۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین حل مشکلات بیکاری و اشتغالزایی، نیازمند پوشیدن کفش آهنی است/ چرا عرصه برای واگذاری مدیریت‌ها به جوانان فراهم نمی‌شود؟
کد خبر: ۳۳۷۲۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۷ ساعت: ۱۴:۵۸ ↗ لینک کوتاه

در نشست سمن‌های جوانان و هیئت‌های ورزشی با وزیر ورزش مطرح شد؛

حل مشکلات بیکاری و اشتغالزایی، نیازمند پوشیدن کفش آهنی است/ چرا عرصه برای واگذاری مدیریت‌ها به جوانان فراهم نمی‌شود؟

در نشست سمن‌ها و هیئت‌های ورزشی با وزیر ورزش مطرح شد: با اشتغال‌زایی و کارآفرینی مشکلات بسیاری در استان وجود دارد و باوجود روند دیوان سالاری و سازوکارهای سخت برای موفق شدن و عملی کردن ایده‌ها باید کفش آهنی پوشید و لازم است این موضوع در دولت مورد توجه قرار گیرد

حل مشکلات بیکاری و اشتغالزایی، نیازمند پوشیدن کفش آهنی است/ چرا عرصه برای واگذاری مدیریت‌ها به جوانان فراهم نمی‌شود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ دبیر سازمان مردم نهاد کارآفرینان جوان در نشست وزیر ورزش و جوانان با هیئت‌های ورزشی و نهادهای مردم نهاد که ظهر امروز(پنج شنبه) در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در سال 95 تفاهم نامه‌ای با وزارتخانه در راستای تسریع روند عملکرد سمن‌ها صورت گرفت اما امروز این اتفاق تحقق پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: هنگامی که جوانی خواستار ورود به سازمان مردم نهاد باشد به دلیل مشکلات موجود ورود در سمن‌های استانداری را ترجیح می‌دهند؛ براساس بیانیه گام دوم انقلاب جوانان نقش مهم و محرک در جامعه دارند و امیدواریم این مشکل آن‌ها حل شود.

این فعال ورزشی ابراز کرد: در رابطه با اشتغال‌زایی و کارآفرینی مشکلات بسیاری در استان وجود دارد و باوجود روند دیوان سالاری و سازوکارهای سخت برای موفق شدن و عملی کردن ایده‌ها باید کفش آهنی پوشید و لازم است این موضوع در دولت مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این جلسه نماینده انجمن مدیران موفق فردا ابراز کرد: برای اهمیت قائل شدن به جوانان و بویژه سازمان‌های مردم نهاد جوانان تقاضا داریم براساس رتبه بندی انجام شده برای سمن‌های مردم نهاد سهمیه استخدام درصورت کسب مجوز فراهم شود.

وی ادامه داد: برای اداره جوانان با ظرفیت فعلی نمی‌توان اقدام موثری انجام داد و لازم است تکلیف، رویکرد و نگاه دولت به جوانان مشخص شود.

این فعال ورزشی بیان کرد: همچنین این سوال مطرح است که آیا زمان واگذاری مسئولیت‌ها افراد دارای سن بالا به جوانان فرا نرسیده و باید بیان کرد که آیا این افراد حاضرند در فرآیندی عقلانی عرصه را برای ورود جوانان فراهم سازند.

پس از آن بابایی از هیئت کاراته استان عنوان کرد: توسعه پایدار کشور در گرو توسعه پایدار نیروهای جوان است و امروز برای جوانان مشکلاتی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: خواسته ما این است که مسئولین و هیئت‌های ورزشی به قهرمانان ملی و فراملی توجه کنند و استخدام آن‌ها مطرح و بررسی شود.

این مسئول اذعان کرد: استان قزوین به دلیل نزدیکی به پایتخت می‌تواند از امکانات بهره ببرد؛ باتوجه به ظرفیت‌های موجود سال گذشته 130مسابقه کشوری و 30اردوی تیم ملی در استان برگزار شد و افتتاح سالن 6هزار نفری و خوابگاه به این روند کمک می‌کند.

وی گفت: کمبود فضای ورزشی در استان دیده می‌شود و باید توجه داشت که قزوین جمعیت کمی دارد اما از توان ورزشی بالایی برخوردار است.

پس از آن موسی خانی اظهار کرد: توجه به مقوله جوانان و استارتاپ‌های جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است و باوجود توجهات موجود باتوجه به ظرفیت کشور کافی نیست.

وی ادامه داد: الکامپ ایران به سرعت به سمت پیشی گرفتن از سایر کشورهاست و این نشانگر توجه دولت به استارتاپ‌هاست و لازم است مورد حمایت قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابراز کرد: ایده‌هایی که دارای مطلوبیت هستند حتما در شتاب دهنده و مرکز رشد دانشگاه بررسی خواهد شد تا بتوانیم کشوری سربلند و مستقل داشته باشیم.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان