۱۴/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۲ چهارشنبه

صبح قزوین سنجش بیش از ۱۱ هزار نوآموز قزوینی
کد خبر: ۳۵۱۸۰۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۱۶ ساعت: ۱۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

سنجش بیش از ۱۱ هزار نوآموز قزوینی

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین گفت: تا کنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ نوآموز در استان مورد سنجش سلامت قرار گرفته اند.

سنجش بیش از ۱۱ هزار نوآموز قزوینی
 

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛سید معرفت الله احمدی رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: امسال بیش از ۲۲ هزار دانش آموز آماده ورود به پایه اول در سطح استان پیش بینی شده که از این تعداد ۲۰ هزار و ۷۰۰ نوآموز در طرح سنجش سلامت نوبت گیری کرده اند.

به گفته احمدی، از این تعداد ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر مورد سنجش سلامت قرار گرفته اند که هزار و ۷۰۰ نفر از ان‌ها مشکوک به مشکلات شنوایی، بینایی و جسمی و حرکتی بودند و به پایگاه‌های تخصصی معرفی شدند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اضافه کرد: در طرح سنجش سلامت ۱۷ پایگاه ثابت و سیار و یک پایگاه تخصصی در مرکز استان پیش بینی شده است که تا پایان شهریور ماه، خدمات خود را در قالب این طرح به شهروندان ارایه می‌کنند.

احمدی اضافه کرد: نوبت گیری از طریق سامانه توسط مدیران و مسوولان مدارس با مراجعه والدین انجام می‌شود و کار سنجش نوآموزان بر اساس شیوه نامه‌های بهداشتی در حال انجام است.

وی افزود: در این طرح، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، آمادگی تحصیلی، معاینات عمومی، پزشکی، غربالگری، اتیسم، بیماری‌های پوست و مو و ارزیابی شایستگی‌های حرکتی نو آموزان بدو ورود به دبستان انجام می‌شود.

به گفته احمدی، شناسایی نوآموزان دارای بیماری‌های خاص نظیر دیابت، هموفیلی، صرع و بیماری قلبی عروقی نیز در برنامه سنجش سال جاری انجام می‌شود.

وی افزود: هزینه این طرح برای هر نوآموز ۵۰۰ هزار ریال است و ۱۵۰ نفر از عوامل در اجرای این طرح همکاری دارند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان