۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین تجهیز قلعه تاریخی حسن صباح به سامانه فروش بلیط الکترونیک
کد خبر: ۳۳۶۳۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۱۸ ساعت: ۱۰:۸ ↗ لینک کوتاه

تجهیز قلعه تاریخی حسن صباح به سامانه فروش بلیط الکترونیک

همسو با اهداف سازمان میراث فرهنگی کشور جهت ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به گردشگران در اماکن تاریخی پربازدید ، قلعه حسن صباح واقع در منطقه الموت به سامانه فروش بلیط الکترونیک مجهز شد.

تجهیز قلعه تاریخی حسن صباح به سامانه فروش بلیط الکترونیک

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ موقعیت قلعه الموت بر فراز یک صخره به بلندای ۲۱۶۳ متر از سطح دریا قرار گرفته است.بلندی صخره‌ای که قلعه الموت بر روی آن قرار گرفته از زمین‌های پیرامون خود ۲۰۰متر و گستره دژ در حدود ۲۰۰۰۰ متر مربع است.

موقعیت قلعه الموت به صورتی است که اطراف دژ را از هر چهار سو پرتگاه در بر گرفته و تنها راه ورود به قلعه در انتهای ضلع شمال شرقی آن است.در اطراف قلعه الموت، صخره‌های قرمز رنگی وجود دارند که منظره اطراف قلعه را دیدنی و جالب توجه کرده‌اند.

حسن صباح در سال ۴۸۳ هجری قمری قلعه الموت را تصرف کرد و بهای آن را که معادل ۱۰۰۰یا ۳۰۰۰دینار طلا بود به حاکم آن پرداخت. اکنون این دژ به نام وی قلعه حسن صباح نامیده می‌شود. دژ الموت پایگاه اصلی و مرکزی حسن صباح بنیادگذار حکومت نزاریه اسماعیلیان و رهبران آنها بود حسن صباح به مدت ۳۵سال در قلعه الموت اقامت داشت و پیروان خود را رهبری می‌کرد.

حسن صباح در قم در یک خانواده شیعی امامی به دنیا آمد. پدرش، علی بن محمد، عرب تباری از مردم کوفه بود که برای خود نسب یمنی ادعا می‌کرد. او در کودکی و نوجوانی مدتی در نیشابور درس خوانده بود. در تاریخ و ادبیات ایران حسن صباح و خواجه نظام الملک طوسی و عمر خیام نیشابوری به سه یار دبستانی معروف هستند.

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: به دنبال اجرای طرح توسعه بهره برداری از سامانه یکپارچه فروش بلیط الکترونیکی در موزه‌ها و اماکن تاریخی کشور جهت ارتقای کیفیت ارائه خدمات به گردشگران، قلعه تاریخی حسن صباح واقع در منطقه الموت، که یکی از اماکن تاریخی پربازدید و جاذب گردشگر استان به شمار می‌رود، تحت پوشش این سامانه قرار گرفت و استند خودکار فروش بلیط در این اثر تاریخی راه‌اندازی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین ابراز کرد: با توجه به راهبرد سازمان میراث فرهنگی کشور در استفاده از ابزارهای نوین برای ارتقای كیفیت ارائه خدمات به گردشگران و تاكید سازمان جهانی گردشگری بر تحول دیجیتال در ارائه خدمات، راه‌اندازی سامانه فروش بلیط الكترونیك اقدام بسیار موثری جهت استفاده بهینه از نیروی انسانی و سهولت دسترسی گردشگران خارجی و داخلی به بلیت موزه‌ها و اماكن تاریخی و فرهنگی به شمار می‌رود که امیدواریم این سامانه بزودی در سایر سایت‌ها و اماکن تاریخی دیگر استان نیز راه اندازی شود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان