۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین ازدواج حسن یزدانی/ خانم خوشبخت کیست ؟
کد خبر: ۳۵۳۲۳۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۳ ساعت: ۱۶:۲۶ ↗ لینک کوتاه

بعد از چندین بار تایید وتکذیب؛

ازدواج حسن یزدانی/ خانم خوشبخت کیست ؟

حسن یزدانی قهرمانی کشتی جهان ازدواج کرد.

ازدواج حسن یزدانی/ خانم خوشبخت کیست ؟
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین؛حسن یزدانی کشتی‌ گیر آزاد کار ایرانی با نام کامل حسن یزدانی چراتی، یکی از نوابغ کشتی آزاد ایران و قهرمان المپیک می باشد. یزدانی یکی از شش کشتی گیر آزادکار ایرانی است که موفق به کسب مدال طلای مسابقات المپیک شده است.
حسن یزدانی هفتم دی ماه ۱۳۷۳ در روستای لپوصحرا واقع در شهرستان جویبار به دنیا آمده‌است. وی سومین فرزند حسین و حمیرا یزدانی است و سه برادر دارد. پدرش کشاورز است و در مسابقات کشتی سنتی شرکت می‌کرده است. حسن یزدانی در دوران کودکی در خانه با برادرهایش کشتی می‌گرفت و یکی دو مرتبه هم در مسابقات سنتی مثل لوچو بازی کرد. او در یازده سالگی فعالیت در ورزش کشتی را شروع کرد.
حسن یزدانی
همسر حسن یزدانی کیست ؟
اطلاعاتی در مورد این که همسر حسن یزدانی و همچنین عکس همسر یزدانی منتشر نشده اما طبق خبرها ، وی پیش از اعزام به مسابقات جهانی با همراهی خانواده خود در کرمانشاه خواستگاری رفته و جواب مثبت گرفته بود.
حسن یزدانی در آغاز فعالیت و رده نونهالان زیر نظر امید اسماعیل‌پور تمرین می‌کرد، سپس در رده نوجوانان به صورت جدی‌تر تمرینات خود را زیر نظر همت مسلمی دنبال کرد و در رده جوانان نیز حسین نقیبی در باشگاه کشتی جویبار مربی وی بود. یزدانی زمانی که کشتی را شروع کرد پس از شش ماه می‌خواست آن را کنار بگذارد، ولی با اصرار پدرش در مسابقه‌های استانی مازندران شرکت کرد و در آن‌جا دوم شد و انگیزه‌اش بیشتر شد. همین مسئله باعث شد که فعالیت در این رشته ورزشی را دنبال کند.‌
 
حسن یزدانی در یکی از مصاحبه‌هایش در خصوص هدف خود در کشتی گفت: از همان روزهای ابتدایی که کشتی را شروع کردم، با این هدف کشتی را به صورت حرفه‌ای دنبال کردم که به بالاترین مقام در ورزش برسم.‌
حسن یزدانی اولین بار سال ۱۳۹۰ به تیم ملی نوجوانان دعوت شد و چند ماه بعد در شهریور همین سال توانست به مدال برنز قهرمانی نوجوانان آسیا در وزن ۵۰ کیلوگرم برسد. وی ۱۹ روز بعد هم در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان به مدال نقره رسید.
حسن یزدانی در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ با آرای مردم به عنوان بهترین ورزشکار مرد سال ایران انتخاب شد. یزدانی در سال ۱۳۹۹ با نظرسنجی اتحادیه جهانی کشتی از سوی طرفداران به عنوان محبوب‌ترین آزادکار جهانی انتخاب شد.
حسن یزدانی در مورد کشتی گفته است: ورزش کشتی به هیچ وجه ورزشی نیست که در آن سلامتی باشد و در کشتی می‌تواند تمام اتفاقات پیش بیاید و مصدومیت‌هایی از جمله شکستگی دست و پا و شکستگی‌های ابرو در کشتی وجود دارد و می‌توان گفت یک امر طبیعی است.‌
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان