۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین ۲۰۰هزار متر مربع به فضای دانشگاه‌های فرهنگیان اضافه می‌شود
کد خبر: ۳۵۹۶۱۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۱۳ ساعت: ۱۵:۷ ↗ لینک کوتاه

وزیر آموزش و پرورش:

۲۰۰هزار متر مربع به فضای دانشگاه‌های فرهنگیان اضافه می‌شود

یوسف نوری گفت: گفت: بنای ما جذب در دانشگاه‌های فرهنگیان است و در این راستا ۲۰۰ هزار متر مربع به فضای این دانشگاه اختصاص داده‌ایم.

۲۰۰هزار متر مربع به فضای دانشگاه‌های فرهنگیان اضافه می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ یوسف نوری ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار با جمعی از فرهنگیان استان قزوین در اداره‌کل آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش ظرفی است که باید شایستگی و تعالی حکمرانی تربیتی در آن پیاده شود و وزارت آموزش و پرورش یکی از پایه‌های مهم حکمرانی نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که از جایگاه مهمی برخودار است.

وی افزود: نگاه ما در نظام تعلیم و تربیت به مربی یک نگاه مترقی از بُعد انسان‌شناسی و کنش‌گر اجتماعی بوده که براساس دستورات دینی، دانش‌آموز هم خود یک پژوهشگر است اما در دیدگاه غربی معلم پژوهشگر بوده و دانش‌آموز باید دنبال او باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خانواده‌ها سرمایه زندگی خود را به دست ما سپرده‌اند، بیان کرد: باتوجه به فضای مجازی و جولان رسانه‌ها ممکن است که مرجع دانش‌آموزان مدرسه، معلم و خانواده نباشد بلکه شبکه‌های اجتماعی جای آن را بگیرند؛ لذا این شرایط الگوهای راهبردی بوده که در نظام تعلیم و تربیت برای حکمرانی تربیتی باید مد نظر قرار بگیرد.

یوسفی با اذعان به اینکه لازم است ارتباط و تعامل دوسویه موثر با دانش‌آموز را داشته و آن را تجربه کنیم، ادامه داد: نقد جدی توسط معلمان را می‌پذیریم و با صداقت پاسخ می‌دهیم.

200 هزار متر مربع به فضای دانشگاه فرهنگیان اختصاص داده شد

وی ادامه داد: اهمیت شما معلمان بسیار بیشتر است و فعالیت‌هایی در حوزه‌های مختلف دنبال می‌شود که از جمله آن می‌توان به اجرای سند تحول بنیادین اشاره کرد و تاکنون یکهزار و 700 نفر از جوانان گام دوم انقلاب برای اجرای این سند تعلیم شده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هر مدرسه و دانش‌‌آموز برنامه متفاوتی می‌خواهد، گفت: برای رسیدن به شاخص‌ها از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنیم تا به افزایش تضارب آرا و ایجاد خلاقیت در امور مدارس برسیم.

وزیر آموزش و پرورش معلم را از عوامل تاثیرگذار بر تحول بنیادین دانست و گفت: بنای ما جذب در دانشگاه‌های فرهنگیان است و در این راستا 200 هزار متر مربع به فضای این دانشگاه اختصاص داده‌ایم.

یوسفی افزود: در دوران همه گیری کرونا آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه فرهنگیان دچار آسیب شدند اما با این وجود به صورت عالمانه و عامدانه مدارس را به منظور برگزاری حضوری کلاس‌ها بازگشایی کردیم.

دشمن چشم دیدن پیشرفت‌های فناوری اطلاعات را ندارد

وی تصریح کرد:  در شرایط امروز از آنجایی که دشمن متوجه شد ما در نظام آموزش و پرورش در فناوری اطلاعات به لحاظ علمی رشد جهانی داریم به دنبال ضعیف کردن دانش‌آموزان هستند.

یوسفی اذعان کرد: اغتشاشات اخیر در کشور نشان داد دشمن به دنبال مهسا امینی و حجاب نیست بلکه اینها بهانه‌ای است تا ایران را تجزیه کنند.

این مسئول ادامه داد: امروز روز شهادت امام حسن عسکری (ع) بوده که در مقابل خلفای عباسی به شهادت رسیدند؛ آنها در منطقه‌ای نظامی اهل بیت را در محاصره قرار داده و امام هفته‌ای دوبار موظف بود خود را به حکومت معرفی کند و امام حسن عسکری اجازه داده نشد به حج مشرف شوند.

وی در پایان گفت: یاد شهدا و بزرگانی مانند شهید رجایی، ابوترابی، بابایی و سرلشگر لشگری را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان