۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز از دانه‌درشت‌ها شروع می‌کنیم
کد خبر: ۳۵۸۶۰۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۲ ساعت: ۱۰:۲۰ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار قزوین:

فرودگاه قزوین جزو پروژه‌های اولویت‌دار استان/ در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز از دانه‌درشت‌ها شروع می‌کنیم

مهدی رجحانی با تاکید به این که در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز باید از دانه‌درشت‌ها آغاز کنیم، افزود: فرودگاه قزوین جزو پروژه‌های اولویت دار استان است و به طور جدی آن را پیگیری می‌کنیم و خوشبختانه مشکل زمین آن با تعامل شهرداری حل شده است.

در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز از دانه‌درشت‌ها شروع می‌کنیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مهدی رجحانی معاون عمرانی استاندار قزوین از تحریریه پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین بازدید کرد.
 
وی در این بازدید با بیان اینکه نقش رسانه بسیار مهم و اثرگذار است، اظهار کرد: امروز ما در عرصه جنگ اقتصادی و رسانه‌ای قرار داریم.
 
وی افزود: جنگ اقتصادی بیش از یک دهه است که آغاز شده و هر روز اوج گرفته و جنگ رسانه‌ای هم به گونه‌ای شده که به علت ضعف ما در این حوزه حتی در برخی مواقع در میدان‌هایی هم که پیروز شدیم نیز بازنده جلوه داده شدیم!
 
معاون عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: در هر زمینه‌ای بحث رعایت ملاحظات مطرح است و اگر رسانه توجه لازم را به این امر مهم نداشته باشد ممکن است از مسیر صحیح منحرف شود.
 
این مسئول بیان کرد: ساختار دولت به علت اینکه بیش‌از اندازه بزرگ است، شاهد یک بدنه اجرایی بی‌انگیزه هستیم و درواقع تغییر دولت‌ها و رفت و آمدهای مدیریتی هم به اصلاح ساختار این بدنه کمکی نکرده است.


در انتخاب مدیران با محدودیت‌هایی مواجه هستیم
 
وی اضافه کرد: ما حتی در انتخاب مدیران هم با محدودیت‌های بسیار زیادی مواجه هستیم و در حقیقت تکان دادن این بدنه بی‌حال و بی‌انگیزه برای کسی که می‌خواهد با تمام وجود کارها را پیش ببرد بسیار کار دشواری است.
 
رجحانی عنوان کرد: نقش رسانه‌ها در مطالبه‌گری و آگاه‌سازی مردم در قبال عملکرد مدران بسیار مهم است و ما با آغوش باز از این نوع مطالبه‌گری استقبال می‌کنیم. 
 
معاون عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های بسیار جدی که ما در مواجهه با ساخت و سازهای غیرمجاز داریم این است که در برخورد با متخلفان گزینشی رفتار شده و ضعیف کشی می‌کنیم. 

نحوه برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز عادلانه نیست

این مسئول بیان کرد: متاسفانه سازه‌های افراد ضعیفی که به هیچ رابطه و جریانی وصل نیستند را تخریب و با اشخاصی که از جایگاهی برخوردارند و دست در قدرت دارند مسامحه می‌کنیم که این مصداق بارز بی‌عدالتی است.
 
وی افزود: به طور جدی پیگیر برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز هستیم که از دستگاه قضایی، جهاد کشاورزی و امور اراضی هم خواستیم که این موضوع را در دستور کار قرار دهند تا این جریان را ساماندهی کنیم.
 
رجحانی اذعان کرد: در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز ابتدا باید از دانه‌درشت‌ها شروع کنیم و این مسئله یکی از موضوعات مهم است که رسانه می‌تواند با ورود به آن در کنار ما قرار گیرد و برای حل این معضل کمک کند.


تعارفات یکی از معضلات بزرگ دستگاه‌های اجرایی است
 
وی تصریح کرد: یکی از بزرگترین معضلات دستگاه‌های اجرایی کشور تعارفات است، به طوری که باعث شده فضای نقد بسته شود؛ در جلسات مدیران ارگان‌ها به تعریف و تمجید از یکدیگر می‌پردازند به گونه‌ای که گویا هیچ مشکلی وجود ندارد.
 
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: آینده خوبی برای حوزه بهداشت و درمان استان پیش رو داریم و اتفاقات خوبی در حال انجام است که در چهار دهه اخیر اتفاق نیفتاده است.
 
وی ابراز کرد: بیمارستان ۲۲ بهمن قزوین در حال جابجایی است و زمین آن مشخص شده و یک فضای مطلوبی برای آن ترتیب دیده شده است.
 
رجحانی عنوان کرد: برای ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی هم تمهیدات لازم دیده شده و بحث تسهیلات و اعتبارات سفر رئیس جمهور و آماده‌سازی زمین آن در حال انجام است.
 
وی افزود: اعتبارات خوبی در سفر رئیس جمهور برای تکمیل فاز یک بیمارستان شهید رجایی مصوب شده و ساختمان آن در حال ساخت است.


تحول چشمگیر در زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان اتفاق می‌افتد

این مسئول گفت: بیمارستان یکهزار تختخوابی بخش خصوصی را هم پیگیر هستیم تا به زودی مسائل و موانع مرتبط به آن حل شود؛ همچنین در کنار این پروژه‌های بزرگ نیز پروژه‌های خرد و کوچک هم داریم به طوری که پیگیر احداث درمانگاه مهرگان هستیم، بیمارستان شهر الوند و رفع مشکلات زیرساختی آبیک هم در حال پیگیری است.

معاون عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: در خصوص بیمارستان بوعلی هم به دنبال نوسازی آن هستیم البته این موضوع فقط در حد ایده بوده و در حال بررسی است.
 
وی افزود: با اجرای این پروژه‌ها بدون شک تحول چشمگیری در توسعه و رشد زیرساخت بهداشت و درمان استان اتفاق خواهد افتاد که امیدوارم در صورت تامین اعتبارات بیشتر پروژه‌ها طی ۲ الی ۳ سال آینده به اتمام برسد.



یک جریان خاص می‌خواهد بیمارستان یکهزار تختخوابی را به زمین‌خواری وصل کند
 
معاون عمرانی استاندار قزوین یادآور شد: در بحث بیمارستان خصوصی هزار تختخوابی متاسفانه همراهی لازم در استان وجود ندارد و یک جریان خاص نمی‌خواهد این پروژه رقم بخورد و آن را به مباحث زمین خواری وصل می‌کند که این کار درست نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: منافع برخی مغایر با احداث بیمارستان خصوصی هزار تختخوابی قزوین است، عده‌ای جریانی را ایجاد کرده‌اند که این پروژه به مسائل زمین‌خواران متصل گردد تا ساخته نشود در حالی که می‌تواند تحولی شگرف در حوزه سلامت استان رخ دهد.
 
رجحانی بیان کرد: در سفر رئیس جمهور برای تمام پروژه‌های راه‌های استان اعتبار کسب کردیم و در حوزه راه‌های روستایی هم توانستیم از اعتبارات عشایری استفاده کنیم و اگر اعتبارات تحقق یابد اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

پروژه‌های ساماندهی راه‌های استان در دستور کار است

وی گفت: سامان‌دهی راه‌های الموت شرقی که اعتبارت سفر مقام معظم رهبری را هم دارد نیز در دستور کار است که تا پایان سال به سرانجام برسد.
 
این مسئول تاکید کرد: روکش و بازسازی آسفالت راه‌های روستایی را در دستور کار داریم و طی جلساتی که با راه و شهرسازی داشتم تمامی پروژه‌های راه‌های استان که مسکوت مانده بود را مجدد احیا کردیم که امیدواریم با تامین اعتبارات در زمان مشخصی به اتمام برسد.
 
رجحانی در پایان گفت: فرودگاه قزوین جزو پروژه‌های اولویت‌دار استان است و به طور جدی آن را پیگیری می‌کنیم و خوشبختانه مشکل زمین آن با تعامل شهرداری حل شده و در حال حاضر در مسیر مذاکره حقوقی و مناقصه جهت جذب سرمایه‌گذارهستیم.
 
انتهای پیام/ ۱۳۰۰ 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان