۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین برنامه ریزی برای خوکفایی در تولید داروهای مشتق از پلاسما
کد خبر: ۳۲۳۶۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان انتقال خون کشور خبر داد:

برنامه ریزی برای خوکفایی در تولید داروهای مشتق از پلاسما

رئیس سازمان انتقال خون کشور، از برنامه ریزی برای خوکفایی در تولید داروهای مشتق از پلاسما خبر داد.

برنامه ریزی برای خوکفایی در تولید داروهای مشتق از پلاسما
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، علی اکبر پور فتح الله در بازدید از انتقال خون استان قزوین اظهار داشت: با اجرای سیاست های مرتبط با داروهای مشتق از پلاسما که در شورای فن آوری سلامت هم تصویب شده، امیدواریم بتوانیم در سال های آینده با خودکفایی کامل در این زمینه، داروهای آلبومین و فاکتور 8 به طور 100 درصد از پلاسمای ایرانی تولید شود.
وی با بیان اینکه این داروها طی برنامه ریزی 3 ساله و با همکاری سازمان غذا و دارو و بخش خصوصی درکشور تولید خواهد شد، گفت: هم اکنون از 10مرکز دارای مجوز، 5 مرکز در زمینه تولید داروهای مشتق از پلاسما فعالیت می کنند.
رئیس سازمان انتقال خون کشور، پیوستن ایران به برنامه جهانی خون نادر را از اولویت های امسال این سازمان عنوان کرد و افزود: ایران تنها کشور توسعه یافته ای است که به این برنامه جهانی می پیوندد.
پورفتح اله با اشاره به اهمیت امور اهداکنندگان خون افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا، اهداکنندگان خون از سازمان انتقال خون جدا می شوند و با نهادهای اجتماعی و شهرداری ها تعامل پیدا می کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ گونه مشکل کمبود خون در کشور وجود ندارد از مردم خواست در ماه مبارک رمضان بیماران نیازمند را فراموش نکنند.
انتهای پیام/ 3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان