۰۷/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۶ چهارشنبه

صبح قزوین انجام ۴۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدا/ ۲۳۰۰ هکتار از اراضی استان در حال بیابان زدایی است
کد خبر: ۲۴۴۴۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۶ ساعت: ۱۴:۰ ↗ لینک کوتاه

رییس بسیج سازندگی قزوین اعلام کرد:

انجام ۴۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدا/ ۲۳۰۰ هکتار از اراضی استان در حال بیابان زدایی است

رییس بسیج سازندگی استان قزوین بیان کرد: از بدو تاسیس سازمان بسیج سازندگی در استان بیش از ۴۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی انجام شده است و برخی از این پروژه‌ها با حمایت قرارگاه کوثر و قرارگاه خاتم در حال انجام است.

انجام ۴۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدا/ ۲۳۰۰ هکتار از اراضی استان در حال بیابان زدایی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حمیدرضا اله بداشتی رییس بسیج سازندگی استان قزوین ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر مجتمع آوینی اظهار کرد: بسیج سازندگی در سه حوزه محرومیت زدایی، اقدامات جهادی و اردوهای جهادی با هدف خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم مشغول به فعالیت است.

وی در ادامه افزود: فلسفه وجودی فعالیت‌های بسیج سازندگی شبیه اقدامات جهاد سازندگی است و در طرح‌هایی چون سوادآموزی با همکاری نهضت سوادآموزی استان انجام شد؛ همچنین در بحث صیانت از جنگل‌ها و بیابان زدایی 2300 هکتار از اراضی در بوئین زهرا و آبیک توسط بسیجیان در حال درختکاری است.

این مسئول اذعان کرد: براساس ماده 147 قانون اساسی در حوزه محرومیت زدایی بسیج سازندگی یک دستگاه اجرایی است که با تصویب شورای نگهبان و مجلس به عنوان مجری طرح‌های دولتی معرفی شد و از سال 79 در کنار فعالیت‌ها جهادی به اقدامات اجرایی نیز پرداخت.

وی ادامه داد: از بدو تاسیس سازمان بسیج سازندگی در استان بیش از 400 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی انجام شده است و برخی از این پروژه‌ها با حمایت قرارگاه کوثر و قرارگاه خاتم در حال انجام است.

اله بداشتی با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی در مناطق محروم عنوان کرد: احداث خانه‌های عالم در مناطق محروم، ساخت اورژانس محلی، آبرسانی به مناطق محروم، تعمیر و بازسازی حسینه‌های و مساجد روستایی، احداث خانه بهداشت، ساخت غسالخانه در روستاها، احداث کانال آب کشاورزی، ساخت راه‌های روستایی، ساماندهی گلزار شهدا و ساخت و مرمت خانه‌های روستایی و احداث کتابخانه، اجرای المان شهدا و پارک محله محور و تجهیز مدارس از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در استان است.

ساخت سد خاکی با ظرفیت ذخیره 400 هزار متر مکعب آب
وی تصریح کرد: در پروژه فاز سوم باند امام علی(ع) شهر محمدیه به عنوان دستگاه همکار حضور داشتیم و با مدیریت مهندسان بسیج سازندگی در راستای کاهش بار ترافیکی این منطقه این پروژه به بهره برداری رسید.

رییس بسیج سازندگی استان قزوین گفت: در منطقه آق بابا قزوین نیز یک سد خاکی با ظرفیت ذخیره 400 هزار متر مکعب آب و طول 5.7 کیلومتر در حال ساخت است که این مخزن آبی می‌تواند با آبرسانی به باغات آق بابا آنها را اِحیا کرده و به حوزه تولید کمک کند.

وی درباره اشتغال‌زایی بسیج سازندگی در استان ابراز کرد: در حوزه تعریف شغل تعارفی وجود دارد که مطابق آن باید اشتغالزایی تعریف شود، مثلا نمی‌توان فردی را که هفته‌ای 4 ساعت کار می‌کند را جزو شاغلین به حساب آورد؛ بلکه فردی را که با درآمدزایی روزانه خانواده‌اش را تامین مالی می‌کند جزو شاغلان محسوب شود.

اله بداشتی افزود: بسیج سازندگی با قدم برداشتن در حوزه تولید و اشتغال توانست یک الگوی موفق در اقتصاد مقاومتی ارائه دهد و یک الگوی شفابخش به جامعه داد که دستگاه‌های دیگر به عنوان چرخ دنده‌هایی باید برای گسترش اشتغال به ما کمک کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان