۰۲/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۴/۱۸ دوشنبه

صبح قزوین بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا به دست روسیه افتاد
کد خبر: ۳۵۶۳۲۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ساعت: ۱۴:۹ ↗ لینک کوتاه

نهمین روز جنگ اوکراین؛

بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا به دست روسیه افتاد

کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد کمیسیون این اتحادیه را برای حمایت بلندمدت از مهاجران اوکراینی رد کردند. با رد تصمیم کمیسیون اروپا، اوکراینی‌ها به سرعت اجازه اقامت و کار نخواهند داشت.

بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا به دست روسیه افتاد
 
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛عملیات نظامی روسیه در اوکراین امروز جمعه وارد نهمین روز خود شد. شب گذشته نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا در اوکراین شاهد تبادل آتش بود و اتحادیه اروپا با حمایت بلندمدت از مهاجران اوکراینی مخالفت کرد. در ادامه این گزارش، می‌توانید به‌روزرسانی اخبار تحولات در نهمین روز از اقدام نظامی روسیه در اوکراین را دنبال کنید:

۱۱:۱۱ پیشروی نیروهای روسی در کی‌یف/ شنیده شدن صدای انفجارهای قوی
المیادین گزارش داد: نیروهای روسی به ۲۴ کیلومتری مقر ریاست جمهوری در کی‌یف رسیده‌اند.

خبرنگار المیادین از بحران کمبود نان در پایتخت اوکراین خبر داد و اعلام کرد که برخی مواد غذایی در مراکز تجاری نایاب شده اند.

این درحالی است که منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار قوی در پایتخت اوکراین خبر دادند.

الجزیره هم از انفجارهای متوالی در پایتخت اوکراین خبر داد.

۹:۵۳ صدای آژیر خطر در شهر لویو در غرب اوکراین به صدا درآمد

۰۹:۳۸ تسلط نیروهای روسی بر نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا
الجزیره به نقل از بازرسان هسته ای اوکراین اعلام کرد: نیروهای روسیه نیروگاه هسته ای زاپروژیا را به تسلط خود درآورده اند.

بر اساس این گزارش، آنها اعلام کردند: آسیب هایی به این نیروگاه وارد شده است اما تاثیری بر آن نداشته است. این نیروگاه همچنان فعال است.

۰۹:۳۵ منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در کی‌یف پایتخت اوکراین خبر می‌دهند

۰۹:۱۳ نشانه‌ای از افزایش سطح تشعشعات در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا وجود ندارد
خبرنگار الجزیره به نقل از یک مسئول آمریکایی اعلام کرد: جدیدترین اطلاعات حاکی از آن است که نشانه‌ای درباره افزایش سطح تشعشعات در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا وجود ندارد.

۰۸:۵۸ خبرنگار الجزیره از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهر دنیپرو در شرق اوکراین خبر داد

۵:۳۰ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: از گزارش‌های تبادل آتش در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا مطلع هستیم
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) می‌گوید از گزارش‌های گلوله باران و تبادل آتش در نیروگاه‌های زاپروژیا مطلع و با مقامات محلی در تماس است.

مقامات اوکراینی گفته‌اند که تعداد زیادی تانک و نیروی پیاده روسی «از پست بلوک» به سمت شهر «انرودار» در چند کیلومتری نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا عبور کرده‌اند.

«رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس نیز خواستار توقف فوری تبادل آتش در اطراف نیروگاه هسته‌ای شد و از نیروهای نظامی فعال در آنجا خواست تا از حمله در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای خودداری کنند. وی افزود: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ارتباط با برخی مقامات برای ارائه «حداکثر کمک به اوکراین» ادامه می‌دهد زیرا به دنبال حفظ ایمنی و امنیت اطلاعات است.»
 

 
۰۴:۳۰ تبادل آتش در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا
وزیر امور خارجه اوکراین گزارش‌ها درباره تبادل آتش در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را تائید کرد.

۰۲:۲۵ آمریکا و روسیه خط ارتباطی مستقیم ایجاد کردند
یک مقام دفاعی آمریکا گفته است که پنتاگون «به منظور جلوگیری از محاسبه اشتباه، حوادث نظامی و تشدید تنش» خط ارتباطی مستقیم با وزارت دفاع روسیه برقرار کرده است.

هرچند هنوز به طور رسمی برقراری چنین خط ارتباطی برای جلوگیری از تنش اعلام نشده، اما چندین سازمان امنیتی نیز این خبر را تأیید کرده‌اند و به نظر می‌رسد هدف از ایجاد این خط ارتباطی جلوگیری از وقوع جنگ میان روسیه و آمریکا همزمان با تشدید تنش بر سر مسئله اوکراین است.

۰۰:۵۵ مخالفت اتحادیه اروپا با حمایت بلندمدت از مهاجران اوکراینی
عفو بین‌الملل از تصمیم اتحادیه اروپا برای محدود کردن دستورالعمل حفاظت موقت از پناهجویان اوکراینی انتقاد کرد. انتقاد عفو بین‌الملل از اتحادیه اروپا پس از آن صورت گرفت که روز پنج‌شنبه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد کمیسیون این اتحادیه را برای حمایت بلندمدت از مهاجران اوکراینی رد کردند.

با رد تصمیم کمیسیون اروپا، اوکراینی‌هایی که به دنبال امنیت در اتحادیه اروپا هستند، به سرعت اجازه اقامت، کار، مسکن مناسب، کمک‌های رفاهی، کمک‌های پزشکی و آموزش نخواهند داشت.

عفو بین‌الملل از اتحادیه اروپا خواسته است تا بدون تبعیض تسهیلات موردنیاز را در اختیار همه کسانی که از اوکراین خارج می‌شوند صرف نظر از ملیت اوکراینی و غیراوکراینی اعطا کند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان