۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین امامزاده حسین(ع) قابلیت تبدیل شدن به امامزاده فراملی را دارد
کد خبر: ۲۸۰۱۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس هیئت بازرسی قم:

امامزاده حسین(ع) قابلیت تبدیل شدن به امامزاده فراملی را دارد

رئیس هیئت بازرسی استان قم گفت: امامزاده حسین(ع) این قابلیت را دارد که به عنوان یک امامزاده فرااستانی و فراملی مطرح شود و مسئولان اوقاف قزوین نیز در این راستا تلاش می‌کنند.

امامزاده حسین(ع) قابلیت تبدیل شدن به امامزاده فراملی را دارد
به گزارش صبح قزوین، حجت‌الاسلام شوذب شیری در حاشیه بازرسی از عملکرد برنامه محور سال 92 اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین به لحاظ پیشینه مذهبی قوی که دارد، از وجود بقاع متبرکه به میزان زیادی بهره‌مند شده و از شهرهای مذهبی کشور و جهان اسلام به شمار می‌رود.
وی افزود: فلاسفه و علمای بزرگی در قزوین پرورش یافته و به جهان اسلام تقدیم شده‌اند که هر یک از آن‌ها سهم عمده‌ای در پیشرفت اسلام در عرصه گیتی داشته‌اند.
رئیس هیئت بازرسی استان قم اضافه کرد: با توجه به اینکه ادارات اوقاف و امور خیریه یکی از میراث‌داران مذهبی به شمار می‌روند، نحوه عملکرد این ادارات در گرایش مردم به‌ویژه نسل نوجوان و جوان به سمت اسلام و اهل بیت(ع) نقش مهمی دارد.
شیری ادامه داد: ادارات اوقاف و امور خیریه در طول سال با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع در بقاع متبرکه موجب جذب تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان شده و تلاش می‌کند از این طریق فرهنگ اهل‌بیت (ع) را در جامعه بیشتر ترویج دهد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به بازرسی از عملکرد اوقاف قزوین تصریح کرد: اکیپ بازرسی که به مدت سه روز مشغول بررسی عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین و ادارات تابعه آن بودند، عملکرد این ادارات را بسیار خوب ارزیابی کردند.
شیری در خصوص رسیدگی به وقفیات و امامزادگان گفت: خیران و مساعدت مؤمنان دست در دست یکدیگر داده و یک توفیق مشترکی در بهسازی و توسعه امامزادگان و وقفیات حاصل شده است.
وی با بیان اینکه امامزادگان بودجه دولتی ندارند، ابراز کرد: نباید تصور شود که دولت بودجه‌‍‌ای برای بازسازی و توسعه امامزادگان اختصاص می‌دهد بلکه بقاع متبرکه امامزادگان با کمک‌های خیران و عاشقان اهل‌بیت(ع) بازسازی شده و یا توسعه می‌یابد.
رئیس هیئت بازرسی استان قم اظهار کرد: در استان قزوین نیز در نوسازی و بهسازی بقاعی که خیران ورود پیدا کرده‌اند، بسیار خوب عمل کرده و فعالیت‌های عمرانی خوبی در آن امامزادگان انجام شده است.
شیری افزود: از مؤمنان انتظار می‌رود در این زمینه با مسئولان اوقاف و امور خیریه همکاری داشته باشند تا تمام بقاع متبرکه امامزادگان بهسازی شده و طرح‌های توسعه‌ای در نظر گرفته شده برای آنان به مرحله اجرا درآید.
وی اضافه کرد: اگر پیشینه بهسازی و توسعه بقاع متبرکه نیز مورد بررسی قرار گیرد به این نتیجه می‌رسیم که همواره در طول تاریخ اسلام، بقاع متبرکه و امامزادگان با همت و کمک‌های مالی خیران بهسازی شده و یا توسعه پیدا کرده است.
رئیس هیئت بازرسی استان قم عنوان کرد: مدیرکل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از نیروهای انسانی فعال سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به شمار رفته و با تعامل خوبی که با خیران برقرار کرده‌اند، در امر جذب کمک‌های آنان برای اجرای پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه اقدامات خوبی انجام داده‌اند.
شیری با اشاره به تعداد امامزادگان در استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود 260 امامزاده در سطح استان قزوین وجود دارد، باید برای جذب کمک‌های مؤمنان و خیران بیش از این تلاش شود، زیرا مؤمنان می‌توانند به بهترین شکل ممکن در اجرای پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه با سازمان اوقاف و امور خیریه همکاری کنند.
وی با اشاره به پیشینه وقف در استان قزوین گفت: وقف از گذشته‌های دور در این استان کلید خورده است به گونه‌ای که نخستین وقف‌نامه کشور مربوط به استان قزوین است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به وقف‌هایی که در گذشته در استان قزوین صورت گرفته است، روند وقف‌های جدید نیز در این استان خوب بوده است و این نشان می‌دهد که نیروهای انسانی فعال در اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین در احیای موقوفات موفق عمل کرده‌اند.
شیری ابراز کرد: به لحاظ اعتقاد قلبی عمیقی که مردم به امامزاده حسین(ع) دارند، مورد توجه مردم و علما قرار گرفته است و از سوی دیگر شهدای انقلاب نیز در جوار این بزرگوار قرار دارند، به همین دلیل به یک قطب فرهنگی در استان قزوین تبدیل شده است.
وی بیان کرد: امامزاده حسین(ع) این قابلیت را دارد که به عنوان یک امامزاده فرااستانی و فراملی مطرح شود و مسئولان اوقاف قزوین نیز در این راستا تلاش می‌کنند.
رئیس هیئت بازرسی استان قم یادآور شد: طرح جامعی برای امامزاده حسین(ع) از سوی مسئولان استان قزوین تدوین شده است که اگر این طرح اجرایی شود، این امامزاده مانند نگینی می‌درخشد و زمینه جذب گردشگران مذهبی زیادی را فراهم می‌کند.
منبع: روابط عمومی اوقاف قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان