۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین نمایندگان مجلس در انتصاب مدیران استان قزوین دخالتی نداشتند
کد خبر: ۳۵۷۸۲۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۷ ساعت: ۱۰:۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس:

نمایندگان مجلس در انتصاب مدیران استان قزوین دخالتی نداشتند

روح‌الله عباسپور گفت: نمایندگان مجلس در انتصاب مدیران استان دخالتی نداشتند، در مواقعی نظرات ما را جویا شدند ولی اجرایی نشده؛ انتصابات به طور مستقیم توسط استاندار و وزیر مربوطه انجام شده است.

نمایندگان مجلس در انتصاب مدیران استان قزوین دخالتی نداشتند
روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات اظهار کرد: مقام معظم رهبری این موضوع را برای سومین بار مطرح کردند تا نمایندگان با اشراف بیشتری بتوانند نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا کنند.

وی افزود: ایشان بارها نمایندگان مجلس را به عدم دخالت در انتصابات مدیران توصیه کردند؛ البته به دولتمردان هم سفارش فرمودند که از ظرفیت مشورتی و نظرات نمایندگان استفاده نمایند.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعداز تاکیدات مقام معظم رهبری، نمایندگان در حوزه انتصابات دخالتی ندارند و صرفا نظرات خودشان را بیان می‌کنند که این موضوع درباره نمایندگان استان قزوین نیز صدق می‌کند.

عباسپور با اذعان به اینکه در انتصابات دو موضوع مهم مطرح است، یادآور شد: در تأکیدات رهبر معظم انقلاب عدم دخالت نمایندگان از یک سو و به کارگیری نیروهای انقلابی و کارآمد از سوی دیگر مطرح است.

 انتصابات مدیران استانی توسط استاندار و وزیر مربوطه صورت می‌‎گیرد

وی تصریح کرد: انتصاب مدیران استانی توسط استاندار و وزیر مربوطه صورت می‌‎گیرد و این افراد در تعامل با یکدیگر و در چارچوب اهداف سازمانی و ادارات، مدیران را معرفی و منصوب می‌کنند.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در پاسخ به این سوال که آیا نقش نمایندگان در انتصابات استان سازنده بوده است یا خیر، تصریح کرد: گاهی از وزارتخانه‌‌ای با نماینده‌ تماس گرفته می‌شود و آن نماینده هم نظر خود را در حد مشورت بیان می‌کند که البته این نظرات در بسیاری مواقع لحاظ نشده است.

وی در پایان گفت: در حوزه انتصاب مدیران استانی نظری نداشته‌ایم اگر مشورتی هم صورت گرفته باشد اجرایی نشده ؛ انتصابات به طور مستقیم توسط استاندار و وزیر مربوطه انجام شده است.

انتهای پیام/4006

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان