۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین یکهزار نیروی دانشگاه فرهنگیان تبدیل وضعیت می‌شوند
کد خبر: ۳۵۹۱۳۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۶/۸ ساعت: ۱۵:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه فرهنگیان:

یکهزار نیروی دانشگاه فرهنگیان تبدیل وضعیت می‌شوند

رضا صحرایی گفت: در سال‌ جاری سهمیه جذب ۵۰۰ نفر و تبدیل وضعیت یکهزار نفر از سوی وزارت علوم را در نظر داریم.

یکهزار نیروی دانشگاه فرهنگیان تبدیل وضعیت می‌شوند
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ رضا صحرایی ظهر امروز در آئین افتتاحیه مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین که در دانشگاه فرهنگیان این استان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای مهرماه سال‌ جاری آموزش‌ها در تمام رشته‌ها حضوری خواهد شد.

وی افزود: هم‌اکنون 13 رشته کارشناسی ارشد و 20 رشته کارشناسی در دانشگاه فرهنگیان دایر بوده و 60 درصد واحدهای درسی در قالب مهارتی است در حالی که هیچ رشته‌ای در کارشناسی ارشد با عنوان آموزشی در دانشگاه‌های کشور وجود ندارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، جذب دانشجو را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده عنوان کرد و ادامه داد: در سال‌ جاری سهمیه جذب 500 نفر و تبدیل وضعیت یکهزار نفر از سوی وزارت علوم را در نظر داریم.

صحرایی با بیان اینکه توسعه مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های معتبر به طور جدی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون یکهزار و ۸۷ دانشجوی کارشناسی ارشد در جمعیت 95 هزار نفری دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند.

ظرفیت دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان افزایش می‌یابد

وی یادآور شد: در نظر داریم میزان ظرفیت دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد را افزایش دهیم زیرا ما دانشجوی بیکار تربیت نمی‌کنیم و دانشجویان در صورتی پذیرش می‌شوند که در دستگاه دولتی استخدام باشند.

این مسئول ادامه داد: برای نخستین بار در کشور در رشته جدید مدیریت مدرسه‌ای یا آموزشگاهی دانشجو جذب کردیم و این رشته ویژه تربیت مدیر در نظام آموزش و پرورش است.

تحصیل و تربیت دانشجوی تربیت معلم در کنار هم باشد

صحرایی ابراز کرد: جذب دانشجویان سال سوم ممتاز و گزینش شده دانشگاه‌های معتبر کشور و برگزاری دوره‌های مشترک بین دانشگاه فرهنگیان و این دانشگاه‌ از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: طرح کاهش زمان آموزش دوره کارشناسی به سه سال با هدف کاهش زمان تحصیل از جمله طرح‌های دانشگاه فرهنگیان است اما در محتوا و کمیت تغییری حاصل نمی‌شود زیرا دانشجویان ما در تمام ایام در خدمت آموزش و پرورش و استخدام دولتی هستند.

وی عنوان کرد: برای اینکه یک معلم برای آینده تربیت شود باید موضوع تحصیل و تربیت در کنار هم مورد توجه قرار بگیرد و نباید از نقش تربیتی آنان غفلت شود؛ لازم است به استفاده از شیوه‌های جدید در این زمینه روی بیاوریم.

صحرایی افزود: هر دانشجو الزاما 6 مهارت را متناسب با 6 ساعت سند تحول نظام آموزش در کنار تحصیل باید فرا بگیرد و این موضوع از سال تحصیلی جاری اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در پایان با اذعان به اینکه گروه آموزشی ما یک گروه آموزشی و تربیتی است، گفت: باتوجه به اینکه مهم‌ترین دستاورهای کرونا در سیستم‌های آموزشی دنیا تغییر سیستم آموزشی است نیز سعی کردیم در دانشگاه فرهنگیان به این سمت حرکت کنیم.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان