۱۵/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۳ پنجشنبه

صبح قزوین همایش بزرگ پیاده روی خانواده با حضور مردم ۲۰۰ روستای منطقه قاقازان
کد خبر: ۳۱۸۸۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین

همایش بزرگ پیاده روی خانواده با حضور مردم ۲۰۰ روستای منطقه قاقازان

به مناسبت سال روز تولد منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عج)، همایش بزرگ پیاده روی خانواده با حضور مردم ۲۰۰ روستای منطقه قاقازان در استان و شهرستان قزوین برگزار شد.

همایش بزرگ پیاده روی خانواده با حضور مردم ۲۰۰ روستای منطقه قاقازان
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، در این برنامه که از روستای بشر آغاز شد و در روستای شنازند پایان یافت، دکتر علی اکبر زینالو، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، پس از آن که در میانه مسیر به مردم پیوست و ادامه راه را پیاده طی کرد، به عنوان سخنران همایش پایانی آن گفت: باید پیاده روی روزانه(حداقل 10 دقیقه) سرلوحه کارهای همه افراد باشد تا با انجام آن، نشاط و سلامتی را به زندگی خود هدیه کنند.
دکتر زینالو با اشاره به اینکه لازم است همه افراد ضمن مطالعه کتاب در زمینه بهداشت و سالم زیستن و رعایت تغذیه سالم(قرار دادن مواد غذایی سالم در برنامه تغذیه روزانه)، به تنظیم فشار خون و قند خون خود نیز توجه ویژه داشته باشند؛ بیان داشت: شایسته است، همراه با ورزش صبحگاهی، پیاده روی روزانه فراموش نشود و افزود: این موضوع به ویژه برای بیشتر کارمندان ادارات و سازمان ها که فعالیت بدنی کمتری دارند، لازم است، چرا که باعث نشاط آنان و بالا بردن کارایی افراد در زمینه شغلی می شود.
در ادامه این همایش، حجت الاسلام والمسلمین حسینی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از دست اندرکاران برنامه در منطقه قاقازان، به ویژه روستای شنازند، به قراردادن ورزش روزانه در کارها و ترویج تغذیه سالم در خانواده ها تأکید کرد.
این همایش با همکاری بخشداری، هیئت ورزش های همگانی و روستایی ـ عشایری، کانون رشد و توسعه قاقازان و شوراهای اسلامی و دهیاران بخش کوهین، برگزار شد و در پایان آن و به قید قرعه، توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، هدایایی به برندگان اهدا شد.
همچنین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، به همراه صادق قندی، بخشدار کوهین و حجت الاسلام و المسلمین سیّد قریش موسوی، مسئول ستاد اقامه نماز استان، از خانه بهداشت روستای شنازند بازدید کرد.
در این بازدید، زهرا صالحی بهورز خانه بهداشت روستای شنازند، درباره مشکلات این واحد ارائه کننده خدمات سلامت، گزارش داد و دکتر زینالو، قول مساعد داد که دستور پیگیری رفع مشکلات را صادر کند که یکی از آنها، حضور یک روز در هفته، پزشک و ماما در این واحد می باشد.
منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان