۰۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۲ شنبه

صبح قزوین لیلا حاتمی جزء هشت داور اصلی جشنواره کن
کد خبر: ۲۸۶۴۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

افتخاری برای سینمای ابران

لیلا حاتمی جزء هشت داور اصلی جشنواره کن

سایت رسمی جشنواره فیلم کن در روز دوشنبه، نام لیلا حاتمی را جرء هیات داوران بخش رقابت برای نخل طلایی اعلام کرد و عباس کیارستمی نیز به عنوان رئیس هیات داوران سینه فونداسیون، برگزیده شد.

لیلا حاتمی جزء هشت داور اصلی جشنواره کن
صبح قزوین : سایت رسمی جشنواره فیلم کن در روز دوشنبه، نام لیلا حاتمی را جرء هیات داوران بخش رقابت برای نخل طلایی اعلام کرد.
حاتمی از جمله بهترین بازیگران سینمای ایران است که بعد از بازی در فیلم "جدایی نادر از سیمین" در عرصه سینمای جهان شناسانده شد.
عباس کیارستمی نیز به عنوان رئیس هیات داوران سینه فونداسیون، برگزیده شد.
هشت داور بخش نخل طلایی جشنواره فیلم از این قرارند: گائل گارسیا برنال بازیگر و کارگردان مکزیکی، سوفیا کوپولا فیلم نامه نویس، کارگردان و بازیگر آمریکایی، ویلم دافو بازیگر آمریکایی، جئون دویئون بازیگر اهل کره جنوبی، جیا ژانکه کارگردان چینی، کارول بوکوئه بازیگر، مدل فرانسوی و نیکلاس ویندینگ رفن کارگردان دانمارکی و لیلا حاتمی بازیگر ایرانی.
لیلا حاتمی به زبان فرانسوی و چند زبان زنده دنیا تسلط دارد و پیش از این نیز در جشنواره های جهانی سابقه حضور به عنوان داور را داشته است از جمله می توان به جشنواره پرتقال طلایی ترکیه در سال 2013 ، رم 2012، کاستندورف 2012، مراکش 2011، دوویل 2011، کارلوواری 2006 و فیلم کوتاه دوبی در سال 2001 اشاره کرد.
وی تاکنون جایزه فیبرشی جشنواره پالم اسپرینگز و خرس نقره ای جشنواره برلین برای "جدایی نادر از سیمین"، گوی بلورین جشنواره کارلووی واری برای بازی در فیلم "پله آخر" و بهترین بازیگر جشنواره مونترال برای "ایستگاه متروک" را دریافت کرده است.
انتهای پیام/8002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان