۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین تجلی اراده ملی در سوریه و چراغ قرمزی برای غربی‌ها
کد خبر: ۳۱۳۸۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

تجلی اراده ملی در سوریه و چراغ قرمزی برای غربی‌ها

محور مقاومت منطقه با نقطه مدیریت ایران، سوریه حزب الله و حماس جریانی را تشکیل داده است که هدف اصلی آن مبارزه با نظام سلطه و مستکبر جهانی است که این امر اعراب را در منطقه با تهدید مواجه ساخته است.

تجلی اراده ملی در سوریه و چراغ قرمزی برای غربی‌ها

سرویس سیاسی صبح قزوین؛

این روزها ملت سوریه شادمان از تجلی اراده ملی  خود می‌باشد هر چند این شکوه و اقتدار وحدت اسلامی به مزاج غربی‌ها و دولت جعلی اسرائیل خوش نیامده است اما چراغ قرمزی را برای آنها به نمایش گذاشت تا پاسخ دندان شکن سوری ها به بهانه نبود دموکراسی در سوریه توسط آمریکایی‌ها باشد.

مشارکت ملت سوریه بنابر اعلام دادگاه قانون اساسی این کشور بیش از 73 درصد بوده است و در این راستا اعلام پیروزی قاطع دکتر بشار حافظ اسد با 10 میلیون و 319 هزار و 723 رأی که برابر با 7/88 درصد آرای صحیح را تشکیل داد، محصولی از وحدت، انسجام و استکبار ستیزی سوری‌ها بود که موجی از واکنشات منفی را در بین مقامات غربی به دنبال داشت.

images

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که در این ایام در بیروت به سر می‌برد ضمن مردود دانستن این انتخابات اعلام کرد انتخاب مجدد بشار اسد مسئله ای را تغییر نخواهد داد و به دنبال این سخنان ضد مردمی، وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد امکان نادیده گرفتن میلیون‌ها رأی سوری که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کرده اند وجود ندارد.

از طرفی سران گروه هشت و اعضای ناتو که با مدیریت آمریکایی‌ها به تحریم روسیه و اخراج این کشور از گروه خود کرده و به گروه هفت موسوم شده اند، تصریح کردند نتایج انتخابات سوریه را قبول ندارند و آن را نمی پسندند.

البته در این بین نمی‌توان از داغی که بر دل جماعت صهیونیست نشین لابی‌های اسرائیل گذاشته شده، چشم پوشید.

حدود سه سال است که سران آمریکا به دستور مقامات اسرائیلی که درس شاگردی و مریدی خود را سالهاست به خوبی پس داده اند با تجهیز امکانات و نیروهای نظامی و تروریستی و گسیل آنها به سوریه، رودخانه ای از خون و دشتی از آتش را در این کشور به راه انداخته اند.

n00001558-b

اگر بخواهیم نگاهی کلی به حکایت داستان سوریه و غربی‌ها داشته باشیم باید گفت؛ دو هدف کلی از ابتدای شروع این تجاوز آشکار و ایجاد جنگ داخلی در سوریه وجود داشت و این دو هدف با وجود انتخاباتی که یک دموکراسی کامل و بدون شبهه را به نمایش گذاشت و حتی نمایندگان صلح از کشورهای آمریکا و اروپا آن را تائید کردند، همچنان پیگیری می‌شود تا اهداف شوم استکبار جهانی با محوریت اعراب بی غیرت منطقه به نتیجه برسد.

هدف اول: تضعیف محور مقاومت

هدف دوم: گسترش اسلام وهابی جهت مقابله با الگوی مقاومت شیعی

در این سال‌های اخیر ارتجاع عرب به رهبری شیخ نشین‌های عربستان و قطر تلاش زیادی را در جهت مقابله با محور مقاومت اسلامی در منطقه خاورمیانه به کار برده اند.

با شروع بیداری اسلامی در جهان که اغلب کشورهای عربی را درگیر خود کرد دیکتاتورهای منطقه چون عربستان، قطر، بحرین و اردن که خود را در معرض این شورش مردمی برای سرنگونی تاج و تخت خود می دانستند دست به کار شدند و با حمایت غربی ها که سالهاست اتز ناحیه محور مقاومت با مرکزیات ایران اسلامی ضربه خورده اند طرح های ریشه کن کردن و قطع بازوی های استراتژیک مقاومت را در رأس برنامه های خود قرار دادند.

محور مقاومت منطقه با نقطه مدیریت ایران، سوریه حزب الله و حماس جریانی را تشکیل داده است که هدف اصلی آن مبارزه با نظام سلطه و مستکبر جهانی است که این امر اعراب را در منطقه با تهدید مواجه ساخته است.

با وقوع برخی ناآرامی ها از سوی مخالفان دولت بشار اسد در سوریه عربستان با هم کاسه های خود در اسرائیل و آمریکا طرحی را در دستور کار قرار دادند تا با به زیر کشیدن بشار اسد از قدرت منافع خود را در سوریه پیاده کنند و یکی از نیروهای اصلی در محور مقاومت را از بین ببرند.

images (2)

اما با اینکه سه سال کشتار مردمان بیگناه و غیر مسلح و انجام دادن فجیع ترین خشونتهای غیرانسانی توسط تروریست های خون آشام که توسط غربی ها تجهیز می شوند باز هم ایستادگی و صبر و مقاومت رمز پیروزی مردم مسلمان سوریه شد.

روزنامه سوئیسی " تاگس انسایگر" در تحلیلی در این باره نوشت، عربستان سعودی می خواهد مخالفان سوری را مجهز به سلاح کند البته نه از دلایل انسان دوستانه بلکه به دلیل ترس و وحشتی که از ایران دارد.

از سوی دیگر عربستان کانون وهابیت است که نزدیک دو قرن قبل توسط جاسوین انگلیسی به وجود آمد و در حال حاضر نیز با حمایت های آمریکا و اسرائیل با ایجاد گروه طالبان و حمایت از اسلام سلفی به ایجاد ضعف در اسلام شیعی بپردازند و مانع صدور آن به دیگر کشورها شوند همان پروژه اسلام هراسی که سالهاست در دستور کار غربی ها قرار گرفته است.

عربستان به دلیل ترسی که از مشاهده نابود شدن حکومتهای دیکتاتوری در کشور مصر، لیبی و تونس داشت و دلیل اصلی آن را صدور ارزشهای انقلاب اسلامی و محور مقاومت می دانست حامی اصلی و اول جنگ سوریه بود به همین دلیل با تجهیز وهابیت تروریست به مقابله با ظلم ستیزی شیعه پرداخت.

اما این سه سال هزینه و کشت و کشتار به اعراب منطقه و جهان نشان داد که این تفکر غیراسلامی وهابیت فقط عامل بازدارندگی محدود دارد و برای طولانی مدت کارساز نخواهد بود و نتیجه آن هم حمایت کامل و 88 درصدی مردم سوریه از دولت خود بود.

IMAGE635040703135781250

در پایان آنچه لازم به ذکر است یادآوری این مطلب است که مطمئنا کارشکنی ها و دخالت های غربی ها و اعراب منطقه در سوریه و فشار به محوریت مقاومت با این تودهنی که مردم سوریه به آنها زدند رفع نخواهد شد بلکه این رویه دشمنان اسلام بوده که هر دفعه حتی با شکست با حیله و کید دیگری وارد می شوند.

اما کشورهای عربستان وقطر و اردن نیز باید بدانند چیزی به پایان راه دیکتاتوری آنها باقی نمانده است و به زودی باید با تاج و تخت خود غزل خداحافظی را بخوانند.

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان