۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین انتقاد از وضع موجود تعبیر به افراطی گری می شود
کد خبر: ۳۰۷۳۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

انتقاد از وضع موجود تعبیر به افراطی گری می شود

امام جمعه موقت قزوین، ایمان کسانی که قصد ستیز با اسرائیل و استکبار را ندارند ضعیف برشمرد و گفت: متاسفانه گاهی اشخاصی که خوب همه چیز را درک می کنند و شجاعت بیان حقیقت را دارند، از سوی برخی افراد، افراطی لقب می گیرند.

انتقاد از وضع موجود تعبیر به افراطی گری می شود

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت قزوین، در جلسه تفسیر قرآن،  ضمن تفسیر آیه 14 سوره حجرات به لزوم بحث پیرامون نشانه های ایمان واقعی و تفاوت آن با اسلام پرداخت و اظهار داشت: گاهی ممکن است شخصی خود را مومن پنداشته و به این ایمان خود اعتماد و تکیه داشته باشد، در حالیکه در قیامت خداوند او را جزو مومنین واقعی حساب نکند.

وی با گوشزد کردن این احتمال که ممکن است ایمان ظاهری و سطحی مطلوب ما نزد خداوند بی ارزش باشد، اذعان داشت: شناخت نشانه های ایمان حقیقی که در قرآن و روایات به آنها اشاره شده برای اینکه در دنیا و آخرت دچار خسران نشویم ضروری است.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه تاکید کرد: ایمانی که با اقتدار می گوید ما تلاویو و حیفا را در صورت سرزدن خطایی از اسرائیل نابود می کنیم با ایمانی که می گوید ما با اسرائیل سر جنگ نداریم متفاوت است، می توان گفت بین کسی که مخالف شعار مرگ بر آمریکاست و کسی که به آن امر می کند از لحاظ درجات ایمان تفاوت بسیاری وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم تولی نسبت به سایر مومنین در کنار تبری از دشمنان ابراز داشت: مومن نه تنها نسبت به مسلمانان بلکه حتی نسبت به سایر مردم حقیقت جو هر چند با آئین های متفاوت احساس مسئولیت کرده و وظیفه خود می داند تا با شناساندن حقایق اسلام آنها را به این دین الهی رهنمون سازد و در این امر نسبت به سایر مردم بی تفاوت نیست.

مفسر قرآن کریم خاطر نشان کرد: اینکه عده ای می گویند ما با کسی کاری نداریم رواج فرهنگ بی غیرتی و صهیونیستی است؛ متاسفانه گاهی اشخاصی که هم خوب همه چیز را درک می کنند و هم شجاعت بیان حقیقت را در جامعه دارند، از سوی برخی افراد افراطی لقب می گیرند.

وی افزود: افراطی خواندن افراد فهیم و دلسوز جامعه در جهت منزوی و فلج کردن نیروهای انقلابی بصیر و مومن در جامعه است و همه باید هشیار باشند تا دشمنان به اهداف خود نرسند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه بین الملل قزوین ابراز داشت: محبت شدید نسبت به خداوند و اوامر او از نشانه های مومنین واقعی است که موجب می شود فرد عبادات خود را نه به دلیل ترس از جهنم و نه به طمع بهشت بلکه فقط به خاطر عشق به ذات قدسی پرورگار انجام دهد.

وی با بیان اینکه مومنان حقیقی همواره با دشمنان دین خدا ودشمن مسلمانان در ستیزند خاطرنشان کرد: شدت برخورد با مشرکان و کافران و دشمنان اسلام از نشانه های داشتن ایمان صحیح به خداوند است، به طوری که هر چقدر مومنین در ایمان خود راسخ تر و جدی تر باشند، دشمنان هم در دشمنی خود با اهل ایمان سرسخت تر خواهند بود.

استادیار دانشگاه بین الملل با بیان اینکه طرفداری یهودیان از وهابیت شاهدی بر ادعای بی دینی وهابیون است یادآور شد: دشمنان قسم خورده دین خدا با مومنان حقیقی دشمن بوده و هرگز آنان را تشویق نمی کند؛ بنابراین می توان گفت هرچیزی که مایه ناراحتی و عصبانیت دشمن شود ایمان و هرچیزی که موجبات شادی و رضایت دشمن را فراهم سازد، در تضاد با ایمان است.

امام جمعه موقت قزوین در پایان با اشاره به سایر نشانه های ایمان گفت: رسیدن به حیات معنوی و آرامش و طمانینه همراه با برکات مادی و معنوی از وعده های خداوند به بندگان در صورت ایمان داشتن به خداوند است.

انتهای پیام/2002/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان