۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین ۱۰۸۰زائر قزوینی عازم حج تمتع می‌شوند
کد خبر: ۳۳۶۳۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۱۷ ساعت: ۱۲:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حج و زیارت استان:

۱۰۸۰زائر قزوینی عازم حج تمتع می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: برای امسال از ۲۱تیر ماه ۱۰۸۰زائر قزوینی به همراه ۴۷نفر مجموعه مدیریتی به حج اعزام خواهند شد.

۱۰۸۰زائر قزوینی عازم حج تمتع می‌شوند

محمدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: امسال از استان قزوین 1080زائر در قالب 8کاروان و شامل 555خانم و 525نفر آقا برای اعمال حج اعزام می‌شوند که 5کاروان مدینه قبل و 2کاروان مدینه بعد هستند.

وی ادامه داد: کاروان‌ها سه نوع 135، 85و 160نفره است و در کاروان‌های 160نفره برای تسهیل امور بانوان دستیار خانم نیز وجود دارد، همچنین در هر کاروان 3نفر از زائران به انتخاب خودشان به عنوان یاوران حجاج فعال خواهند بود که هماهنگی‌ها و ارتباط میان زائران و مدیران کاروان‌ها را فراهم می‌کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین ابراز کرد: علاوه بر 1080زائر 47نفر نیز در قالب مجموعه مدیران کاروان‌ها، روحانی و خدمه اعزام می‌شوند که مدیران از بین مدیران حج و زیارت هستند و پس از ثبت نام برای این کار تا زمان اعزام 12جلسه آموزشی را خواهند داشت و از آموزش‌های لازم برخوردار می‌شوند.

وی افزود: از بین کل کشورهایی که زائر اعزام می‌کنند ایران تمام امکانات رفاهی را برای زائران فراهم کرده که استفاده از آشپزخانه‌ها و آشپزهای مجرب و پزشک مستقر در آشپزخانه برای نظارت به روند تهیه غذا و هماهنگی برای حمل و نقل درون شهری و برون شهری از جمله آن‌ها هستند.

انتقال قربانی‌های حج به کشور برای نخستین بار

این مسئول عنوان کرد: برای ایام مشعر و عید قربان نیز ذابحین پس از گذراندن امتحان عملی از خود ایران اعزام می‌شوند و ذبح قربانی‌ها نیز توسط ایرانی‌ها انجام می‌شود.

وی اذعان کرد: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک توسعه اسلامی قرار بر این است که امسال برای نخستین بار قربانی‌ها برای دراختیار قرار گرفتن نیازمندان به ایران منتقل شود، پیش از این گوشت‌ها به کشورهای نیازمند آفریقایی فرستاده می‌شد.

یوسفی با بیان زمان اعزام‌ها گفت: کاروان‌های استان از 21تیر تا 6مرداد اعزام می‌شوند و زمان بازگشت نیز از دوم تا 15مرداد خواهد بود.

انتهای پیام/۶۰۰۶ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان