۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین خانواده ها مراقب پوسیدگی دندان های خود و کودکانشان باشند
کد خبر: ۲۷۸۲۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان:

خانواده ها مراقب پوسیدگی دندان های خود و کودکانشان باشند

علیرضا مهرعلیان گفت: افرادی که مرتب مسواک می زنند، تصورمی کنند در رعایت بهداشت دهان ودندان مشکلی ندارند ولی بهتر است این آگاهی را داشته باشند که اگر نخ دندان استفاده نکنند ممکن است دچار پوسیدگی های بین دندانی شوند.

خانواده ها مراقب پوسیدگی دندان های خود و کودکانشان باشند
به گزارش صبح قزوین، دکتر علیرضا مهرعلیان با بیان اینکه مسواک زدن کودکان زیر شش سال توسط والدین و بالاتر از این سن، باید با نظارت والدین انجام شود، اظهار داشت: در موقع مسواک زدن، لازم است، تمامی سطوح دندانی اعم از سطح بیرونی، داخلی و سطح جونده مسواک زده شود.
وی افزود: زمان مسواک زدن، نبایدکمتر از چهار دقیقه بوده و این کار باید با ملایمت انجام شود.
دکتر مهرعلیان با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده ها زمانی که با خرابی دندان کودک خود، در سنین پایین مواجه می شوند، این وضعیت را به اشتباه، به حساب دندان های شیری می گذارند و به آن اهمیتی نمی دهند؛ ضمن تأکید به اهمیت حفظ دندان های شیری، تصریح کرد: خانواده ها، باید آماده رویش دندان های دائمی در سن شش سالگی به بعد نیز باشند و ادامه داد: از جمله، دندان شش است، که جزء دندان های دائمی است و در صورت خرابی، جایگزینی نیز نخواهدداشت.
وی هشدار داد: لازم است، خانواده ها هرگونه تغییر رنگ، درد ساده و تحریک دندان نسبت به سرما، گرما و شیرینی جات را جدی گرفته و برای بررسی دقیق تر به دندانپزشک مراجعه کنند.
منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان