۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین چرخه ناکارآمد اداری مانعی برای فعالان اقتصادی است/ هیجانات ارزی بزودی کنترل می‌شود
کد خبر: ۳۶۰۱۶۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۸/۱۹ ساعت: ۱۴:۴۹ ↗ لینک کوتاه

وزیر اقتصاد در شورای اداری قزوین:

چرخه ناکارآمد اداری مانعی برای فعالان اقتصادی است/ هیجانات ارزی بزودی کنترل می‌شود

سید احسان خاندوزی با بیان اینکه دولت به دنبال آرامش و ایجاد امنیت در منابع ارزی کشور است، گفت: امروز میراث‌دار نوعی چرخه اداری ناکارآمد و معیوب هستیم به طوری که تولیدکننده چندین ماه برای امورات اداری معطل شده و از این رو جذابیت‌ برای فعالیت‌های مولد اقتصادی وجود ندارد.

چرخه ناکارآمد اداری مانعی برای فعالان اقتصادی است/ هیجانات ارزی بزودی کنترل می‌شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ سیداحسان خاندوزی شب گذشته در جلسه شورای اداری استان قزوین که با حضور دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد؛ اظهار کرد: خوشبختانه افزایش درآمدهای مالیاتی استان‌ها با کاهش ۵درصدی نرخ مالیات شرکت‌های تولیدی همراه شد.
 
وی افزود: ساختار مالیاتی کشور نیازمند بازنگری است به همین منظور از دریافت مالیات‌های ممیزمحور، سنتی و دستی، غیردقیق و ناسالم فاصله گرفته و به سمت اخذ هوشمند مالیات حرکت کردیم.
 
وزیر اقتصاد گفت: باوجود اینکه دولت در فشارهای بودجه‌ای قرار داشت اما نه تنها نرخ مالیات افزایش نداشته بلکه زمینه‌های کاهش آن نیز فراهم شده و این تصمیم گیری یعنی دولت سیزدهم به دنبال حمایت و ارتقاء میزان تولید است؛ دولت کنونی بنا ندارد به هر قیمتی با فشار به تجار و تولیدکنندگان کسری بودجه را تامین کند.

دولت به دنبال ایجاد آرامش در بازار ارز است
 
وزیر اقتصاد تصریح کرد: تلاش برای شناسایی فرار مالیاتی باید منجر به توسعه و پیشرفت استان‌ها شود. 
 
وی عنوان کرد: در مسائل ارزی ما در معرض بمباران شبکه‌های اجتماعی قرار داریم به طوری که طبق بررسی‌های صورت گرفته در این مدت ۳۱هزار و ۱۰۰ تولید محتوا مربوط به افزایش نرخ ارز در فضای مجازی اتفاق افتاده یعنی روزانه هزار محتوا در فضای مجازی می‌چرخد تا اذهان عمومی را گمراه و فریب دهد.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه دولت به دنبال آرامش و ایجاد امنیت در منابع ارزی کشور است، ابراز کرد: سیاست دولت در اقتصاد کلان بر این مبناست که هیجانات ایجاد شده در ارز خواهد گذشت و در حال حاضر برنامه‌های کنترلی در بانک مرکزی آغاز شده است. 
 
وی تاکید کرد: بخش زیادی از نارضایتی که مردم دارند ناشی از این است که یک ناکارآمدی اداری در کشور وجود دارد و یکسری عادات مرسوم در روال اداری رسوخ کرده و هیچ دستگاهی هم از این معضل مستثنی نیست البته در بخش‌های مختلف قابل شناسایی است. 
 
وزیر اقتصاد افزود: امروز میراث‌دار نوعی چرخه اداری ناکارآمد و معیوب هستیم به طوری که تولیدکننده چندین ماه برای امورات اداری معطل می‌شود و از این رو جذابیت‌ برای فعالیت‌های مولد اقتصادی وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: اگر بخواهیم این ناکارآمدی را در ادارات حل کنیم محتاج هستیم که در نوع مناسبات دستگاه‌های اجرایی با نهادهای بالادستی و پایین دستی تجدید نظر کنیم.

ادارات برای حل مسائل فعالان اقتصادی آتش به اختیار باشند
 
خاندوزی گفت: باید بتوانیم به این سمت حرکت کنیم که از ظرفیت‌های خود مناطق و استان‌ها در حل مسائل بومی استان استفاده کنیم‌.
 
وی ادامه داد: برای حل بسیاری از مسائل نیاز نیست که شخص رئیس جمهور به طور مستقیم ورود پیدا کند و برای این مسئله باید در نظام اداری کشور چاره‌اندیشی شود؛ انرژی و زمان مدیریت‌های تصمیم‌ساز باید به مسائل کلان کشور بپردازند و حل خرده مسائل که باید در دستگاه‌های اجرایی انجام شود.
 
وزیر اقتصاد با بیان اینکه اختیارات استان‌ها در حل مسائل باید ارتقاء یابد، یادآور شد: منفعت سازمانی و بروکراسی غلط اداری را باید کنار گذاشته و تا مشکل و گرفتاری فعالان اقتصادی را حل کنیم.
 
وی در پایان گفت: این حس آتش به اختیاری را باید در دستگاه‌های اجرایی ایجاد کنیم و تا زمانی که عادت‌های درهم تنیده اداری و بروکراتیک حل نشود، مشکلات فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان حل نخواهد شد.
 
انتهای پیام/ ۱۳۰۰
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان