۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین گره زدن رفع تحریم به مذاکرات، اقدام مشترک غرب و برخی از دولتمردان
کد خبر: ۲۹۴۵۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اختصاصی/نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:

گره زدن رفع تحریم به مذاکرات، اقدام مشترک غرب و برخی از دولتمردان

نماینده مردم تهران بیان داشت: تبلیغاتی از سوی برخی از دولتمردان در داخل کشور صورت گرفت که وانمود می کردند اگر ارتباط با غرب برقرار شود حتما مشکلات اقتصادی و معیشتی حل خواهد شد.

گره زدن رفع تحریم به مذاکرات، اقدام مشترک غرب و برخی از دولتمردان

بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی اختصاصی با سرویس سیاسی صبح قزوین با اشاره به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری در خصوص پیگیری روند مذاکرات بدون ربط دادن آن به مشکلات بالاخص تحریم ها اظهارداشت: از همان ابتدای مذاکرات، غربی ها به گونه ای رفتار کردند که حل مشکلات اقتصادی و ارتباطی ما با کشورهای غربی بالاخص 1+5  منوط و مشروط به پیروزی و موفقیت آن ها در مذاکرات باشد و پبروزی را نیز برای خود به امتیاز دادن طرف ایرانی و دست برداشتن جمهوری اسلامی از تکنولوژی هسته ای تفسیر کردند.

وی افزود: تبلیغاتی بسیار وسیع از سوی غربی ها و حتی برخی از دولتمردان در داخل کشور صورت گرفت که وانمود می کردند اگر این ارتباط برقرار شود حتما مشکلات اقتصادی و معیشتی حل خواهد شد.

نوباوه با اشاره به مواضع رهبر معظم انقلاب در این خصوص خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از همان ابتدا در فرمایشاتشان اظهار داشتند که مطمئنا دشمنان بعد از مسئله هسته ای، مسائل دیگری مانند حقوق بشر را مطرح می کنند و دقیقا همانطور شد و چند روز، پس از سخنان رهبری، جان کری و چند روز دیگر اوباما نیز به این موضوع اشاره کردند و راه حل برون رفت از چالش ارتباطی بین ایران و غرب را در حل شدن مشکلات در 3 حوزه هسته ای، حقوق بشر و حمایت ایران از تروریست(البته به زعم آن ها) برشمردند و در این بین مسئله موشکی و قدرت دفاعی ایران را به میان کشیدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی وقوع این اتفاقات و نوع جهت گیری غربی ها در مواجهه با این مسائل را بیانگر قدرت تشخیص مقام معظم رهبری نسبت به خوی استکباری غربی ها برشمردند و به اظهارات شفاف رهبری در سخنرانی روز گذشته ایشان در بازدید از نمایشگاه هوا و فضا در این خصوص اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه رئیس جمهور هم همزمان با رهبر معظم انقلاب به این موضوع اشاره داشتند که حتی یک قدم از مسیر پیشرفت های هسته ای عقب نمی نشینیم و آپارتاید هسته ای را نیز قبول نداریم.

نوباوه به روند مذاکرات ژنو اشاره داشت و افزود: کارشناسان ما در داخل تلاش زیادی می کنند تا این مذاکرات به ثمر بنشیند.
البته این تلاش ها برای شبهه زدایی از جامعه جهانی که مورد هجمه تبلیغاتی ضد ایرانی غربی ها قرار دارند و از بین بردن بهانه های واهی کشورهای غربی مفید است چرا که آن ها همواره ایران را به عنوان خطر منطقه و جهان معرفی می کنند در حالی که می دانیم غربی ها در این مذاکرات صادقانه عمل نمی کنند.

انتهای پیام/1002/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان