۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ارائه خدمات دندانپزشکی به ۷ محله کم برخوردار قزوین
کد خبر: ۳۵۷۹۷۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۱۵ ساعت: ۱۲:۳۹ ↗ لینک کوتاه

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان قزوین عنوان کرد

ارائه خدمات دندانپزشکی به ۷ محله کم برخوردار قزوین/گروه‌های مردمی محلات بازوان اجرایی ستاد هستند

حجت‌الاسلام اصغر جهانشاهلو گفت: در فاز نخست ۴۰۰ نفر از شهروندان از خدمات بهره‌مند می‌شوند که در ۷ محله کم برخوردار استان مانند باغ نشاط، کوی بهار، چوبیندر، اقبالیه، هشت متری ولیعصر، دیال آباد تاکستان و هادی‌آباد نواب اجرا می‌شود.

ارائه خدمات دندانپزشکی به ۷ محله کم برخوردار قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان قزوین از جمله ستادهایی بوده که فعالیت‌های مختلفی را در طول سال دنبال می‌کند.

توجه به مناطق محروم و حاشیه‌نشین شهر از جمله سیاست‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است که به صورت سراسری در استان‌های کشور از جمله قزوین دنبال می‌شود.

ارائه خدمات سلامت ترمیم دندان، عصب‌کشی و معاینات دندان، تامین مواد مصرفی و تجهیزات لازم در راستای اجرای پویش‌ و طرح‌هایی مانند پویش لبخند و نسیم احسان تنها بخشی از فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است که توانسته به مناطق محروم ارائه دهد.

مناطق محروم استان قزوین مانند باغ نشاط، کوی بهار، چوبیندر، اقبالیه، هشت متری ولیعصر، دیال‌آباد تاکستان و هادی‌آباد نواب به عنوان مناطق هدف ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است که خدمات آن در قالب طرح‌های مختلف مانند طرح پویش لبخند احسان اجرا می‌شود.

400 نفر از شهروندان قزوینی از خدمات سلامت بهره‌مند می‌شوند

حجت‌الاسلام اصغر جهانشاهلو در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، اظهار کرد: در حال حاضر در راستای اجرای پویش «لبخند احسان» به همت بنیاد احساس ستاد اجرایی فرمان امام خدمات دندانپزشکی رایگان از جمله ترمیم، جرم‌گیری و پرکردن برای مردم مناطق محروم و کم برخوردار استان ارائه می‌شود.

وی افزود: در فاز نخست 400 نفر از شهروندان از خدمات بهره‌مند می‌شوند که در 7 محله کم برخوردار استان مانند باغ نشاط، کوی بهار، چوبیندر، اقبالیه، هشت متری ولیعصر، دیال آباد تاکستان و هادی‌آباد نواب اجرا می‌شود.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان قزوین بیان کرد: اجرای فاز دوم با پشتیباتی چند برابری نسبت به فاز اولیه طی یک الی دو ماه آینده شروع می‌شود که ارائه خدمات دندانپزشکی برای تقریبا یکهزار نفر در روستاهای محروم استان به صورت رایگان پیش‌بینی شده است.

طرح نسیم احسان در قزوین اجرا می‌شود

جهانشاهلو با بیان اینکه طرح پویش لبخند احسان برای اولین بار در استان قزوین با هدف خدمت به مناطق کم برخوردار اجرا می‌شود، ادامه داد: گروه‌های جهادی شهید پورمراد و شهید حسن‌پور اقدامات لازم را در حوزه هماهنگی پزشکان و سایر فعالیت‌های مورد نیاز دارند.

وی با اذعان به اینکه اعتبار طرح در فاز اول 110 میلیون تومان و در فاز دوم نزدیک به 600 میلیون تومان است، تصریح کرد: پزشکان حاضر در این طرح از تخصص لازم برخوردار هستند.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان قزوین عنوان کرد: اجرای طرح نسیم احسان طی چند روز آینده پیش‌بینی شده است و براساس نیازسنجی که صورت گرفته نیز تعدادی کولر در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

جهانشاهلو ابراز کرد: طرح دلگرمی احسان نیز از طرح‌های اجرایی است که به واسطه آن لباس‌های نو به ویژه دو هزار و 300 قلم لباس در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

همکاری 80 گروه جهادی با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

وی یادآور شد: توزیع 40 هزار بسته معیشتی در دو سال گذشته، توزیع 21 تن گوشت گوسفندی، ارائه خدمات بهداشتی و دارویی به مناطق محروم، توزیع 12 هزار لوازم‌التحریر در سال گذشته و سال جاری و توزیع 10 هزار پک بهداشتی از جمله اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.

این مسئول با بیان اینکه شهرستان آوج، بوئین زهرا، طارم و الموت جزو کم برخوردارترین مناطق استان قزوین هستند، گفت: تقریبا 80 گروه جهادی مردمی با ستاد همکاری دارند و نیازمندان توسط این گروه‌ها شناسایی می‌شوند.

وی اذعان کرد: در قالب اجرای طرح ساماندهی "2020 محله کم برخوردار"، دو هزار و 20 محله کم برخوردار در سطح کشور شناسایی شده که ستاد اجرایی فرمان امام در سطح کشور مسئولیت توانمندکردن 110 محله را پذیرفته و سهم استان قزوین 5 محله است.

جهانشاهلو یادآور شد: محله کوی بهار، چوبیندر، باغ نشاط، دیال‌آباد تاکستان، هشت متری ولیعصر شهرستان البرز از جمله محلات کم برخوردار بوده که توانمندکردن افراد، ایجاد اشتغال و توانمندکردن زنان سرپرست خانوار در این محلات مد نظر است و ارگان‌هایی مانند فنی و حرفه‌ای، شهرداری، کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر همکاری دارند.

فعال کردن ظرفیت‌های مردمی مهم‌ترین سیاست ستاد امام در طرح محلات است

وی با اذعان به اینکه طرح ساماندهی 2020 محله کم برخوردار توسط وزرات کشور پیگیری می‌شود و متفاوت از طرح محلات سایر ارگان‌هاست، تصریح کرد: در حال حاضر اطلاعات و آمار محلات در حال جمع‌آوری است و اقدامات لازم بعد از عملیات شناسایی صورت می‌گیرد.

این مسئول گفت: به دنبال فعال کردن ظرفیت‌های مردمی در محلات هستیم چراکه بازوان اجرایی ما گروه‌های مردمی محلات هستند و نقاط ضعف و قوت محلات شناسایی شده است.

جهانشاهلو در پایان با اشاره به نقش مردم در حل مشکلات جامعه یادآور شد: هرجا مردم مشارکت کردند، بحران به فرصت تبدیل شده و آمادگی لازم را برای پشتیبانی از مشارکت‌های مردمی داریم.

انتهای پیام/4006

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان