۰۲/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۴/۱۸ دوشنبه

صبح قزوین تامین اعتبار میلیاردی برای آبرسانی به باغ‌های زیتون طارم سفلی
کد خبر: ۳۵۶۳۲۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ساعت: ۱۴:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مدیر آب وخاک سازمان کشاورزی خبر داد:

تامین اعتبار میلیاردی برای آبرسانی به باغ‌های زیتون طارم سفلی

مستخدمی از اختصاص پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به باغات زیتون طارم سفلی خبر داد.

تامین اعتبار میلیاردی برای آبرسانی به باغ‌های زیتون طارم سفلی

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛مستخدمی مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان گفت: طرح تامین و انتقال آب اراضی شیبدار از سال ۸۸ با تخصیص ۲۵ میلیون متر مکعب از حوزه سفید رود و شاهرود برای توسعه باغات آغاز شد و بخشی ازآب تا سال ۹۴ جذب شد.

 بعد از آن در یک نامه‌ای وزارت نیرو سهمیه را باطل کرد که در سال ۹۸ با پیگیری‌های انجام شده میزان باقی مانده آب تخصیص یافته بازگردانده شد.

 مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان می گوید: از ابتدای طرح تا کنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده و حدود ۱۵۰ کیلومتر هم لوله گذاری و تاسایسات آبی انجام شده است.

مستخدمی از اختصاص پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به باغ‌های سنتی خبر داد و گفت: این اعتبار برای تامین و انتقال آب برای طرح‌های عمومی حفظ و صیانت از باغات زیتون قدیمی طارم سفلی استفاده می‌شود.

به گفته مستخدمی، بیش از ۷۵ درصد از این طرح پیشرفت فیزیکی دارد و تمامی تخصیص‌های ۲۵ میلیون متر مکعب جذب شده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان پیش بینی کرد: تا پایان سال زراعی جاری تا ایستگاه میانی این طرح به اتمام برسد و مابقی طرح با بودجه سال ۱۴۰۱ سال آینده تکمیل شود.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان