۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اجرای طرح هوشمند محدودیت‌های کرونایی از ابتدای آذرماه در قزوین
کد خبر: ۳۵۳۸۱۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۱ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری قزوین عنوان کرد

اجرای طرح هوشمند محدودیت‌های کرونایی از ابتدای آذرماه/ واحد‌های صنفی قزوین کدگذاری می‌شوند

حامد فتوحی با اشاره به وضعیت اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا گفت: براساس دستور رئیس جمهور، پیش‌بینی می‌شود این طرح از ابتدای آذرماه به صورت سراسری در کشور اجرایی و مسائل و مشکلات آن بررسی شود.

اجرای طرح هوشمند محدودیت‌های کرونایی از ابتدای آذرماه در قزوین
حامد فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا اظهار کرد: این طرح در استان قزوین اجرا خواهد شد اما اشکالاتی در سامانه آن وجود دارد که باید در سطح ملی برطرف شود.

وی با اشاره به دستاوردهای طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا افزود: در قالب این طرح نیز اجرای محدودیت‌ها به صورت فیزیکی نخواهد بود و این محدودیت‌ها در شهرها به صورت هوشمند کنترل می‌شود.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری قزوین بیان کرد: باتوجه به بهبود وضعیت کشور به لحاظ واکسیناسیون، اجرای طرح سامانه هوشمند مدیریت کرونا از یک ماه گذشته مطرح شد و قزوین به عنوان استان پایلوت در این بین در نظرگرفته شده است.

اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا زیر ذره‌بین دستگاه‌های متولی

فتوحی یادآور شد: سامانه طرح مدیریت هوشمند کرونا مربوط به بخش‌های مختلفی از جمله حمل و نقل تاکسی‌های درون شهری، تلفنی و اینترنتی و واحدهای صنفی است؛ این واحدها اطلاعات اولیه را در سامانه مربوطه ثبت و کیو.آر. کد دریافت می‌کنند تا به واسطه آن مشکلات و مسائل آنها برطرف ‌شود.

وی اذعان کرد: در بخش حمل و نقل، با مثبت بودن تست راننده تاکسی‌های اینترنتی تا دو هفته، خدمتی به راننده مربوطه ارائه نمی‌شود و شخص نمی‌تواند نسبت به جابه‌جایی مسافر اقدام کند؛ راننده در صورت ثبت منفی بودن تست کرونای خود در سامانه می‌تواند به فعالیت ادامه دهد.

این مقام مسئول گفت: مدیریت هوشمند کرونا علاوه بر تعیین وضعیت سلامت، واکسیناسیون و تست پی.سی.آر فعالان واحدهای حمل و نقل، وضعیت سلامت سایر افراد را به واسطه ثبت کد ملی در سامانه تشخیص می‌دهد.

فتوحی ادامه داد: سامانه طرح مدیریت هوشمند کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی، راهور، اتاق اصناف و سازمان صمت به صورت پیوسته بررسی و توسط پیمانکار فعال در تهران زیر نظر علمی و فناوری ریاست جمهوری برطرف می‌شود.

اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا از ابتدای آذرماه در سراسر کشور

وی ابراز کرد: قرار است بخش‌های دیگری به مدیریت ملی هوشمند کرونا در آینده‌ای نزدیک اضافه شود و وضعیت واکسیناسیون و سلامت افرادی که قصد مسافرت از یک نقطه به نقطه دیگر توسط قطار، هواپیما و اتوبوس را دارند مشخص شود، در صورت مثبت بودن تست کرونای فرد، بلیط برای فرد صادر نخواهد شد.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری قزوین گفت: اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا موجب می‌شود از مراجعه افراد به فرمانداری‌ها مبنی بر دریافت برگ تردد جلوگیری و این برگ به صورت الکترونیکی صادر ‌شود.

فتوحی با اشاره به اینکه طرح کنترل مدیریت هوشمند کرونا با ابتکار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مصوبه ستاد ملی کروناست، عنوان کرد: براساس دستور رئیس جمهور، پیش‌بینی می‌شود این طرح از ابتدای آذرماه به صورت سراسری در کشور اجرایی و مسائل و مشکلات آن بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه طرح مدیریت هوشمند کرونا بیش از یک ماه گذشته در استان قزوین آغاز شده است، تصریح کرد: باتوجه به عملکرد مناسب این استان در مدیریت هوشمند در حوزه کرونا و واکسیناسیون، به عنوان پایلوت در اجرای طرح در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در پایان با تبیین اهداف اجرای طرح ملی هوشمند کرونا گفت: اجرای طرح کنترل هوشمند محدودیت‌های کرونا موجب می‌شود بسیاری از محدودیت‌ها به صورت هوشمند کنترل شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان