۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین عمران خان عزل شد
کد خبر: ۳۵۶۹۸۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۲۱ ساعت: ۱۱:۲۵ ↗ لینک کوتاه

بحران سیاسی در پاکستان؛

عمران خان عزل شد

در پی کناره‌گیری رئیس مجلس پاکستان و معاون وی، مجلس پاکستان رأی اعتماد خود را از عمران خان، نخست‌وزیر این کشور سلب کرد.

عمران خان عزل شد

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛رسانه های خبری از سلب رأی اعتماد پارلمان پاکستان به عمران خان، نخست‌وزیر این کشور و عزل وی از سوی پارلمان خبر دادند.

بنابر اعلام رسانه‌های خبری، در جلسه رأی عدم اعتماد به نخست‌وزیر پاکستان، عمران خان با ۱۷۴ رأی مخالف برکنار شد.

این رای‌گیری در حالی انجام شد که اکثر نمایندگان حزب حاکم در اعتراض به آن در جلسه پارلمان حضور نداشتند.

عمران خان پیش از این گفته بود در صورت برکناری، دولت جدید را به رسمیت نخواهد شناخت. با فراخوان او قرار است امروز در پاکستان تظاهرات سراسری برگزار شود.

قبل از این رأی‌گیری، رسانه‌های خبری از استعفای رئیس پارلمان پاکستان و معاون وی خبر داده بودند. همچنین شبکه المیادین از استعفای خالد جاوید، دادستان کل پاکستان پس از برکناری عمران خان خبر داد.

پس از رأی عدم اعتماد به عمران خان، رسانه‌های خبری تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌داد عمران خان در حال ترک دفتر نسخت‌وزیری است.

گفتنی است این اقدام پارلمان پاکستان پس از هفته‌ها کشمکش سیاسی در پاکستان و جدال میان حزب حاکم و اپوزیسیون در پارلمان بر سر سرنوشت دولت این کشور روی داد. همچنین این رأی عدم اعتماد پس از آن روی داد که حزب حاکم ۱۳ ساعت در تلاش بود تا این رأی‌گیری را به تعویق بیاندازد.

روز گذشته عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد که حکم دادگاه عالی این کشور مبنی بر برگزاری جلسه پارلمان برای عدم رأی اعتماد به او را پذیرفته است. پیشتر عمران خان آمریکا را به توطئه با اپوزیسیون به منظور برکنار کردن خودش متهم کرده بود.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان