۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین آماده باش ميراث بانان قزوين در ايام نوروز ۹۳
کد خبر: ۲۴۱۹۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي استان قزوين خبر داد:

آماده باش ميراث بانان قزوين در ايام نوروز ۹۳

فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي استان قزوين گفت: يگان حفاظت ميراث فرهنگي استان قزوين براي حفاظت از محوطه‌هاي باستاني و ابنيه تاريخي در ايام نوروز ۹۳ به صورت آماده باش هستند.

آماده باش ميراث بانان قزوين در ايام نوروز ۹۳
به گزارش صبح قزوین؛ سرهنگ ملکي فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي استان قزوين در برنامه صبحگاه مشترک پرسنل يگان حفاظت ميراث فرهنگي استان با محوريت استقبال از مسافرين نوروزي و حفاظت از پيشينه تاريخي در محل سالن آمفي تئاتر موزه شهر قزوين گفت: يگان حفاظت ميراث فرهنگي استان با برنامه‌ريزي و انسجام بيشتر در ايام نوروز از محوطه هاي باستاني، آثار و ابنيه تاريخي حفاظت خواهد كرد.
وي با تاکيد بر اين که افزايش سطح آگاهي و پرسنل يگان حفاظت از ضروري ترين برنامه هاي امنيتي مواريث فرهنگي استان است افزود: پرسنل زحمتکش يگان حفاظت در جهت رعايت قوانين و مقررات در حفاظت از اماکن گردشگري و ابنيه تاريخي استان تلاش بسياري داشته كه جا دارد از اين حافظان بي‌ادعا تقدير گردد چون جلوگيري از هر گونه تخريب،‌ تعرض، حفاري و.
.
.
در حوزه ميراث فرهنگي بر عهده اين عزيزان بوده كه با اقدام به موقع در پيشگيري از اين موارد وارد عرصه عملياتي شده و كمك شاياني به روند حفاظت مي‌نمايند.
سرهنگ ملکي با اشاره به فرا رسيدن ايام نوروز و حساسيت اين ايام اظهار داشت: در ايام نوروز تمامي پرسنل يگان حفاظت بايد آمادگي لازم را در برخورد با حوادث و مشکلات غير مترقبه داشته و بر اساس قوانين و مقررات و بخشنامه‌هاي ارسالي از سوي مركز اقدام كنند.
فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري استان قزوين تصريح كرد: کسب مهارت‌ها و آموزش‌هاي لازم براي حفاظت از مواريث فرهنگي در اولويت‌هاي كار اين يگان بوده و در حال حاضر آمادگي لازم براي مسائل امنيتي چهارشنبه آخر سال در دستور كار مي‌باشد.
سرهنگ رضا ملکي در ادامه تصريح کرد: تمام تلاش مسئولان ستاد هماهنگي خدمات سفر در جهت جلب رضايت مسافران است که نيروهاي يگان حفاظت از اين قاعده مستثني نبوده و بايد آمادگي کامل و لازم را جهت اطلاع رساني شايسته، برخورد مناسب و ارائه خدمات مطلوب از مسافرين و گردشگران نوروزي را داشته باشد.
شايان ذكر است: نيروهاي يگان حفاظت استان قزوين از روز 25 اسفند تا 15 فرودين در حالت آماده باش کامل قرار دارند و در ايام نوروز گشت‌هاي موتوري سيار جهت سرکشي از کليه بناها جهت برخورد با موارد تخلف، فعال خواهند بود .
منبع: روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان قزوين انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان