۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اتحاد و انسجام ملی از دستاوردهای انقلاب است
کد خبر: ۳۵۵۷۰۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ساعت: ۱۳:۵۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه شهر آبیک:

اتحاد و انسجام ملی از دستاوردهای انقلاب است/ شاهد ۲۲بهمن تماشایی خواهیم بود

حجت الاسلام سید محمد میرامینی گفت: دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف با وجود فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها نشان از عملکرد مناسب و مدیریت هوشمندانه مسئولان دلسوز و دغدغه مند کشور دارد.

اتحاد و انسجام ملی از دستاوردهای انقلاب است
حجت الاسلام سید محمد میرامینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی باید مورد بررسی قرار گیرد، اظهار کرد: در طول ۴۳ سال گذشته بنیه اقتصادی، تولیدی و توسعه مجموعه‌های صنعتی و دانش بنیان کشور تقویت شده است در حالی که امریکا در گذشته بیش از 40 درصد اقتصاد جهان را در دست داشت اما اکنون در بهترین وضعیت گفته می‌شود این رقم به ۱۵ درصد رسیده است.
 
امام جمعه شهر آبیک تصریح کرد: امروزه امریکا رقبای جدی در سطح جهان پیدا کرده و  اقتصاد این کشور که روزگاری تک قطب اقتصاد عالم به شمار می‌آمد نسبت به گذشته رو به افول بوده و نتوانسته جایگاه خود را حفظ کند.
 
وی با اشاره به قدرت نظامی ایران تاکید کرد: ایران اسلامی در حوزه نظامی با تولید تسلیحات، پهپاد و موشک و نیروی زمینی به مراتب پیشرفت کرده و از یک کشور وابسته که در زمان جنگ تحمیلی حتی قادر به تولید سیم خاردار هم نبود اکنون به سطحی از تکنولوژی و پیشرفت رسیده که دیگر کسی جرات تهدید نظامی ایران را هم به خود راه نمی‌دهد.

تقویت بنیه اقتصادی و تولیدی کشور پس از پیروزی انقلاب
 
میرامینی بیان کرد: 40 سال پیش وقتی ناو جنگی امریکا از یک گوشه جهان حرکت می‌کرد معادلات دنیا را تغییر می‌داد اما امروز شاهد خروج مفتضحانه نیروهای امریکایی از افغانستان و عراق هستیم که حاکی از تضعیف نظامی این کشور است.
 
وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سیاسی عنوان کرد: در دوران شاهنشاهی، کشور ایران یک نظام دست نشانده و گماشته بود که باید نظر دیگران را تامین می‌کرد.

امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: امروز ایران با دستیابی به عزت و اقتدار نه تنها در مورد مسائل داخلی بلکه در سطح بین المللی هم صاحب نظر است و دولت‌های مطرح دنیا بر این مهم معترف هستند که مشکلات و موضوعات منطقه، بدون حضور ایران قابل حل نیست.
 
میرامینی با طرح این سوال که آیا امریکا نسبت به 40 سال گذشته هنوز هم قدرت اجماع سازی سیاسی داشته و می‌تواند کشورهای دنیا را در یک موضوع خاص به نتیجه برساند؟؛ اذعان کرد: قطعا پاسخ منفی است زیرا اگر می‌توانست چنین اجماعی را در بین سایر کشورها ایجاد کند، شرایط مذاکره با ایران بدین شکل جلو نمی‌رفت.
 
وی بیان کرد: همواره امریکای جنایتکار برای دستیابی به پیشرفت و توسعه دست از غارت و تجاوز و تحمیل ظلم و ستم به دیگر کشورها برنداشته اما شاهد تضعیف این کشور هستیم؛ در حالیکه ایران اسلامی با وجود حمله نظامی عراق به کشور و تحمیل فشارهای سنگین و تحریم اقتصادی همچنان رو به جلو حرکت کرده و حتی حامی مظلومان و مستضعفان جهان نیز است.

انقلاب ایران، آغازِ حرکتی به سمت ظهور است
 
میرامینی تاکید کرد: دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف با وجود فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها نشان از عملکرد مناسب و مدیریت هوشمندانه مسئولان دلسوز و دغدغه‌مند کشور دارد.
 
وی عنوان کرد: امیدواریم دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی با وجود همه اختلاف سلایق و دیدگاه‌های موجود در کشور با وحدت بین امت حفظ شود تا بتوانیم به توفیقات بیشتری دست یابیم.
 
این مسئول با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی امام راحل بیان کرد: هواپیمای حامل امام خمینی(ره) و همراهانش وقتی وارد آسمان ایران شد خبرنگاری با هیجان از ایشان پرسید "شما پس از ۱۵ سال دوری از وطن در حال بازگشت به ایران هستید و میلیون‌ها نفر منتظر ورود شما به کشور برای تشکیل حکومت اسلامی هستند. اکنون چه احساسی دارید؟" و امام در کمال آرامش پاسخ داد: "هیچ"؛ چراکه از دیدِ انسان‌های بزرگ بعضی اتفاق‌های شاید به ظاهر بزرگ، کوچک به شمار می‌آید.
 
وی افزود: از منظر روح بلند امام، اتفاق‌هایی نظیر واقعه کربلا و شهادت سیدالشهدا و ظهور حضرت حجت اتفاق بزرگی هستند، یعنی انقلاب ما در مقابل انقلاب امام زمان(عج) بسیار کوچک بوده و در حقیقت انقلاب عظیم و فجر بزرگ و اتفاق مهمِ عالم، ظهور حضرت مهدی(عج) است.
 
امام جمعه شهر آبیک در پایان تصریح کرد: نگاه امام با آن روح بلندی که داشتند به آزادی واقعی انسان‌ها بود و انقلاب ایران باید در مسیر فجر بزرگ حرکت کند؛ از این روست که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران لحظه ورود به کشور تلویحا اشاره کردند که انقلاب ایران، آغازِ حرکتی به سمت ظهور است.
 
انتهای پیام/7003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان