۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نوعی نگاه کارمندی بر مطبوعات حاکم است
کد خبر: ۳۳۱۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نوعی نگاه کارمندی بر مطبوعات حاکم است

یک استاد رشته‌ی ارتباطات درباره‌ی منتشر نشدن روزنامه‌ها در تعطیلات نوروز گفت: انتظار مخاطبان از مطبوعات، ارائه‌ی تحلیل است و زمانی که مطبوعات تعطیل باشند تحلیلی ارائه نمی‌شود.

نوعی نگاه کارمندی بر مطبوعات حاکم است
به گزارش صبح قزوین به نقل از ایسنا، عباس اسدی با تأکید بر این‌که تعطیلی مطبوعات بسیار نامناسب است، اظهار کرد: مطبوعات به هیچ عنوان نباید تعطیل شوند، چون بُعد خبری‌شان را از دست خواهند داد.
دلیل این‌که مطبوعات در کشور ما در تعطیلات منتشر نمی‌شوند، نبودن نگاه حرفه‌یی است.
مطبوعات ما حرفه‌یی نیستند و یک نوع نگاه کارمندی بر آن‌ها حاکم است، چون مطبوعات حرفه‌یی نیستند برای‌شان هم مهم نیست که چه زمانی منتشر شوند.
  وی با اشاره به بعد اقتصادی مطبوعات‌، بیان کرد: مطبوعات در ایران از نظر اقتصادی قوی نیستند و با توجه به این‌که بخش‌های مختلف در نوروز تعطیل‌اند امکان فروش روزنامه‌ها هم فراهم نیست، اما اگر نمی‌توانند چاپ شوند حداقل باید به سمت استفاده از رسانه‌های آن‌لاین حرکت کنند.
  او ادامه داد: تعطیلی روزنامه‌ها در ایران، یک بدعت نادرست است که هر چقدر برای درست کردن آن تلاش می‌شود، بی‌فایده است.
مطبوعات باید تلاش کنند میزان تعطیلات را کمتر کنند.
  اسدی با بیان این‌که متأسفانه چون هدف روزنامه‌ها اقتصادی است، تعطیل می‌شوند گفت: نباید هدف روزنامه، اقتصادی باشد‌.
اگر هدف روزنامه خدمت به مردم باشد بدون مخاطب نیز منتشر می‌شود.
ضعف در حوزه‌ی اقتصادی، مشکل خود روزنامه‌هاست.
اگر مطبوعات دارای خبرهای تولیدی با کیفیت باشند، از نظر اقتصادی دچار مشکل نمی‌شوند؛ اما مطبوعات ما درآمدزا نیستند و برخی از آن‌ها حتا در روزهای غیرتعطیل هم مخاطب ندارند.
  او با بیان این‌که تعطیلی مطبوعات به ضرر خودشان است اظهار کرد: رابطه‌ی مطبوعات به مدت 15 روز با مخاطبان‌شان قطع می‌شود و در این مدت نمی‌توانند اخبار را پوشش دهند و نظریات خود را دنبال کنند.
اگر مدیران و سردبیران ما حرفه‌یی باشند نمی‌گذارند مطبوعات حتا یک ساعت تعطیل بمانند.
  این استاد رشته‌ی ارتباطات تأکید کرد: مطبوعات حتما باید منتشر شوند، حتا در چهار صفحه، چون باید ارتباط خود را با جامعه نگه دارند.
  وی درباره‌ی تغییر کاربری روزنامه‌ها با وجود رسانه‌ها آن‌لاین، توضیح داد: من تأکید می‌کنم که خبرگزاری‌ها در ایران فقط شبه‌خبرگزاری هستند و میزان تولید اخبار در خبرگزاری‌ها نیز در این ایام بسیار کم می‌شود، چراکه مواد خبری آنچنانی وجود ندارد؛ اما امکان دارد رویدادهای ناگهانی رخ دهد که به تحلیل نیاز داشته باشند، در حالی که خبرگزاری‌ها صرفا به پوشش دادن رویدادها می‌پردازند و جای تحلیل خبر خالی می‌ماند.
  انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان