۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دورخیز برای قدرت؛/ صغر سن!
کد خبر: ۳۳۹۱۵۴ نویسنده: علی‌اصغر رضایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۱ ساعت: ۱۱:۳۱ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

دورخیز برای قدرت؛/ صغر سن!

طمع انسان برای رسیدن به قدرت و کسب عنوان و جایگاه در هیچ سن و سالی از بین نمی‌رود و گاهی مقاصد آنقدر برای افراد حائز اهمیت هستند که آنها را وادار به تغییر سن می‌کند.

دورخیز برای قدرت؛/ صغر سن!

صبح قزوین؛ -----علی اصغر رضایی.

تغییر در سن و سال، دستکاری شناسنامه، تغییر اعداد و ارقام و دستکاری هر سندی می‌تواند دلایل خاص خودش را داشته باشد. از تجارت، ورزش و از حضور در جبهه و جنگ تا شرکت در آزمون‌های مختلف برای رسیدن به جایگاه‌های مختلف، هر کدام مصداق این اعمال تغییر هستند. هر سندی برای نیل به اهداف خاص تغییر می‌کند؛ لیکن آنچه در این نوشتار مقصود ماست، تغییر در "سن و سال" است. در همه دوران‎ها حتما نمونه‌هایی از این ایجاد تغییر را می‌توان یافت که شاید ورزشکاران بهترین مصداق آن باشند. بعضی از آنها با ترفندهایی سن شناسنامه‌ای خود را برای حضور در مسابقات کاهش می‌دهند.

تغییر سن برای اعتلای اسلام
آنچه در مورد ورزشکاران ذکر شد، در همه جای جهان می‌تواند مصداق داشته باشد، اما در جمهوری اسلامی ایران مصادیقی از تغییر سن وجود دارد که انحصاری است و آن دستکاری شناسنامه و تغییر سن برای شرکت در جبهه و قرار دادن جان خود در معرض گلوله دشمن است. کم نبوده‌اند رزمندگانی که برای حضور در جبهه و جهاد، شناسنامه خود را دستکاری کرده‌اند؛ از جمله "شهید قاسم شکیب زاده" از رزمندگان نوجوان قزوین که با دست بردن در مدارک هویتی، خود را به جبهه رساند یا "شهید محمدجان بهمن پور" که چون به سن قانونی نرسیده بود، با استفاده از شناسنامه برادر بزرگ خود، راهی جبهه شد و به یاران شهیدش پیوست.

تغییر سن برای رسیدن به قدرت
انقلاب اسلامی ایران به جز آن فرزندانی که سن خود را در جهت اعتلای اسلام تغییر دادند، سایرینی را به خود دیده است که آنها هم از قضا، سن خود را تغییر داده‌اند، لیکن برای مقصودی متفاوت!.
مقصودی که ممکن است برای انقلاب هزینه هم داشته باشد. کما اینکه هر "دور خیزی برای قدرت‌" و هر "به قدرت نرسیدنی" تبعات خاص خودش را برای کشور دارد. طمع انسان برای رسیدن به قدرت و کسب عنوان و جایگاه در هیچ سن و سالی از بین نمی‌رود و گاهی مقاصد آنقدر برای افراد حائز اهمیت هستند که آنها را وادار به تغییر سن می‌کند.
مقایسه این دو مورد بالا هر انسانی را به تأمل وا می‌دارد؛ کسانی برای اینکه جمهوری اسلامی ایران به قدرت برسد، اقدام به بالا بردن سن خود می‌کردند تا بتوانند در جبهه حضور پیدا کنند و جانشان را در مقابل تیر خصم دشمن سپر کنند و چندین سال بعد از جنگ، جمهوری اسلامی ایران افرادی را به خود دید که برای رسیدن به قدرت، سن خود را تغییر می‌دهند؛ اگرچه به صورت قانونی باشد!.

منبع: وطن امروز

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان