۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۷۰۶۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ ساعت: ۱۳:۱۷ ↗ لینک کوتاه

در استان قزوین:

شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن برگزار می‌شود

شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اسفند ماه امسال در قزوین برگزار می‌شود.

شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن برگزار می‌شود
محمدحسین سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ اظهار کرد: با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، شانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در استان قزوین برگزار خواهد شد.

وی افزود: زمان ثبت نام این آزمون از تاریخ ١٨ آذر ماه لغایت ٢٠ دی بود که که این زمان تا تاریخ ٣٠ دی ماه تمدید شد.

مسئول انجمن قرآن و نهج البلاغه استان قزوین بیان کرد: علاقه مندان می توانند از طریق پایگاه اینترنتی: www.quranedu.ir پس از پرداخت مبلغ چهل هزار تا شصت هزار ریال، در٤ بخش حفظ قرآن شامل: حفظ جزء٣٠، جزء اول، حفظ ٢ جزء(جزء ٣٠ و ١ یا جزء ١ و ٢)، ٣ جزء، ٥ جزء ،١٠ جزء، ١٥جزء، ٢٠ جزء، ٢٥ جزء، حفظ کل، حفظ سوره‌ها منتخب(واقعه و ملک)، حفظ موضوعی ١، حفظ موضوعی ٢، حفظ موضوعی ٣ ، حفظ موضوعی ٤؛ در بخش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شامل ترجمه و مفاهیم مقدماتی ١ ، ترجمه و مفاهیم مقدماتی ٢، ترجمه و مفاهیم مقدماتی ٣، ترجمه و مفاهیم متوسطه، ترجمه و مفاهیم تکمیلی، تدبر در قرآن؛ در بخش معارف اهل بیت«علیهم السلام» شامل: مفاهیم نهج البلاغه ١ ، مفاهیم نهج البلاغه ٢، مفاهیم صحیفه سجادیه و در بخش انس با قرآن کریم در رشته درک معنا و تدبر در قرآن کریم ثبت نام کنند.

وی ابراز کرد: شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای کلیه داوطلبان خانم و آقا، بدون هر گونه محدودیت سنی آزاد بوده و هر داوطلب می تواند در یکی از رشته‌های هر ٤ بخش شرکت کند.

این مسئول اذعان کرد: همچنین کلیه شرکت کنندگان در آزمون، جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون به انضمام عکس که ممهور به مهر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است می توانند از تاریخ ١٥/١١/٩٦ لغایت ٩/١٢/٩٦ با مراجعه به سایت مذکور اقدام کنند.

وی عنوان کرد: جهت تسهیل در آزمون حفظ دانش آموزان گرامی، آزمون تمامی رشته های حفظ به جز حفظ موضوعی برای دانش آموزان تا پایان مقطع ابتدایی در یک مرحله شفاهی از تاریخ ١٢/١٢/٩٦ لغایت ١٧/١٢/٩٦ برگزار خواهد شد که متعاقبا زمان و مکان دقیق آن بر روی کارت ورود به جلسه درج و در سایت آزمون اطلاع رسانی خواد شد.

سلیمانی گفت: این گروه از دانش آموزان نیز باید تمامی مراحل ثبت نام را مانند سایر داوطلبان آزمون انجام دهند، پس از اعلام نتایج آزمون، به برگزیدگان آزمون اعم از قرآن آموزان، موسسات و مراکز قرآنی موفق جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

وی ابراز کرد: همچنین به تمامی نفراتی که موفق به کسب حد نصاب قبولی شوند گواهینامه پایان دوره و به شرکت کنندگانی که امتیاز بالای ٩٥ را در تمامی رشته‌ها کسب کرده باشند لوح تقدیر نیز اعطا خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان