزیون پخش شد.
190015_394 منابع: وبلاگ محمد سرابی .
fa.
uscloseup.
com .
1pezeshk.
com انتهای/8002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان