۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین حضور یک گروه فرهنگی در میان ورزشکاران در برزیل/ مردم ضعف های موجود را به گوش مسئولان برسانند
کد خبر: ۳۰۳۵۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده قزوین در مجلس در تشریح برنامه های این هفته کمیسیون فرهنگی:

حضور یک گروه فرهنگی در میان ورزشکاران در برزیل/ مردم ضعف های موجود را به گوش مسئولان برسانند

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی گفت: کمیسیون فرهنگی از همه نقایص موجود در ادارات کشور اطلاع ندارد و اگر مواردی گزارش شود قابل پیگیری خواهد بود.

حضور یک گروه فرهنگی در میان ورزشکاران در برزیل/ مردم ضعف های موجود را به گوش مسئولان برسانند

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین، درخصوص برنامه های انجام شده در کمیسیون فرهنگی طی هفته گذشته اظهار داشت: در زمینه توجه به اقتصاد مقاومتی در بخش فرهنگ نیاز است در حوزه ارشاد اسلامی و صدا و سیما و ورزش و جوانان تحولات مفیدی صورت گیرد.

وی افزود: در این راستا کمیسیون فرهنگی، وزیر ورزش و جوانان و رئیس صدا و سیما را به این کمیته فراخواند تا برنامه های خود را در راستای عمل به اساسنامه اقتصاد مقاومتی ارائه دهند.

حسینی با بیان اینکه سه نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی در کمیته ای جداگانه برنامه‌های ارائه شده توسط این مسئولین را مورد بررسی قرار می‌دهند اذعان داشت: باید بررسی‌های لازم صورت گیرد که اگر موارد نقصی در این گزارش‌ها وجود دارد آنها رفع و زمینه‌های اجرایی برنامه ها فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی به عنوان ناظر گزارش‌های رسیده، مسئولین مربوطه را مورد نقد قرار می‌دهند که تا چه حد اجرایی شده است بخشی از این برنامه‌ها عملیاتی است و نمی‌توان گفت اجرایی نیست اما در بخشی دیگر دیدگاه آن وزیر و مسئول مربوطه در آن حوزه مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه کرد: به طور نمونه در بخش حجاب و عفاف اگر مدیر آن سازمان دیدگاه فرهنگی نسبت به رعایت موازین عفت و پوشش در آن اداره داشته باشد کارمندان هم تابع این امر خواهند شد و مشکلی هم پیش نخواهد آمد، فرهنگ سازی مناسبی هم شکل می‌گیرد.

وی افزود: اما اگر رعایت شدن اصل حجاب اسلامی از سوی مسئول اداره ای در اصل برنامه‌های وی نباشد به طور یقین بعد از مدتی بی حجابی و معضلات آن، دامن گیر سازمان ها شده و به صورت فرهنگ شکل می‌گیرد، پس در همه موارد بستگی به دیدگاه مدیران فرهنگی ما دارد والا قوانین کشور مصوبات خوبی دارد اما در زمینه اجرا با مشکل مواجه هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با گلایه از منتقل نشدن معضلات فرهنگی به این کمیسیون تصریح کرد:  یکی از انتقادات و ضعفها این است که این معضلات به کمیسیون انتقال داده نمی‌شود؛ ما از همه نقایص موجود در ادارات کشور اطلاع نداریم و اگر مواردی گزارش داده شود پیگیری می‌کنیم .

وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی وقت رصد همه مسائل را ندارد اگر با ما درمیان گذاشته شود با مسئول مربوطه برخورد خواهد شد، یکی از نقدها این است که دلسوزان و دین مداران جامعه ضعفها را بین خود مطرح می‌کنند اما به مسئولان مربوطه چیزی نمی گویند.

حسینی درباره برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: در این شورا با توجه به نزدیک بودن ایام فراغت تابستان کمیته ای تشکیل شد تا دو مورد مهم را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهیم.

وی در پایان یادآور شد: در بحث اوقات فراغت جوانان در تابستان برنامه‌هایی با همکاری آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است همچنین چون ورزشکاران ما جام جهانی برزیل را در پیش دارند قرار شد گروهی فرهنگی برای همراهی با آنها در برزیل در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان