۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین برپایی ایستگاه سلامت در میعادگاه‌های نمازجمعه استان
کد خبر: ۲۴۱۶۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۳۱ ساعت: ۱۸:۱۳ ↗ لینک کوتاه

معاون بهداشت سپاه قزوین خبر داد:

برپایی ایستگاه سلامت در میعادگاه‌های نمازجمعه استان

معاون بهداشت، امداد و درمان سپاه استان قزوین از برپایی ایستگاه سلامت در میعادگاه‌های نمازجمعه به مناسبت هفته سلامت خبر داد.

برپایی ایستگاه سلامت در میعادگاه‌های نمازجمعه استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سرهنگ حبیب‌الله سیاهکالی مرادی ظهر امروز(پنج شنبه) در نشست با جمعی از خبرنگاران استان قزوین که به مناسبت هفته سلامت در مرکز درمانی پاکروان برگزار شد، اظهار کرد: شعار جهانی هفته سلامت «در مورد افسردگی بیایید صحبت کنیم» بوده و «زندگی سالم، بانشاط و امید» شعار ایران در این هفته است.

وی با بیان اینکه مجموعه بهداشت و درمان سپاه در طول سال برنامه‌های مختلفی را در راستای ارتقای سلامت افراد جامعه اجرا می‌کند، عنوان کرد: همواره همایش‌ها و کلاس‌های آموزشی مختلفی در تیپ، نواحی سپاه و پایگاه‌های بسیج در زمینه سلامت و اطلاع‌رسانی در این رابطه صورت می‌گیرد.

معاون بهداشت، امداد و درمان سپاه استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های هفته سلامت برپایی ایستگاه‌های سلامت و انجام تست‌ غربالگری است که در این راستا از تمام پرسنل سپاه تست قند، قد و وزن انجام می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: از تمام سربازان قبل از ورود به مجموعه سپاه، تست روانشناسی گرفته می‌شود تا در صورتی که درگیر مشکلات روانی هستند در جایی مشغول به خدمت شوند که دسترسی به سلاح نداشته باشند؛ این طرح ابتکاری استان قزوین هم‌اکنون در سراسر کشور و در بین تمام نیروهای مسلح صورت می‌گیرد.

سیاهکالی‌مرادی به دیگر برنامه‌های هفته سلامت در مجموعه سپاه و بسیج اشاره کرد و گفت: نظافت عمومی ستاد، نواحی، تیپ و پایگاه‌های بسیج، همایش کوهپیمایی خانوادگی برای کارکنان و بازنشستگان سپاه، سرکشی از پیشکسوتان و حل مشکلات جسمی و روحی آن‌ها، حضور داوطلبانه کارکنان سپاه برای اهدای خون، تقدیر از فرماندهان برتر نواحی بسیج و سربازان متأهل و برپایی ایستگاه سلامت در میعادگاه‌های نمازجمعه از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته سلامت است.

اعزام 11 تیم پزشکی برای مراسم ارتحال امام خمینی(ره)
وی اضافه کرد: روز شنبه 2 اردیبهشت ماه برای نیروهای مسلح و خانواده‌های آن‌ها ویزیت رایگان در درمانگاه‌های پاکروان و امام خمینی(ره) انجام خواهد شد.

معاون بهداشت، امداد و درمان سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین یادآور شد: سال گذشته حدود 434 هزار نفر به مراکز درمانی سپاه مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 285 هزار نفر عموم مردم بوده و بیش از 150 هزار مراجعه هم مختص نیروهای مسلح بوده است.

سیاهکالی‌مرادی تأکید کرد: طبق ساختار درمانی نیروهای مسلح در هر استان باید یک بیمارستان، یک مرکز جراحی و 3 درمانگاه داشته باشند که در حال حاضر بیمارستان ارتش به عنوان مرکز جراحی محدود فعالیت می‌کند و امیدواریم کلنگ تأسیس ساختمان جدید مرکز درمانی پاکروان زده شود تا بتوانیم خدمات بیشتری را به نیروهای مسلح و عموم مردم ارائه کنیم.

وی افزود: در بحث خدمت‌رسانی به مناطق محروم که برعهده بسیج جامعه پزشکی و بسیج سازندگی است مجموعه بهداشت و درمان سپاه به عنوان پشتیبان عمل می‌کند.

معاون بهداشت، امداد و درمان سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: پشتیبانی امدادی و اعزام گروه‌های پزشکی به اردوهای راهیان نور، نظارت بر تمام ساخت و ازهای سپاه و تأیید موارد بهداشتی، پوشش امدادی برای طرح ولایت انشجویی، اعزام 11 تیم پزشکی برای مراسم ارتحال امام خمینی(ره)، تخصیص 27 میلیون تومان دارو از مجموعه سپاه برای پیاده‌روی اربعین و اعزام نیرو برای شرکت در این مراسم از دیگر فعالیت‌های معاونت بهداشت و درمان سپاه است.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان