۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین لزوم توجه به حوزه ها‎ی علمیه توسط مسئولان
کد خبر: ۲۸۵۸۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین تاکید کرد:

لزوم توجه به حوزه ها‎ی علمیه توسط مسئولان

آیت الله هادی باریک بین گفت: مدارس علمیه از تاثیرگذارترین مکان‌ها بر فرهنگ جامعه است و لازم است مسئولین رسیدگی به حوزه‌های علمیه را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

لزوم توجه به حوزه ها‎ی علمیه توسط مسئولان

به گزارش صبح قزوین، جمعی از مدیران مدارس علمیه و اساتید آن به همراه استاندار قزوین ظهر امروز ( سه شنبه) در سالن اجتماعات شهید باریک بین قزوین با آیت الله هادی باریک بین، امام جمعه قزوین دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در استان قزوین به نقش مهم و تاثیرگذار حوزه‌های علمیه در کشور و استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امروز در مدارس استان قزوین روحانیت فاضل و اندیشمندی در حال تدریس به طلاب علوم دینی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه طلاب علوم دینی استان در حال حاضر در کشور  ممتاز هستند ابراز داشت: مدارس و حوزه‌های علمیه مشتاقان زیادی دارد روبرو از این رو باید مسوولین استان و دولت توجه به این مراکز را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند تا شاهد رشد و شکوفایی بیشتری باشیم.

وی با قدردانی از مدیران مدارس حوزه علمیه استان اظهار داشت: مدیران حوزه علمیه با تلاش‌های ارزشمند خود در جهت رشد و تعالی این مدارس گام‌های خوبی برداشته‌اند.
همچنین در استان قزوین، استاندار بومی و توانمندی نصیب مردم شده است که نگاهی جدی به این مراکز فرهنگ ساز دارد.

امام جمعه قزوین به طرح شبهات از سوی دشمنان اشاره کرد و ابراز داشت: باید هوشیار باشیم تا دشمنان اسلام با طرح و گسترش این شبهات و خرافه‌ها باعث تخریب اعتقادات نسل نوجوان و جوان کشور نشوند.

عضو خبرگان رهبری قزوین در پایان گفت: مطمئنا حضور پر شور و با نشاط روحانیت و مبلغان دینی در جامعه مانع پخش و گسترش شبهات خواهد شد و لازم است در این زمینه همه اساتید حوزه‌های علمیه تلاش فراوانی داشته باشند.

همچنین مرتضی روزبه، استاندار قزوین با اشاره به در اولویت بودن توجه به مدارس علمیه استان تاکید کرد: یکی از اقدامات اولیه و مهم و جدی در راستای غنی سازی فرهنگ جامعه دینی،  توجه به مراکز علمیه است که در برنامه‌های استانداری قزوین به آن پرداخته می شود.

انتهای پیام/2002/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان