۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین مراسم اربعین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی قزوین
کد خبر: ۳۲۰۴۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد؛

مراسم اربعین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی قزوین

صبح امروز مراسم چهلمین روز تدفین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی قزوین با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در مصلای نور دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

مراسم اربعین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی قزوین
به گزارش صبح قزوین، ظهر امروز مراسم گرامیداشت چهلمین روز تدفین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی قزوین، با حضور علی اکبر زینالو، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، اساتید و دانشجویان دانشگاه، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در مصلای نور دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

81080568-5557969

در این مراسم که به منظور نکوداشت مقام والای شهدای گمنام و در راستای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای گمنام دفاع مقدس برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی، مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: دو شهید 18 و 23 ساله ای که در این دانشگاه به خاک سپرده شدند هر دو از جوانان این مرز و بوم بودند که جان خود را برای دفاع از میهن اسلامی و آرمانهای انقلاب فدا کردند.
وی در ادامه افزود: این دو شهید در پیشگاه پروردگار خویش، گمنام و ناشناس نبوده، دارای ارزش و مقام والایی هستند زیرا خداوند متعال به تمام احوالات بندگان آگاه است.
حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی با اشاره به روایات و احادیث پیرامون ویژگی های شاخص یاران امام عصر (عج) یادآور شد: با بررسی این صفات می توان خود را سنجید که دارای چه شرایطی هستیم و درچه موقعیتی قرار داریم.

images

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس این روایات یاران امام زمان (عج) از شمشیر برنده تر و از نیزه تیزترند، شیران روز و زاهدان شب اند، دلهایشان تکه ای از آهن است که تزلزل در آن راه ندارد و هیچ سرزنشی در راه خدا در آنان تاثیر گذار نیست.
مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: اصحاب و یاران امام زمان (عج) مردانی پولاد دل اند که همه وجود آنان سرشار از یقین به خداوند متعال است و همواره دعا می کنند که خدایا، شهادت را روزی ما قرار ده.
حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی خطاب به حاضرین گفت: خود را قیاس کنید و بسنجید تا چه حد به این معیارها نزدیک هستید.
همه در زبان ادعای همراهی با امام و رهبر را دارند اما در رویارویی با شرایط سخت و دشوار قادر به پذیرش سخنان و فرامین امام و پیشوای خویش نیستند.
وی با بیان این که "به عقیده من شهدا شبیه ترین افراد به یاران امام عصر (عج) هستند"، خاطر نشان کرد: این ویژگی ها به شکل بارز در شهدا مشاهده می شد منتها دارای درجات و مراتبی هستند.
حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه عنوان کرد: شهدا با شعار مبارزه با ظلم و ستم و با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری در جبهه های حق علیه باطل شرکت کردند و در این راه تردیدی به دل راه ندادند.

1

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با استناد به آیه 54 سوره مائده در خصوص ویژگی های جامعه اسلامی گفت: در این آیه آمده است: ای کسانی که ایمان آورده اید هرکس از شما از آئینش باز گردد، خداوند جماعتی را می آورد که آنان خدا را دوست دارند و خدا نیز آنان را دوست دارد در مقابل مومنان فروتن و در مقابل کفار سرسخت و نیرومند هستند در راه خدا جهاد می کنند و از سرزنش هیچ ملامتگری واهمه ای ندارند.
وی در ادامه با اشاره به  پاسخ علامه طباطبایی در مورد این سوال که چرا جامعه اسلامی قادر به مقابله با عناصر ظلم و ستم جهانی نیست و تا این حد ضعیف عمل می کند، گفت: غالب جوامع اسلامی عکس این آیه عمل می کنند بدین شکل که خدا را دوست ندارند خدا هم آنان را دوست ندارد در مقابل کفار خوار و ذلیل و در مقابل مومنان سرسخت هستند.
در راه خدا هیچ جهادی از سوی آنان مشاهده نمی شود زیرا از سرزنش سرزنش کاران می ترسند.
مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خاطر نشان کرد: دولت هایی مانند عربستان مصداق سخنان علامه طباطبایی هستند زیرا به دلیل ترس از ملامت و سرزنش دولت هایی مثل امریکا همواره فرمانبردار دستورات و درخواستهای آنان هستند.
  اجرای تواشیح توسط گروه عترت النبی همراه با قرائت قاریان مطرح قرآن کشور با مداحی اسماعیل زاده از ذاکران اهل بیت از دیگر برنامه های این مراسم بود.
انتهای پیام/ 7003/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان