۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین سرنوشت اینستاگرام و واتساپ چه می‌شود؟
کد خبر: ۳۵۹۷۰۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۱۹ ساعت: ۱۹:۴۶ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی دولت پاسخ داد؛

سرنوشت اینستاگرام و واتساپ چه می‌شود؟

همین چند وقت پیش بود که عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای اعلام کرد که شاید فیلتر واتساپ و اینستاگرام برای همیشه ادامه یابد.

سرنوشت اینستاگرام و واتساپ چه می‌شود؟
به گزارش سرویس علم وفناوری صبح قزوین ؛همین چند وقت پیش بود که مهدی باقری، عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای اعلام کرد که به نظر می‌رسد فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام برای همیشه ادامه یابد.
او در ادامه این را هم گفت که در صورتی که این دو سرویس شرایط جمهوری اسلامی را بپذیرند، برای ادامه فعالیت در ایران مانعی ندارند و این در حالی است که به نظر نمی‌رسد مدیران ارشد این دو شبکه حاضر به چنین اقدامی باشند.
او ضمن صحبت‌های خود تاکید کرد که بار‌ها از اینستاگرام و واتساپ درخواست شده تا با جمهوری اسلامی همکاری کنند، اما این دو شبکه اجتماعی این شرایط را نپذیرفته‌اند. باقری معتقد است در صورت همکاری این دو سرویس با جمهوری اسلامی، از وقوع چنین وقایعی جلوگیری به عمل می‌آمده است.
موضوعی که عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات درباره آن گفته بود: شورای عالی فضای مجازی در این مدت اساساً جلسه‌ای نداشته است و گفتم که تصمیم‌گیری درباره ادامه فیلترینگ با مراجع ذیصلاح است.
تشکیل کارگرو‌ه‌های حمایت از کسب و کارهای مجازی
این اظهار نظر‌ها باعث شد که باشگاه خبرنگاران جوان سوالش را از طریق سخنگوی دولت پیگیری کند. علی بهادری جهرمی نیز در جواب به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دولت طرفدار و مدافع تامین شرایط لازم برای فعالیت مولد ، پایدار و پویا در فضای مجازی در حوزه عمومی و کسب و کارهاست. علاوه بر این دولت مکلف است تا زیرساخت‌های لازم را در این زمینه فراهم کند و حمایت کند از توسعه و ترویج کسب و کار‌ها.
وی ادامه داد:  در این دولت کارگرو‌ه‌هایی را هم برای حمایت از کسب و کارهای مجازی با تفویض اختیارات هیات وزیران تشکیل داده ایم که مصوباتی نیز داشته است و فعال هم هست. مسئولیت اصلی این کارگروه هم این است که اقدامات آشوبگرانه برخی پلتفرم‌ها نتواند باعث شود که ضرر به کسب و کار‌ها وارد شود. ما در این زمینه با استاندارد‌ها دوگانه‌ای مواجه هستیم.
متولیان این پلتفرم‌ها خود را به قواعد حقوقی ملزم بدانند
بهادری جهرمی این استانداردهای دوگانه را اینگونه تشریح کرد : همین پلتفرم اینستاگرام را همه عزیزان اشراف دارند که اگر الان تصویر شهید سلیمانی را در آن منتشر کنید به بهانه‌های واهی پست شما را مسدود می‌کند. بهانه اش هم این است که تصویر او که نماد مقابله با تروریست است مروج خشونت است . جلوی انتشار ـن را می‌گیرد و حتی ممکن است که به طور کلی صفحه را حذف کند.اما همزمان در این ایام آموزش خشونت را داشتیم و سو استفاده از کودکان؛ برای مثال تصویری وجود داشت که گلوی یک فرد مدافع امینت را می‌برند، اما این صحنه مروج خشونت تلقی نمی‌شود.
سخنگوی دولت در ادامه تاکید کرد: من کاری به قواعد بین المللی ندارم بلکه اینها حتی قواعد ادعایی خود را هم رعایت نمی‌کنند. باید تدابیری اندیشیده شود تا متولیان این پلتفرم‌ها خود را به قواعد حقوقی ملزم بدانند. دولت از هر پلتفرمی که قواعد خود را رعایت کند استقبال می‌کند و دولت هم با جدیت مسیر درست فعالیت کسب و کار‌ها را به شیوه‌ای که امکان فعالیت پایدار را داشته باشند را دنبال می‌کند.
 

 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان