۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین کیفیت عزاداری‌ها در چند دهه گذشته افزایش یافته است
کد خبر: ۳۵۱۸۸۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۱۹ ساعت: ۱۱:۳۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

کیفیت عزاداری‌ها در چند دهه گذشته افزایش یافته است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: خوشبختانه در چندین دهه گذشته کیفیت منبر‌ها و عزاداری‌ها روبه رشد بوده و محتوای مطالب جدی‌تر و کیفی‌تر شده است.

کیفیت عزاداری‌ها در چند دهه گذشته افزایش یافته است

به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین ؛حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در نشست هم‌اندیشی و هماهنگی ستاد مردمی محرم قزوین گفت: خوشبختانه در چندین دهه گذشته کیفیت منبر‌ها و عزاداری‌ها روبه رشد بوده و محتوای مطالب جدی‌تر و کیفی‌تر شده است، البته جا دارد بیشتر در این زمینه تلاش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: پرداختن به جنبه نرم افزاری و محتوایی نهضت اباعبدالله‌الحسین (ع) بسیار مهم ارزیابی می‌شود و باید در این مسیر مانند گذشته قدم‌های اندیشه‌ورزانه، ارزشمند و مثبتی برداشته شود.

وی با اشاره به روایت "إِنَّا أَهْلُ بَیْتِ النُّبُوَّةِ وَ مَعْدِنُ الرِّسَالَةِ "بیان کرد: محتوای هیئت همین کلام امام حسین (ع) است و اگر ما این مطلب را خوب انعکاس داده بودیم دیگر کسی نمی‌توانست بگوید نه غزه، نه لبنان و نسبت به رژیم صهیونیستی بی‌تفاوت باشد و دشمنی آمریکا را که در حقیقت همان نقش یزید و معاویه را بازی می‌کند، نادیده بگیرد.

امام جمعه قزوین با اشاره به سالگرد بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا گفت: باید مصداق امروزی کلام امام حسین (ع) را جستجو کنیم و ببینیم چه کسانی فسادشان عالم را فرا گرفته است، کشتار جمعی می‌کنند و در هیروشیما ۱۶۰ هزار کشته و مجروح برجای گذاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تاکید کرد: وقتی حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) این دو قطبی را تبیین کردند، نفرمودند که من با یزید بیعت نمی‌کنم، بلکه گفتند: "وَ مِثْلِی لَا یُبَایِعُ مِثْلَه" یعنی کسانی که با من سنخیتی دارند هرگز با کسانی که با یزید سنخیتی دارند، بیعت نخواهند کرد و این یک محتوای ارزشمند برای مجالس عزاداری به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: ذکر مصیبت و روضه‌خوانی بسیار مغتنم است، ولی نباید این نگاه و قطب‌سازی امام حسینی و مبنا دادن آن حضرت جور دیگری استفاده شود و کاربرد واقعی آن مهجور بماند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: نسخه‌ی همه درد‌هایی که در جامعه وجود دارد از قبیل مسائل خانواده، روابط بین‌الملل، مسائل اقتصادی و فساد‌ها در مکتب سیدالشهدا (ع) وجود دارد و ایشان قرآن ناطق هستند و باید شفای دردهایمان را در آن جستجو کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به تصمیم امام حسین (ع) برای امر به معروف ونهی از منکر خاطرنشان کرد: حضرت فرمودند:" أُریدُ أنْ آَمُرَ بالمَعروفِ و أنهی عَنِ المنکَرِ" این فرمایش امام نه تنها از نظر محتوایی و توجه به امر به معروف مهم است؛ بلکه به ما توجه می‌دهد که در امر به معروف نگاهمان چگونه باشد. از منظر سیدالشهدا (ع) منکر، حاکمیت بنی امیه و معروف برپایی دین و امامت مسلمین بود و ما چقدر توانسته‌ایم این محتوا را کار کنیم.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان