۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین انتقاد نماینده قزوین از کنار گذاشتن جوانان متدین و انقلابی از حوزه فرهنگ
کد خبر: ۲۴۱۲۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در نشست علنی امروز مجلس صورت گرفت؛

انتقاد نماینده قزوین از کنار گذاشتن جوانان متدین و انقلابی از حوزه فرهنگ

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس با انتقاد از اینکه چرا جوانان انقلابی و متدین از صحنه خدمت و فرهنگ کنار گذاشته می‌شوند، گفت:‌ دولت باید فرهنگ‌سازی اسلامی و ایرانی را انجام دهد.

 انتقاد نماینده قزوین از کنار گذاشتن جوانان متدین و انقلابی از حوزه فرهنگ

به گزارش صبح قزوین،  سیدمرتضی حسینی در نشست علنی امروز (یکشنبه 18 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: رهبر معظم انقلاب در ادامه رهنمودهای خود بر دغدغه‌های فرهنگی تاکید کردند و وزیر فرهنگ هم به درستی به این رهنمودها لبیک گفت، اما شاهدیم که رئیس جمهور روز گذشته عنوان کرد که مسائل فرهنگی در دست دولت نیست، در حال حاضر،  طرح این موضوع آیا به معنای نادیده گرفتن ماموریت خطیر در حوزه فرهنگ در وزارتخانه‌های فرهنگ، علوم و آموزش نیست؟

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیا سخنان رئیس جمهور به معنای شانه خالی کردن دولت در مسائل فرهنگی نیست؟ حال اگر دولت نباید در این امور نقش‌آفرینی کند، پس کدام نهاد باید فرهنگ‌سازی اسلامی و ایرانی را انجام دهد؟ از این‌رو چرا رئیس جمهور حرف‌های دوم خردادی می‌زند و چرا جوانان انقلابی و متدین از صحنه خدمت و فرهنگ کنار گذاشته می‌شوند؟

وی در تذکری به وزیر نیرو با بیان اینکه متاسفانه آب منطقه آبیک آلوده به آهک است، تصریح کرد: سلامتی مردم منطقه به طور جدی تهدید می‌شود.
از طرف دیگر آب کشاورزی در الموت و طارم و بخش مرکزی قزوین بحرانی است، لذا دولت و وزارتخانه مربوطه باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

حسینی در تذکر دیگری به وزیر کشور گفت: جناب آقای رحمانی فضلی باید از استانداران بخواهد تا در انتصاب فرمانداران، مدیران کل و مدیران استانی از نمایندگان مجلس مشورت بگیرند، زیرا بی‌تردید نمایندگان با شناخت بالا می‌توانند، مشاورانی آگاه و امین باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: شهرستان شدن الموت و محمدیه و شهر شدن مناطق دیگر در وزارت کشور به تصویب رسیده اما تاکنون این موضوع محقق نشده است، از این‌ رو وزارت کشور باید در جهت تحقق این امور برنامه‌ریزی و اقدام کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان