۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین غربی‌ها در مقابل انتخابات سوریه تمکین کنند/رأی بالای بشار اسد کارشکنی‌های آمریکا را خنثی کرد
کد خبر: ۳۱۴۸۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اختصاصی/ نماینده قزوین در مجلس:

غربی‌ها در مقابل انتخابات سوریه تمکین کنند/رأی بالای بشار اسد کارشکنی‌های آمریکا را خنثی کرد

داود محمدی گفت: با انتخابات سوریه مشخص شد حیله ها و دشمنی‌های آمریکا هیچ تاثیری ندارد و غربی‌ها اگر ادعای دموکراسی دارند نسبت به نتایج انتخابات سوریه تمکین کنند.

غربی‌ها در مقابل انتخابات سوریه تمکین کنند/رأی بالای بشار اسد کارشکنی‌های آمریکا را خنثی کرد

داود محمدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس سیاسی صبح قزوین، درباره پیروزی بشار اسد در انتخابات اخیر سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همیشه موضع روشن و شفافی در قبال سوریه داشته است و آن موضع البته فقط در قبال این کشور نبوده است بلکه اعتقاد ایران این است که سرنوشت مردم را به خودشان بسپارد.

وی افزود: بهترین روند در راستای اینکه حق و نظر مردم مشخص شود انتخابات است.
در سوریه همیشه به گونه ای وانمود می‌شد که مردم از بشار اسد رویگردان هستند و موقعیتی در بین مردم ندارد و ریاستش یک مدیریت تحمیلی است.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه اذعان داشت: با برگزاری این انتخابات در سوریه نشان داده شد که آقای اسد یک محبوبیت حداکثری در سوریه دارد و نزدیک 90 درصد به وی رای مثبت دادند.

وی با بیان اینکه رآی بالا به رئیس جمهور سوریه نشان دهنده رضایت مردم از دولت است خاطرنشان کرد: اگر آقایان غربی مدعی دموکراسی هستند باید به این نکته پایبند باشند که این انتخابات نتیجه یک دموکراسی و انتخابات آزاد بود که ناظران از کشورهای مختلف آزادی و صحت برگزاری آن را تائید کردند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: نتایج این انتخابات نشان داد فاصله رآی نفر دوم با بشار اسد فاصله زیاد و معناداری بود که این امر خیلی از مسائل را در افکار عمومی جهان روشن می‌کند.

وی تصریح کرد: انتخابات سوریه شکست دیگری برای آمریکا بود که نشان دهنده این است که پیش بینی‌ها و دیپلماسی ایران اسلامی یک سیاست فعال و رو به رشد و مناسب بود که توانسته است جایگاه والایی را در نظام بین الملل کسب کند، قطعا این موضوع برای غربی‌ها خوشایند نخواهد بود.

این مسئول به آینده تحولات سوریه اشاره کرد و یادآور شد: از قبل از برگزاری انتخابات هم رویکرد معقول و مثبتی از سوی غربی‌ها اتخاذ نشده بود و مطمئنا بعد از انتخابات هم به سیاست‌های خصمانه خود ادامه خواهند داد.

وی در ادامه گفت: افکار عمومی دنیا شاهد واقعیت‌ها است و در دنیای امروز نمی‌توانیم به قدرت‌ها نگاه کنیم بلکه امروز مولفه واقعی مردم هستند و ملت سوریه هم انتخاب خود را انجام داد و نظرش را به طور واضح به نمایش گذاشت.

محمدی در پایان تصریح کرد: به طور قطع و یقین آمریکایی‌ها به دنبال این پیروزی در سوریه با اعمال کارشکنی‌هایی به منزوی کردن سوریه اقدام خواهند کرد و با حمایت از منافقین و تروریسته ا به تخریب این کشور اقدام می‌کنند، اما با این انتخابات مشخص شد حیله ها و دشمنی‌های غرب هیچ تاثیری ندارد.

انتهای پیام/2002/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان